|

MODEL WEWNĘTRZNEJ OCENY JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA UCZELNI
CHOCHÓŁ A. HNATYSZAK O. wydawnictwo: PWE , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 41.29 Twoja cena 39,23 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Model wewnętrznej oceny
jakości kształcenia na uczelni
Jednym
z zamysłów autorów było zdefiniowanie
kryteriów jakości procesu kształcenia z punktu widzenia
różnych grup interesariuszy szkoły wyższej, które
mogłyby służyć do przeprowadzenia wewnętrznej oceny jakości
kształcenia. W opinii autorów ocenę taką należałoby
przeprowadzać na podstawie kryteriów związanych z
oczekiwaniami różnych grup interesariuszy dotyczących
różnych obszarów realizacji procesu kształcenia.
Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny, ale także wdrożeniowy,
a wyniki prowadzonych badań mogą znaleźć ścisłe zastosowanie w
wewnętrznych systemach zapewnienia jakości kształcenia w instytucjach
systemu szkolnictwa wyższego.
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I. Jakość kształcenia w
szkolnictwie wyższym
ROZDZIAŁ 1.
Szkolnictwo wyższe w Polsce
1.1. Rola szkolnictwa wyższego w rozwoju gospodarki
1.2. Ewolucja systemu szkolnictwa wyższego w Polsce
1.3. Współczesne problemy szkolnictwa wyższego
1.4. Kierunki rozwoju i innowacji w szkolnictwie wyższym
ROZDZIAŁ 2.
Jakość kształcenia w szkole wyższej
2.1. Pojęcie jakości w szkolnictwie wyższym
2.2. Zarządzanie jakością na uczelni
2.3. Pojęcie jakości kształcenia
2.4. Zapewnienie i doskonalenie jakości kształcenia w szkolnictwie
wyższym
ROZDZIAŁ 3. Ocena
jakości kształcenia na uczelni
3.1. Potrzeba ewaluacji jakości kształcenia
3.2. Zewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia
3.3. Wewnętrzna ocena jakości procesu kształcenia w szkole wyższej
3.4. Przegląd metod stosowanych do oceny jakości kształcenia
CZĘŚĆ II. Opracowanie modelu
wewnętrznej oceny jakości kształcenia
ROZDZIAŁ 4. Założenia
teoretyczne wewnętrznej oceny jakości kształcenia
ROZDZIAŁ 5. Kryteria
stosowane do oceny jakości kształcenia
5.1. Kryteria stosowane do zewnętrznej oceny jakości kształcenia
5.2. Kryteria stosowane do wewnętrznej oceny jakości kształcenia
5.3. Kryteria oceny jakości kształcenia stosowane do sporządzenia
rankingów światowych
ROZDZIAŁ 6. Determinanty
jakości procesu kształcenia z punktu widzenia interesariuszy
6.1. Interesariusze szkoły wyższej
6.1.1. Ogólna charakterystyka wybranej szkoły wyższej
6.1.2. Analiza interesariuszy
6.2. Obszary realizacji procesu kształcenia
6.3. Oczekiwania interesariuszy dotyczące procesu kształcenia w szkole
wyższej
6.4. Czynniki determinujące jakość procesu kształcenia związane z
oczekiwaniami interesariuszy
6.5. Kryteria wewnętrznej oceny jakości kształcenia w szkole wyższej
oraz metody ich ewaluacji
ROZDZIAŁ 7. Wewnętrzna
ocena jakości procesu kształcenia w wybranej szkole wyższej
7.1. Charakterystyka uczelnianego systemu zapewnienia jakości
kształcenia (USZJK) analizowanej uczelni
7.2. Analiza porównawcza działań aktualnie podejmowanych w
celu oceny jakości kształcenia w ramach USZJK i wewnętrznej oceny wobec
ustalonych kryteriów
7.3. Procedura wewnętrznej oceny jakości procesu kształcenia
Podsumowanie
Aneks
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety Interesariusze szkoły wyższej
Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety Oczekiwania interesariuszy szkoły
wyższej związane z jakością kształcenia
Załącznik 3. Diagram QFD dla procesu kształcenia w Szkole Wyższej Y
Literatura
Spis tabel
Spis rysunków
160
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|