|
OBLICZA EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I SZKOLNEJ
ANDRZEJEWSKA J. BILEWICZ-KUŹNIA B. RED. wydawnictwo: UMCS , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 49.50 Twoja cena 47,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Oblicza edukacji przedszkolnej
i szkolnej
W
zmieniającej się rzeczywistości społeczno-kulturowej bezustannie
potrzebny jest namysł, analizy i uogólnienia dotyczące
edukacji, która także ewoluuje, będąc ważnym elementem
dynamicznej współczesności. Ogromny potencjał tkwi w
naukowym, intelektualnym dyskursie prowadzonym przez
teoretyków i praktyków szeroko rozumianej
edukacji. […] Siłą tej publikacji jest bogactwo i
różnorodność treści oraz jej znaczny potencjał
naukowo-poznawczy. Bez wątpienia pogłębiona refleksja teoretyczna,
interesujące interpretacje i oryginalne badania pozwoliły na
wielostronne przedstawienie tytułowej edukacji przedszkolnej i
szkolnej. Szczególną wartość monografii wieloautorskiej
nadała nie tylko żywa wymiana myśli, ale też wymiana doświadczeń
Autorów. Niezależnie od pierwotnego celu, tj. uczczenia
Jubileuszu 60-lecia pracy zawodowej Profesor dr hab. Sabiny Guz, dzieło
to ma ważkie walory poznawcze oraz dydaktyczne i takim celom może z
powodzeniem służyć. Praca z pewnością zainteresuje więc nie tylko
pracowników nauki, ale również
studentów pedagogiki, nauczycieli praktyków oraz
rodziców.
Z
recenzji dr hab. Agaty Popławskiej, prof. UP
Profesor
Sabina Guz. Życie i działalność naukowa
11
Wstęp
. 19
I. Nauczyciel
i ewolucja jego roli zawodowej
Kinga Kuszak
Paradoks: nauczycielka/nauczyciel przedszkola – profesja
społecznie ważna o niskim poziomie
prestiżu 23
Krystyna Chałas, Marta Buk-Cegiełka
Edukacja aksjologiczna w wybranych katolickich systemach
wychowawczo-dydaktycznych na pierwszym etapie edukacyjnym w świetle
teorii społecznego uczenia
się
. 41
Teresa Sokołowska-Dzioba
Wiedza jako podstawa kompetencji
nauczyciela
. 51
II. Edukacyjna
wartość sztuki
Anna Boguszewska
Z założeń wychowania estetycznego dzieci na terenach polskich na
przełomie XIX i XX
wieku
. 65
Anna Marta Żukowska
Wymiar aksjologiczny twórczości ilustratorskiej Jana Marcina
Szancera
. 83
Urszula Szuścik
Rysunek dziecka a jego
rozwój
97
Krzysztof Stachyra
Rzecz o słuchaniu muzyki. Refleksje nad słuchaniem muzyki z
dziećmi
111
III. Wspólnie
zmieniamy edukację
Beata Bednarczuk
Wartość edukacji w systemie
Montessori
. 125
Iwona Zwierzchowska, Małgorzata Centner-Guz
Aplikacja i upowszechnienie pedagogiki Marii Montessori w lubelskich
placówkach
edukacyjnych
137
Barbara Bilewicz-Kuźnia
Kształcenie studentów i nauczycieli w
zakresie pedagogiki freblowskiej w Instytucie Pedagogiki
UMCS . 155
IV.
Dziecko w przestrzeni społecznej i materialnej
Jolanta Andrzejewska
Przestrzeń przedszkola przyjazna aktywności dziecka z
rówieśnikiem
. 169
Teresa Zubrzycka-Maciąg
Rozwijanie asertywności uczniów edukacji
wczesnoszkolnej . 193
Magdalena Barabas
Dzieci uwikłane w
przemoc
209
Teresa Parczewska
Osiedlowy plac zabaw w małym mieście. Miejsce dziecka czy dla
dziecka?
225
Stanisława Włoch-Barżij
Edukacja w działaniu w procesie wychowania dzieci w wieku
przedszkolnym
243
Bernard Panasiuk
Projekt edukacyjny w nowej podstawie programowej dla ośmioklasowej
szkoły
podstawowej
. 249
V. Nieoczywiste
warianty rzeczywistości przedszkola i szkoły
Małgorzata Cywińska
Konflikty interpersonalne w życiu jednostki (wybrane aspekty)
. 267
Bożena Grzeszkiewicz
Preorientacja zawodowa – niedoceniany obszar rozwoju dziecka
w wieku
przedszkolnym
279
Ewa Kozak-Czyżewska
Nauka czytania tekstu matematycznego w pracy z zadaniami
tekstowymi
293
VI.
Nieograniczona edukacja, czyli jak wspieramy dzieci z
niepełnosprawnościami
Andrzej Pielecki
Edukacja włączająca. Możliwości i
ograniczenia
307
Ewa Niestorowicz
O ilustracji, rzeźbach i twórcach… Dotykowy język
sztuki – plastyczność świata
niewidomych
. 317
Teresa Oleszko
Niepełnosprawność w percepcji dzieci kończących edukację przedszkolną
325
336
stron, Format: 17.5x25.0cm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|