ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 57.00 54,15   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ALGORYTMY I BIG DATA W MEDIACH I DZIENNIKARSTWIE PRASOWYM


FLASIŃSKI K.

wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 57.00 Twoja cena  54,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Algorytmy i big data w mediach i dziennikarstwie prasowym


Algorytmy są obecne nie tylko w codziennej pracy dziennikarskiej, ale również w praktyce redaktorskiej. Wpływają na podejmowanie decyzji przez największych wydawców i graczy na rynku mediów oraz czytelników – niestety, nie zawsze w sposób jawny i przejrzysty. Algorytmy są stosunkowo nowym elementem ekosystemu medialnego, dlatego jednoznaczne zdefiniowanie tego pojęcia, podobnie jak określenie czym jest big data, jest kłopotliwe.

Głównym celem monografii jest przedstawienie tego zjawiska – w stosunku do podstawowego, informatycznego znaczenia – w jak najbardziej poszerzonym wymiarze. Algorytm w kontekście mediów i dziennikarstwa to dzisiaj już nie tylko podstawa działania programu komputerowego, ale również schemat weryfikowania informacji, przygotowywania treści czy planowania i otwierania nowych tytułów prasowych. Z tym zjawiskiem łączy się drugi cel badań – opisanie coraz intensywniejszego i zróżnicowanego wykorzystania technologii big data w mediach. Różnorodność ta objawia się nie tylko w algorytmizacji i uporządkowaniu procedur redakcyjnych, ale również w stosowaniu wielkich danych w aplikacjach rzeczywistości rozszerzonej oraz wizualizacjach publikowanych w tzw. mediach tradycyjnych. Trzecią tezą było przekonanie, że algorytm jest jedynie narzędziem, które może być wykorzystane w różny sposób w zależności od intencji i umiejętności osoby, która je wykorzystuje. Z tego też powodu w tekście kładziony jest nacisk nie tylko na technologię, ale również na osoby, na które ona wpływa – zarówno twórców, jak i odbiorców treści.

Ze wstępu

Wstęp

1. Teraźniejszość i przyszłość algorytmów w mediach

2. Strategie big data w dziennikarstwie
2.1. Istota dziennikarstwa opartego na danych
2.2. Strategie dziennikarstwa opartego na danych
2.2.1. Algorytmiczne wspomaganie dziennikarstwa
2.2.2. Dziennikarstwo łączone oparte na pisaniu maszynowym
2.2.3. Dziennikarstwo algorytmiczne
2.2.4. Dziennikarstwo automatyczne
2.2.5. Redagowanie agregacyjne
2.2.6. Redagowanie algorytmiczne

3. Dziennikarstwo oparte na danych - zagrożenia i perspektywy
3.1. Kryterium przejrzystości jako element oceny etycznej
3.2. Problem jakości tekstów algorytmicznych
3.3. Wpływ algorytmów na sytuację zawodową dziennikarzy
3.4. Algorytmiczny newsroom

4. Algorytm jako element projektu redakcyjnego
4.1. Decyzja o wprowadzeniu na rynek nowego projektu redakcyjnego
4.2. Działania przygotowawcze
4.3. Start nowego tytułu związanego z wydawaną gazetą
4.3.1. Wprowadzenie gazety odmiennego segmentu
4.3.2. Wprowadzenie wydań lokalnych
4.3.3. Uzupełnienie oferty wydawcy dziennika o czasopismo

5. Redagowanie gazety oparte na podejściu algorytmicznym
5.1. Projekt redakcyjny
5.2. Księga layoutu
5.3. Księga stylu
5.4. Szpigiel - algorytmiczne projektowanie podstaw nawigacji
5.4.1. Szpigle gazet ogólnoinformacyjnych
5.4.2. Szpigle gazet sprofilowanych tematycznie

6. Wizualizacja danych w aplikacjach VR
6.1. Wizualizacji danych w dziennikarstwie
6.2. Redakcja jako interfejs użytkownika
6.3. Wpływ zmian klimatycznych na komunikację w mediach masowych
6.4. Komunikowanie zmian klimatycznych za pomocą aplikacji VR
6.5. Cechy VR w komunikacji na temat środowiska naturalnego

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Indeks

183 strony,  Format: 14.5x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024