ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 69.75 66,26   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZRÓWNOWAŻONY MODEL BIZNESU PRZEDSIĘBIORSTWA UZDROWISKOWEGO


SZROMEK A.R.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 69.75 Twoja cena  66,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zrównoważony model biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego


Działalność turystyczno-lecznicza prowadzona w uzdrowiskach opiera się m.in. na kuracjach wykorzystujących surowce naturalne oraz lecznicze właściwości miejscowego klimatu. Fakt ten sprawia, że ma ona ścisły związek z przyrodą, poprzez liczne punkty styczne i bezpośrednie interakcje oparte właśnie na sferze wykorzystania zasobów naturalnych oraz stałym kontakcie turysty ze środowiskiem naturalnym. Pociąga to za sobą liczne konsekwencje, gdyż zachodzące zmiany klimatyczne i zaburzenia w ekosystemach oraz bioróżnorodności oddziałują na tę formę działalności znacznie bardziej intensywnie, niż ma to miejsce w przypadku innych form turystyki. Problem ten nie pozostaje bez związku z kształtem współczesnych modeli biznesu uzdrowiskowego.
Książka prezentuje koncepcję zrównoważonego modelu biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego prowadzącego działalność turystyczno-leczniczą w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju. Elementem integrującym proponowane wartości w zrównoważonym modelu biznesu jest Propozycja Wartości Zrównoważonej. W toku prowadzonych badań Autor dokonuje przeglądu zrównoważonych działań w wybranych przedsiębiorstwach uzdrowiskowych, a także diagnozuje działalność tych zakładów w okresie pandemii COVID-19 oraz wskazuje poszerzenie działań zrównoważonych o prewencyjną rolę tych zakładów w okresie zagrożenia epidemicznego.

Książka zawiera przykłady schematów zrównoważonego modelu biznesu oraz modeli biznesu z krytycznym profilem działalności, uruchamianym w okresie kryzysu.

Do książki dołączono schematy wspomagające konstrukcję własnych modeli biznesu turystycznego oraz opisano aplikację do generowania modeli biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.


Wprowadzenie 7

Rozdział 1
Działalność turystyczno-lecznicza w uzdrowiskach i jej uwarunkowania w okresie pandemii COVID-19 15
1.1. Działalność zakładów uzdrowiskowych 15
1.2. Uwarunkowania kryzysowe przedsiębiorstw turystycznych związane z zagrożeniami epidemiologicznymi wywołanymi pandemią wirusa SARS-CoV-2 26
1.2.1. Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 26
1.2.2. Turystyka w czasie pandemii COVID-19 33

Rozdział 2
Modele biznesu i zrównoważone modele biznesu 39
2.1. Modele biznesu 40
2.2. Zrównoważone modele biznesu 44
2.3. Propozycja wartości zrównoważonej 53

Rozdział 3
Badania nad modelami biznesu w turystyce w kontekście nowych wyzwań 61
3.1. Badania w zakresie modeli biznesu w działalności turystyczno-leczniczej 61
3.2. Turystyka zrównoważona 66

Rozdział 4
Działalność zrównoważona przedsiębiorstw uzdrowiskowych w czasie pandemii COVID-19 - wyniki badań własnych 75
4.1. Metodyka badań 75
4.2. Wyniki badań empirycznych w polskich uzdrowiskach 78
4.2.1. Rola zakładu w przeciwdziałaniu pandemii SARS-CoV-2 78
4.2.2. Zmiany w działalności uzdrowiskowej i w modelach biznesu uzdrowiskowego 80
4.2.3. Zrównoważone działania zakładu uzdrowiskowego 85

Rozdział 5
Zrównoważony model biznesu uzdrowiskowego 95
5.1. Standardowy model biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego 101
5.2. Zrównoważony model biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego 103
5.3. Krytyczny profil działalności 110
5.4. Transformacja etapowa modelu biznesu 118

Rozdział 6
Generator inspiracji zrównoważonych modeli biznesu 121
6.1. Moduł teoretyczny 124
6.2. Moduł badawczy 126
6.3. Generator inspiracji 128

Zakończenie 131
Bibliografia 137
Spis rysunków 151
Spis tabel i załączników 152
Załączniki 153

158 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024