ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MODEL WEWNĘTRZNEJ OCENY JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA UCZELNI


CHOCHÓŁ A. HNATYSZAK O.

wydawnictwo: PWE , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 41.29 Twoja cena  39,23 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Model wewnętrznej oceny jakości kształcenia na uczelni


Jednym z zamysłów autorów było zdefiniowanie kryteriów jakości procesu kształcenia z punktu widzenia różnych grup interesariuszy szkoły wyższej, które mogłyby służyć do przeprowadzenia wewnętrznej oceny jakości kształcenia. W opinii autorów ocenę taką należałoby przeprowadzać na podstawie kryteriów związanych z oczekiwaniami różnych grup interesariuszy dotyczących różnych obszarów realizacji procesu kształcenia.

Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny, ale także wdrożeniowy, a wyniki prowadzonych badań mogą znaleźć ścisłe zastosowanie w wewnętrznych systemach zapewnienia jakości kształcenia w instytucjach systemu szkolnictwa wyższego.

Wprowadzenie

CZĘŚĆ I. Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym

ROZDZIAŁ 1. Szkolnictwo wyższe w Polsce
1.1. Rola szkolnictwa wyższego w rozwoju gospodarki
1.2. Ewolucja systemu szkolnictwa wyższego w Polsce
1.3. Współczesne problemy szkolnictwa wyższego
1.4. Kierunki rozwoju i innowacji w szkolnictwie wyższym

ROZDZIAŁ 2. Jakość kształcenia w szkole wyższej
2.1. Pojęcie jakości w szkolnictwie wyższym
2.2. Zarządzanie jakością na uczelni
2.3. Pojęcie jakości kształcenia
2.4. Zapewnienie i doskonalenie jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym

ROZDZIAŁ 3. Ocena jakości kształcenia na uczelni
3.1. Potrzeba ewaluacji jakości kształcenia
3.2. Zewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia
3.3. Wewnętrzna ocena jakości procesu kształcenia w szkole wyższej
3.4. Przegląd metod stosowanych do oceny jakości kształcenia

CZĘŚĆ II. Opracowanie modelu wewnętrznej oceny jakości kształcenia

ROZDZIAŁ 4. Założenia teoretyczne wewnętrznej oceny jakości kształcenia

ROZDZIAŁ 5. Kryteria stosowane do oceny jakości kształcenia
5.1. Kryteria stosowane do zewnętrznej oceny jakości kształcenia
5.2. Kryteria stosowane do wewnętrznej oceny jakości kształcenia
5.3. Kryteria oceny jakości kształcenia stosowane do sporządzenia rankingów światowych

ROZDZIAŁ 6. Determinanty jakości procesu kształcenia z punktu widzenia interesariuszy
6.1. Interesariusze szkoły wyższej
6.1.1. Ogólna charakterystyka wybranej szkoły wyższej
6.1.2. Analiza interesariuszy
6.2. Obszary realizacji procesu kształcenia
6.3. Oczekiwania interesariuszy dotyczące procesu kształcenia w szkole wyższej
6.4. Czynniki determinujące jakość procesu kształcenia związane z oczekiwaniami interesariuszy
6.5. Kryteria wewnętrznej oceny jakości kształcenia w szkole wyższej oraz metody ich ewaluacji

ROZDZIAŁ 7. Wewnętrzna ocena jakości procesu kształcenia w wybranej szkole wyższej
7.1. Charakterystyka uczelnianego systemu zapewnienia jakości kształcenia (USZJK) analizowanej uczelni
7.2. Analiza porównawcza działań aktualnie podejmowanych w celu oceny jakości kształcenia w ramach USZJK i wewnętrznej oceny wobec ustalonych kryteriów
7.3. Procedura wewnętrznej oceny jakości procesu kształcenia

Podsumowanie

Aneks
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety Interesariusze szkoły wyższej
Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety Oczekiwania interesariuszy szkoły wyższej związane z jakością kształcenia
Załącznik 3. Diagram QFD dla procesu kształcenia w Szkole Wyższej Y

Literatura
Spis tabel
Spis rysunków

160 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025