| 
  
 OBLICZA EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I SZKOLNEJ
 ANDRZEJEWSKA J. BILEWICZ-KUŹNIA B. RED.  wydawnictwo: UMCS , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 49.50  Twoja cena  47,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Oblicza edukacji przedszkolnej
i szkolnej
 W
zmieniającej się rzeczywistości społeczno-kulturowej bezustannie
potrzebny jest namysł, analizy i uogólnienia dotyczące
edukacji, która także ewoluuje, będąc ważnym elementem
dynamicznej współczesności. Ogromny potencjał tkwi w
naukowym, intelektualnym dyskursie prowadzonym przez
teoretyków i praktyków szeroko rozumianej
edukacji. […] Siłą tej publikacji jest bogactwo i
różnorodność treści oraz jej znaczny potencjał
naukowo-poznawczy. Bez wątpienia pogłębiona refleksja teoretyczna,
interesujące interpretacje i oryginalne badania pozwoliły na
wielostronne przedstawienie tytułowej edukacji przedszkolnej i
szkolnej. Szczególną wartość monografii wieloautorskiej
nadała nie tylko żywa wymiana myśli, ale też wymiana doświadczeń
Autorów. Niezależnie od pierwotnego celu, tj. uczczenia
Jubileuszu 60-lecia pracy zawodowej Profesor dr hab. Sabiny Guz, dzieło
to ma ważkie walory poznawcze oraz dydaktyczne i takim celom może z
powodzeniem służyć. Praca z pewnością zainteresuje więc nie tylko
pracowników nauki, ale również
studentów pedagogiki, nauczycieli praktyków oraz
rodziców. 
 
Z
recenzji dr hab. Agaty Popławskiej, prof. UP 
 Profesor
Sabina Guz. Życie i działalność naukowa    
       11 
Wstęp                       
. 19 
 
I. Nauczyciel
i ewolucja jego roli zawodowej 
 
Kinga Kuszak 
Paradoks: nauczycielka/nauczyciel przedszkola – profesja
społecznie ważna o niskim poziomie
prestiżu     23 
Krystyna Chałas, Marta Buk-Cegiełka 
Edukacja aksjologiczna w wybranych katolickich systemach
wychowawczo-dydaktycznych na pierwszym etapie edukacyjnym w świetle
teorii społecznego uczenia
się         
. 41 
Teresa Sokołowska-Dzioba 
Wiedza jako podstawa kompetencji
nauczyciela       
. 51 
 
II. Edukacyjna
wartość sztuki 
 
Anna Boguszewska 
Z założeń wychowania estetycznego dzieci na terenach polskich na
przełomie XIX i XX
wieku             
. 65 
Anna Marta Żukowska 
Wymiar aksjologiczny twórczości ilustratorskiej Jana Marcina
Szancera               
. 83 
Urszula Szuścik 
Rysunek dziecka a jego
rozwój              
97 
Krzysztof Stachyra 
Rzecz o słuchaniu muzyki. Refleksje nad słuchaniem muzyki z
dziećmi                     
111 
 
III. Wspólnie
zmieniamy edukację 
 
Beata Bednarczuk 
Wartość edukacji w systemie
Montessori         
. 125 
Iwona Zwierzchowska, Małgorzata Centner-Guz 
Aplikacja i upowszechnienie pedagogiki Marii Montessori w lubelskich
placówkach
edukacyjnych         
137 
Barbara Bilewicz-Kuźnia 
Kształcenie studentów i nauczycieli w
zakresie pedagogiki freblowskiej w Instytucie Pedagogiki
UMCS    . 155 
 
IV.
Dziecko w przestrzeni społecznej i materialnej 
 
Jolanta Andrzejewska 
Przestrzeń przedszkola przyjazna aktywności dziecka z
rówieśnikiem                  
. 169 
Teresa Zubrzycka-Maciąg 
Rozwijanie asertywności uczniów edukacji
wczesnoszkolnej   . 193 
Magdalena Barabas 
Dzieci uwikłane w
przemoc               
209 
Teresa Parczewska 
Osiedlowy plac zabaw w małym mieście. Miejsce dziecka czy dla
dziecka?                  
225 
Stanisława Włoch-Barżij 
Edukacja w działaniu w procesie wychowania dzieci w wieku
przedszkolnym               
243 
Bernard Panasiuk 
Projekt edukacyjny w nowej podstawie programowej dla ośmioklasowej
szkoły
podstawowej         
. 249 
 
V. Nieoczywiste
warianty rzeczywistości przedszkola i szkoły 
 
Małgorzata Cywińska 
Konflikty interpersonalne w życiu jednostki (wybrane aspekty) 
. 267 
Bożena Grzeszkiewicz 
Preorientacja zawodowa – niedoceniany obszar rozwoju dziecka
w wieku
przedszkolnym               
279 
Ewa Kozak-Czyżewska 
Nauka czytania tekstu matematycznego w pracy z zadaniami
tekstowymi                    
293 
 
VI.
Nieograniczona edukacja, czyli jak wspieramy dzieci z
niepełnosprawnościami 
 
Andrzej Pielecki 
Edukacja włączająca. Możliwości i
ograniczenia       
307 
Ewa Niestorowicz 
O ilustracji, rzeźbach i twórcach… Dotykowy język
sztuki – plastyczność świata
niewidomych           
. 317 
Teresa Oleszko 
Niepełnosprawność w percepcji dzieci kończących edukację przedszkolną
   325 
 336
stron, Format: 17.5x25.0cm, oprawa twarda 
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |