|
TECHNIKI SPRZEDAŻY ZDALNEJ
KAWSZYN R. SZARAN A. wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 59.89 Twoja cena 56,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Techniki sprzedaży zdalnej
Jak
działając „na odległość”, osiągać sukcesy
sprzedażowe
„Nie da się sprzedawać zdalnie”. Tak
mówili niektórzy nasi przyjaciele handlowcy,
którzy przyzwyczajeni do odwiedzin i bycia u klienta
stacjonarnie, w marcu 2020 roku weszli w nową rzeczywistość.
„A już pozyskać nowego klienta, to jest prawie
niemożliwe”.
Rynek sprzedaży ciągle ewoluuje. Zmieniają się okoliczności zewnętrzne,
preferencje klientów, jak również narzędzia
sprzedaży. W dzisiejszym zmiennym otoczeniu najskuteczniejsi będą ci,
którzy potrafią dostosować się do różnych form
kontaktu z klientem. Lecz do tego potrzebne będą nowe umiejętności i
realne narzędzia.
Roman
Kawszyn oraz Adam Szaran przez ostatnie półtora roku
wypracowali system sprzedaży zdalnej, który działa. Zrobili
to we współpracy z najlepszymi handlowcami z
zaprzyjaźnionych firm, po to, by jednocześnie go testować i
udoskonalać. Jedna z tych firm osiągnęła najlepszy wynik finansowy w
Polsce (handlowcy byli na początku przekonani, że w ich branży i z
ich klientem zdalnie sprzedawać się nie da), inni zwiększyli swoje
obroty o kilkadziesiąt, jeszcze inni o kilkanaście procent. Po
zebraniu feedbacku, dowodów słuszności oraz analizie
rynkowych case studies jako pierwsi w Polsce wprowadzili ten system na
rynek pod postacią „Distance Seller” –
kursu sprzedaży zdalnej dla handlowców.
Dziś całą tę wiedzę, konkretne techniki, schematy i metody pozwalające
na pozyskanie i obsługę klienta „na odległość”
zawarli w książce „Techniki sprzedaży zdalnej”.
Czego można się spodziewać po ich książce?
Zdobycia umiejętności związanych ze zdalną sprzedażą i obsługą
klienta. Ta książka jest dla ciebie, jeśli do tej pory byłeś
handlowcem, przedstawicielem, reprezentantem, doradcą handlowym,
który zwykle był u klienta stacjonarnie, spotykaliście się
face to face, a teraz musisz pracować w trybie home office. Sprawdzi
się również wtedy, kiedy pracowałeś już zdalnie, ale
chcesz zwiększyć swoje kompetencje i poznać więcej narzędzi oraz
technik obsługi klienta i sprzedaży.
Autorzy
przedstawiają w niej schematy, algorytmy i techniki, które
pasują do dwóch typów sytuacji:
● tych, w których powinieneś cały czas budować silną bazę
klientów i pozyskiwać nowych poprzez telefon, maile, portale
społecznościowe. Nazywają to budowaniem muru klientów.
Podpowiadają, jak poprzez odpowiednie działania zdobywać nowych
klientów, jak poprowadzić pierwszą rozmowę i wciągać ich
coraz dalej w proces sprzedażowy i jak go sfinalizować.
● tych, w których musisz zadbać o istniejącą już bazę
klientów. Podpowiadają, jak sprawiać, aby mimo odległości
klient czuł się zadbany. Jak reagować w sytuacjach kryzysowych w
relacjach pomiędzy tobą a klientem.
Sprzedaż to niełatwa sztuka. Obecnie dodatkowym wyzwaniem jest
pandemia, która sprawiła, że i sprzedaż musiała się zmienić
– w dużej mierze na zdalną (także w branżach,
które wcześniej tego sobie nie wyobrażały). I choć nie
jestem fanem sztywnych regułek sprzedażowych, uważam, że warto od nich
wyjść, pamiętając o najważniejszym – o intencji i
nastawieniu, z jakimi kontaktujemy się z naszym klientem. Ta książka
łączy jedno i drugie – daje konkretne narzędzia i
wskazówki, jednocześnie odnosząc się do pozytywnych emocji
zarówno handlowców, jak i ich klientów.
- Jakub B. Bączek, trener mentalny olimpijczyków
Najlepszą praktyką jest teoria. Dzięki tej książce zrozumiecie jedno i
drugie. Doświadczeni praktycy zbudowali system, który oparty
jest i na wiedzy, i na teorii. Ich książka poprzez swą skondensowaną
formę pozwala zrozumieć proces, który stoi za efektami,
dzięki czemu każdy będzie w stanie zrobić krok dalej, nawet jeśli nie
wierzy, że jest to możliwe.
- Sebastian Kotow, psycholog, wykładowca akademicki, przedsiębiorca
Pomyśl o dowolnej
trudności, jaka może się pojawić w procesie zdalnej sprzedaży lub
utrzymania klienta, a tutaj znajdziesz rozwiązanie. Bez
ogólników i lania wody. Metody, różne
warianty reakcji, przykłady pytań i wypowiedzi. Konkretniej się nie da.
