|
UCZYĆ (SIĘ) Z PASJĄ JAK SPRAWIĆ, BY UCZENIE (SIĘ) BYŁO FASCYNUJĄCĄ PODRÓŻĄ
RIPP P. wydawnictwo: DOBRA LITERATURA , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 34.90 Twoja cena 33,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Uczyć (się) z pasją
Jak
sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą
Jak udaje nam się wzbudzić
u dzieci tak wielką niechęć do szkoły?
Pernille
Ripp zauważyła, że ciągłe sterowanie uczniami i narzucanie im metod
pracy hamuje ich rozwój i pozbawia radości płynącej z
uczenia się. Uznała wtedy, że powinna wziąć odpowiedzialność za dzieci,
które przyszły do szkoły pełne entuzjazmu (a przynajmniej
bez objawów niechęci do niej), a wyszły z podciętymi
skrzydłami. Postanowiła odejść od tego, czego nauczyła się na studiach,
zaufać swojej intuicji i poszukać własnej drogi do dobrej edukacji.
Podając przykłady zmian wprowadzonych przez siebie, zachęca wszystkich
do wdrażania własnych sposobów na przywrócenie
szkół uczniom i tworzenia klas, które wypełnią
się pasją do nauki.
„Uczyć
(się) z pasją to książka o tym, jak jej autorka przestała być
nauczycielką realizującą program, a stała się nauczycielką wspierającą
rozwój swoich uczniów”.
dr
Marzena Żylińska
zajmuje
się metodyką i neurodydaktyką; jest współzałożycielką ruchu
Budząca się Szkoła
Podziękowania
11
Przedmowa 13
Przedmowa do wydania polskiego 17
Wstęp
Nauczmy
się łamać zasady 27
Rozdział pierwszy
Chwila,
chwila, panie Wong 39
Rozdział drugi
Czy
chciałbyś być uczniem w swojej klasie?
53
Rozdział trzeci
Dostałeś
tę pracę. Co dalej? 71
Rozdział czwarty
Nieważne,
jak nasza klasa wygląda, ważne, jak się w niej czujemy
89
Rozdział piąty
Pierwszy
dzień w szkole: kto tu rządzi?
105
Rozdział szósty
Jak
zwróciłam uczniom ich klasę
127
Rozdział siódmy
Wyrzućmy
kije i marchewki 165
Rozdział ósmy
Zawsze
są jakieś wymagania i standardy
185
Rozdział dziewiąty
Zadania
domowe – uciążliwa rutyna i mnóstwo makulatury 205
Rozdział dziesiąty
Jak
oceny zabijają ciekawość świata
225
Rozdział jedenasty
To
my jesteśmy zmianą 249
Załączniki
265
Ankieta dla ucznia – początek roku szkolnego 265
Ankieta dla rodziców – początek roku szkolnego 268
Arkusz semestralnej samooceny ucznia 274
Ankieta dla ucznia – koniec roku szkolnego 277
Ankieta dla rodziców – koniec roku szkolnego 281
Karta półrocznego spotkania z rodzicami
dla nauczycieli szkoły podstawowej 284
Karta półrocznego spotkania z rodzicami dla nauczycieli
szkoły ponadpodstawowej 286
Podsumowanie roku szkolnego – karta spotkania z rodzicami dla
nauczycieli 287
Moja karta spotkania – kwestionariusz dla ucznia 288
Przygotowanie do spotkania – kwestionariusz dla ucznia 292
Spotkanie z podsumowaniem roku szkolnego – kwestionariusz dla
ucznia 297
Ankieta dla rodziców – po spotkaniu z
omówieniem postępów w nauce 299
Typowe problemy z zachowaniem i jak sobie z nimi radzić 301
Czy chciałbym być uczniem w mojej klasie?
Wskazówki do refleksji dla nauczyciela 306
Literatura pomocnicza 311
Źródła internetowe 313
O autorce 315
320
stron, Format: 14.5x20.4, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|