|
GAMIFIKACJA ATRAKCJI TURYSTYCZNYCH Z WYKORZYSTANIEM PLATFORMY EMUSED.EU
SWACHA J. wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 49.80 Twoja cena 47,31 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Gamifikacja atrakcji
turystycznych z wykorzystaniem platformy emused.eu
Gamifikacja polega na
użyciu wybranych elementów charakterystycznych dla gier poza
nimi. Zastosowana przy oprowadzaniu zwiedzających, pozwala zwiększyć
ich zaangażowanie, poprawić ich wrażenia z wizyty, ułatwiać nabywanie
wiedzy i umiejętności, czy pomóc w kształtowaniu pozytywnych
postaw.
W czasach ogólnej dostępności urządzeń mobilnych nośnikiem
gamifikacji mogą być e-przewodniki mobilne dostarczane użytkownikom w
postaci aplikacji uruchamianych na ich własnych smartfonach. Platforma
emused.eu jest inicjatywą powołaną do życia w kierowanym przez
Uniwersytet Szczeciński konsorcjum, której celem jest
umożliwienie nawet małym muzeom wykorzystania potencjału gamifikacji
przy oprowadzaniu zwiedzających. Jest to możliwe dzięki udostępnionemu
w chmurze oprogramowaniu, które służy do tworzenia i
zarządzania zgamifikowanymi trasami zwiedzania dostępnymi na
urządzeniach mobilnych.
W
niniejszym opracowaniu opisano: założenia i budowę platformy,
podstawowe zasady korzystania z niej, zarządzanie treściami
udostępnianymi poprzez e-przewodniki i reguły gamifikacji, możliwość,
poprzez platformę, analizy danych o zachowaniu użytkowników,
a także przykład udanego wdrożenia e-przewodnika opartego na platformie
w wiodącej atrakcji turystycznej południowej Szwecji. Wcześniej, w
rozdziale otwierającym, przybliżono koncepcję gamifikacji,
psychologiczne przesłanki jej skuteczności, uwarunkowania jej
stosowania w turystyce, a także kluczowe jej składniki.
Liczymy, że opracowanie to spotka się z zainteresowaniem tak badaczy
gamifikacji, jak i praktyków – pragnących
wykorzystać platformę emused.eu do zapewnienia zgamifikowanych
e-przewodników w atrakcjach turystycznych,
którymi zarządzają.
Wprowadzenie
Gamifikacja
Czym jest gamifikacja?
Psychologiczne przesłanki skuteczności gamifikacji
Przykłady sukcesów gamifikacji
Gamifikacja w turystyce
Składniki gamifikacji
Projektowanie gamifikacji zorientowane na użytkownika
Platforma
emused.eu
Geneza platformy
Oczekiwania wobec platformy
Architektura platformy
Konfigurowalna aplikacja mobilna
Dostęp do platformy
Podstawowe
zasady korzystania z platformy emused.eu
Samouczek internetowy tutorial.emused.eu
Menu główne i organizacja treści na platformie
Dane główne atrakcji turystycznej i dane konfiguracyjne
aplikacji
Aktywne elementy graficznego interfejsu użytkownika CMS
Dane słownikowe
Definiowanie menu aplikacji
Zarządzanie
treścią tras zwiedzania
Definiowanie obszarów
Wprowadzanie tras
Wprowadzanie lokacji
Wprowadzanie elementów trasy
Zarządzanie
elementami gamifikacji
Wprowadzanie quizów
Wprowadzanie ankiet
Definiowanie reguł gamifikacji
Definiowanie odznak
Definiowanie i wybór awatara
Narzędzia
analizy danych o zachowaniu użytkowników
Dostęp do danych o zachowaniu użytkowników e-przewodnika
Wbudowane narzędzia analityczne platformy emused.eu
Przykład
zastosowania platformy emused.eu
Przewodnik po Muzeach Malmo
Proces projektowania treści e-przewodnika w Muzeach Malm”
Ocena efektów udostępnienia e-przewodnika w Muzeach
Malm”
Inne zgamifikowane e-przewodniki dostępne na platformie emused.eu
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
Summary
116
stron, Format: 14.5x21.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|