| 
  
 UCZYĆ (SIĘ) Z PASJĄ JAK SPRAWIĆ, BY UCZENIE (SIĘ) BYŁO FASCYNUJĄCĄ PODRÓŻĄ
 RIPP P.  wydawnictwo: DOBRA LITERATURA , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 34.90  Twoja cena  33,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Uczyć (się) z pasją 
Jak
sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą
 Jak udaje nam się wzbudzić
u dzieci tak wielką niechęć do szkoły? 
 
Pernille
Ripp zauważyła, że ciągłe sterowanie uczniami i narzucanie im metod
pracy hamuje ich rozwój i pozbawia radości płynącej z
uczenia się. Uznała wtedy, że powinna wziąć odpowiedzialność za dzieci,
które przyszły do szkoły pełne entuzjazmu (a przynajmniej
bez objawów niechęci do niej), a wyszły z podciętymi
skrzydłami. Postanowiła odejść od tego, czego nauczyła się na studiach,
zaufać swojej intuicji i poszukać własnej drogi do dobrej edukacji.
Podając przykłady zmian wprowadzonych przez siebie, zachęca wszystkich
do wdrażania własnych sposobów na przywrócenie
szkół uczniom i tworzenia klas, które wypełnią
się pasją do nauki. 
 
„Uczyć
(się) z pasją to książka o tym, jak jej autorka przestała być
nauczycielką realizującą program, a stała się nauczycielką wspierającą
rozwój swoich uczniów”. 
 
dr
Marzena Żylińska 
zajmuje
się metodyką i neurodydaktyką; jest współzałożycielką ruchu
Budząca się Szkoła 
 Podziękowania
11 
Przedmowa 13 
Przedmowa do wydania polskiego 17 
 
Wstęp 
Nauczmy
się łamać zasady 27 
 
Rozdział pierwszy 
Chwila,
chwila, panie Wong 39 
 
Rozdział drugi 
Czy
chciałbyś być uczniem w swojej klasie?
53 
 
Rozdział trzeci 
Dostałeś
tę pracę. Co dalej? 71 
 
Rozdział czwarty 
Nieważne,
jak nasza klasa wygląda, ważne, jak się w niej czujemy
89 
 
Rozdział piąty 
Pierwszy
dzień w szkole: kto tu rządzi?
105 
 
Rozdział szósty 
Jak
zwróciłam uczniom ich klasę
127 
 
Rozdział siódmy 
Wyrzućmy
kije i marchewki 165 
 
Rozdział ósmy 
Zawsze
są jakieś wymagania i standardy
185 
 
Rozdział dziewiąty 
Zadania
domowe – uciążliwa rutyna i mnóstwo makulatury 205 
 
Rozdział dziesiąty 
Jak
oceny zabijają ciekawość świata
225 
 
Rozdział jedenasty 
To
my jesteśmy zmianą 249 
 
Załączniki
265 
Ankieta dla ucznia – początek roku szkolnego 265 
Ankieta dla rodziców – początek roku szkolnego 268 
Arkusz semestralnej samooceny ucznia 274 
Ankieta dla ucznia – koniec roku szkolnego 277 
Ankieta dla rodziców – koniec roku szkolnego 281 
Karta półrocznego spotkania z rodzicami 
dla nauczycieli szkoły podstawowej 284 
Karta półrocznego spotkania z rodzicami dla nauczycieli
szkoły ponadpodstawowej 286 
Podsumowanie roku szkolnego – karta spotkania z rodzicami dla
nauczycieli 287 
Moja karta spotkania – kwestionariusz dla ucznia 288 
Przygotowanie do spotkania – kwestionariusz dla ucznia 292 
Spotkanie z podsumowaniem roku szkolnego – kwestionariusz dla
ucznia 297 
Ankieta dla rodziców – po spotkaniu z
omówieniem postępów w nauce 299 
Typowe problemy z zachowaniem i jak sobie z nimi radzić 301 
Czy chciałbym być uczniem w mojej klasie? 
 
Wskazówki do refleksji dla nauczyciela 306 
 
Literatura pomocnicza 311 
Źródła internetowe 313 
O autorce 315 
 320
stron, Format: 14.5x20.4, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |