ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

UCZYĆ (SIĘ) Z PASJĄ JAK SPRAWIĆ, BY UCZENIE (SIĘ) BYŁO FASCYNUJĄCĄ PODRÓŻĄ


RIPP P.

wydawnictwo: DOBRA LITERATURA , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 34.90 Twoja cena  33,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Uczyć (się) z pasją

Jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą


Jak udaje nam się wzbudzić u dzieci tak wielką niechęć do szkoły?

Pernille Ripp zauważyła, że ciągłe sterowanie uczniami i narzucanie im metod pracy hamuje ich rozwój i pozbawia radości płynącej z uczenia się. Uznała wtedy, że powinna wziąć odpowiedzialność za dzieci, które przyszły do szkoły pełne entuzjazmu (a przynajmniej bez objawów niechęci do niej), a wyszły z podciętymi skrzydłami. Postanowiła odejść od tego, czego nauczyła się na studiach, zaufać swojej intuicji i poszukać własnej drogi do dobrej edukacji. Podając przykłady zmian wprowadzonych przez siebie, zachęca wszystkich do wdrażania własnych sposobów na przywrócenie szkół uczniom i tworzenia klas, które wypełnią się pasją do nauki.

„Uczyć (się) z pasją to książka o tym, jak jej autorka przestała być nauczycielką realizującą program, a stała się nauczycielką wspierającą rozwój swoich uczniów”.

dr Marzena Żylińska
zajmuje się metodyką i neurodydaktyką; jest współzałożycielką ruchu Budząca się Szkoła

Podziękowania 11
Przedmowa 13
Przedmowa do wydania polskiego 17

Wstęp
Nauczmy się łamać zasady 27

Rozdział pierwszy
Chwila, chwila, panie Wong 39

Rozdział drugi
Czy chciałbyś być uczniem w swojej klasie? 53

Rozdział trzeci
Dostałeś tę pracę. Co dalej? 71

Rozdział czwarty
Nieważne, jak nasza klasa wygląda, ważne, jak się w niej czujemy 89

Rozdział piąty
Pierwszy dzień w szkole: kto tu rządzi? 105

Rozdział szósty
Jak zwróciłam uczniom ich klasę 127

Rozdział siódmy
Wyrzućmy kije i marchewki 165

Rozdział ósmy
Zawsze są jakieś wymagania i standardy 185

Rozdział dziewiąty
Zadania domowe – uciążliwa rutyna i mnóstwo makulatury 205

Rozdział dziesiąty
Jak oceny zabijają ciekawość świata 225

Rozdział jedenasty
To my jesteśmy zmianą 249

Załączniki 265
Ankieta dla ucznia – początek roku szkolnego 265
Ankieta dla rodziców – początek roku szkolnego 268
Arkusz semestralnej samooceny ucznia 274
Ankieta dla ucznia – koniec roku szkolnego 277
Ankieta dla rodziców – koniec roku szkolnego 281
Karta półrocznego spotkania z rodzicami
dla nauczycieli szkoły podstawowej 284
Karta półrocznego spotkania z rodzicami dla nauczycieli szkoły ponadpodstawowej 286
Podsumowanie roku szkolnego – karta spotkania z rodzicami dla nauczycieli 287
Moja karta spotkania – kwestionariusz dla ucznia 288
Przygotowanie do spotkania – kwestionariusz dla ucznia 292
Spotkanie z podsumowaniem roku szkolnego – kwestionariusz dla ucznia 297
Ankieta dla rodziców – po spotkaniu z omówieniem postępów w nauce 299
Typowe problemy z zachowaniem i jak sobie z nimi radzić 301
Czy chciałbym być uczniem w mojej klasie?

Wskazówki do refleksji dla nauczyciela 306

Literatura pomocnicza 311
Źródła internetowe 313
O autorce 315

320 stron, Format: 14.5x20.4, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024