ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 49.50 47,03   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OBLICZA EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I SZKOLNEJ


ANDRZEJEWSKA J. BILEWICZ-KUŹNIA B. RED.

wydawnictwo: UMCS , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 49.50 Twoja cena  47,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Oblicza edukacji przedszkolnej i szkolnej


W zmieniającej się rzeczywistości społeczno-kulturowej bezustannie potrzebny jest namysł, analizy i uogólnienia dotyczące edukacji, która także ewoluuje, będąc ważnym elementem dynamicznej współczesności. Ogromny potencjał tkwi w naukowym, intelektualnym dyskursie prowadzonym przez teoretyków i praktyków szeroko rozumianej edukacji. […] Siłą tej publikacji jest bogactwo i różnorodność treści oraz jej znaczny potencjał naukowo-poznawczy. Bez wątpienia pogłębiona refleksja teoretyczna, interesujące interpretacje i oryginalne badania pozwoliły na wielostronne przedstawienie tytułowej edukacji przedszkolnej i szkolnej. Szczególną wartość monografii wieloautorskiej nadała nie tylko żywa wymiana myśli, ale też wymiana doświadczeń Autorów. Niezależnie od pierwotnego celu, tj. uczczenia Jubileuszu 60-lecia pracy zawodowej Profesor dr hab. Sabiny Guz, dzieło to ma ważkie walory poznawcze oraz dydaktyczne i takim celom może z powodzeniem służyć. Praca z pewnością zainteresuje więc nie tylko pracowników nauki, ale również studentów pedagogiki, nauczycieli praktyków oraz rodziców.

Z recenzji dr hab. Agaty Popławskiej, prof. UP

Profesor Sabina Guz. Życie i działalność naukowa            11
Wstęp                        . 19

I. Nauczyciel i ewolucja jego roli zawodowej

Kinga Kuszak
Paradoks: nauczycielka/nauczyciel przedszkola – profesja społecznie ważna o niskim poziomie prestiżu     23
Krystyna Chałas, Marta Buk-Cegiełka
Edukacja aksjologiczna w wybranych katolickich systemach wychowawczo-dydaktycznych na pierwszym etapie edukacyjnym w świetle teorii społecznego uczenia się          . 41
Teresa Sokołowska-Dzioba
Wiedza jako podstawa kompetencji nauczyciela        . 51

II. Edukacyjna wartość sztuki

Anna Boguszewska
Z założeń wychowania estetycznego dzieci na terenach polskich na przełomie XIX i XX wieku              . 65
Anna Marta Żukowska
Wymiar aksjologiczny twórczości ilustratorskiej Jana Marcina Szancera                . 83
Urszula Szuścik
Rysunek dziecka a jego rozwój               97
Krzysztof Stachyra
Rzecz o słuchaniu muzyki. Refleksje nad słuchaniem muzyki z dziećmi                      111

III. Wspólnie zmieniamy edukację

Beata Bednarczuk
Wartość edukacji w systemie Montessori          . 125
Iwona Zwierzchowska, Małgorzata Centner-Guz
Aplikacja i upowszechnienie pedagogiki Marii Montessori w lubelskich placówkach edukacyjnych          137
Barbara Bilewicz-Kuźnia
Kształcenie studentów i nauczycieli w zakresie pedagogiki freblowskiej w Instytucie Pedagogiki UMCS    . 155

IV. Dziecko w przestrzeni społecznej i materialnej

Jolanta Andrzejewska
Przestrzeń przedszkola przyjazna aktywności dziecka z rówieśnikiem                   . 169
Teresa Zubrzycka-Maciąg
Rozwijanie asertywności uczniów edukacji wczesnoszkolnej   . 193
Magdalena Barabas
Dzieci uwikłane w przemoc                209
Teresa Parczewska
Osiedlowy plac zabaw w małym mieście. Miejsce dziecka czy dla dziecka?                   225
Stanisława Włoch-Barżij
Edukacja w działaniu w procesie wychowania dzieci w wieku przedszkolnym                243
Bernard Panasiuk
Projekt edukacyjny w nowej podstawie programowej dla ośmioklasowej szkoły podstawowej          . 249

V. Nieoczywiste warianty rzeczywistości przedszkola i szkoły

Małgorzata Cywińska
Konflikty interpersonalne w życiu jednostki (wybrane aspekty)  . 267
Bożena Grzeszkiewicz
Preorientacja zawodowa – niedoceniany obszar rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym                279
Ewa Kozak-Czyżewska
Nauka czytania tekstu matematycznego w pracy z zadaniami tekstowymi                     293

VI. Nieograniczona edukacja, czyli jak wspieramy dzieci z niepełnosprawnościami

Andrzej Pielecki
Edukacja włączająca. Możliwości i ograniczenia        307
Ewa Niestorowicz
O ilustracji, rzeźbach i twórcach… Dotykowy język sztuki – plastyczność świata niewidomych            . 317
Teresa Oleszko
Niepełnosprawność w percepcji dzieci kończących edukację przedszkolną    325

336 stron, Format: 17.5x25.0cm, oprawa twarda


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024