- Dominika Kowalska, HRBP & Development Manager, Career
& Strengths Coach
To świetny poradnik dla
handlowców, którzy chcą zwiększyć swoje
kompetencje. Podpowiada, co poprawić czy zmienić w kontaktach. Zawiera
praktyczne wskazówki, np. jak dobrze wyglądać w kamerce,
jakiego tonu głosu używać. Porusza aspekty psychologiczne, jak sobie
radzić z odmową, jak rozmawiać z rozemocjonowanym kontrahentem.
- Żaneta Lis-Stryczewska, Sales Team Manager grupa Coaching
Z duetem Kawszyn
& Szaran znamy się od wielu lat i z zainteresowaniem obserwuję
ich transformację. Mają niesamowitą orientację rynkową, bardzo szybko
reagują na potrzeby rynku. Ta publikacja idealnie to odzwierciedla.
Książka jest świetnym kompendium wiedzy zarówno dla
nowicjusza, jak i wytrawnego handlowca. Gorąco polecam!
- Arkadiusz Ptak, dyrektor zarządzający
„Nie da się sprzedawać zdalnie” – to
zdanie, które padało z ust bardzo wielu
handlowców jeszcze nie tak dawno temu, bo na początku
pandemii. Jednocześnie jest to zdanie, które na pewno nie
padnie z ust żadnego handlowca, który zdecyduje się
przeczytać książkę Romana Kawszyna i Adama Szarana. Gotowe schematy,
algorytmy, a w wielu przypadkach wręcz fragmenty skryptów
spowodują, że zdalna sprzedaż stanie się nawykiem, i to wyjątkowo
przyjemnym, bo przynoszącym efekty widoczne zarówno w
raportach, jak i… na twoim koncie.
- Anna Przybył, redaktor naczelna magazynu „Szef
sprzedaży”
Roman Kawszyn
- handlowiec i menedżer działów sprzedaży, marketingu i
szkoleń. Charyzmatyczny lider i mówca. Studiował we
Włoszech. Szkolił m.in. w Polsce, USA i Niemczech.
Współpracował z takimi firmami, jak Orlen, Polkomtel, HRK,
Adidas, Reebok, Levi`s, Zepter, Lotos, Philipiak, VOX, Agora i z
wieloma innymi. Ekspert TVP, TVN CNBC oraz TVN BiŚ.
Autor i współautor pięciu książek (Pragnę, Techniki obrony
ceny, Pierwsze skrzypce, Motivazione, Shut up! Modelowe badanie
potrzeb) oraz audio CD (Emocjonalna prezentacja oferty, Psychotechniki
w przyjęciu reklamacji, Storytelling, Prawda i charyzma, Strategie
efektywności sprzedażowej). Współtwórca nowej
kategorii rozwojowej na rynku szkoleń dla handlowców
– Teach Art Spectacle®.
Adam
Szaran - menedżer sprzedaży i
handlowiec w obszarze usług dla biznesu i finansów. Ekspert
TVN BiŚ oraz DD TVN. Prowadził audycje tematyczne w lokalnych
rozgłośniach radiowych, wykładał w Akademii Telewizyjnej TVP.
Dyplomowany coach i trener biznesu ze specjalizacją w zakresie wsparcia
i optymalizacji sprzedaży. Doradzał takim markom, jak m.in.: Adidas,
Reebok, Levi`s, Lotos, Vox, Agora, Tax Care, Belvedere, Komfort,
Zepter, Thalgo i prowadził dla nich szkolenia.
Jego artykuły ukazują się w czasopismach „Nowa
Sprzedaż” i „As Sprzedaży”. Autor i
współautor wielu publikacji w formie audiobooków
(m.in. Storytelling, Techniki obrony ceny, Psychotechniki w przyjęciu
reklamacji) oraz bestsellerowych książek (Techniki obrony ceny, Element
twórczy i Shut up! Modelowe badanie potrzeb). Obecnie
Managing Partner w Al Fianco Partners.
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I. Sprzedawca zdalny ŁOWCA
1. Schemat
pozyskania klienta B2B
Narzędzie pierwszego etapu - rozmowa umawiająca spotkanie właściwe
Bramkarz, czyli etap dodatkowy
Początkowe gry wstępne klienta
Mail "poławiający"
2. Właściwa
rozmowa sprzedażowa
Etapy właściwej rozmowy sprzedażowej
Schemat T1-T9 jako rama do właściwej rozmowy sprzedażowej w wersji
telefonicznej
Początek spotkania - zdobądź zaufanie i sympatię
3.
Badanie potrzeb. Narzędzia komunikacji
Cele badania potrzeb
Narzędzia aktywnej komunikacji w badaniu potrzeb
Dwa modele badania potrzeb
Warianty badania potrzeb w rozmowie telefonicznej
Badanie potrzeb w warunkach skupienia na cenie
4. Emocjonalna
prezentacja oferty
5. Pokonywanie
obiekcji cenowych
Dlaczego klient mówi, że jest za drogo?
Błędy w obronie ceny
Techniki obrony ceny
6.
Finalizacja
7. Negocjacje
Techniki negocjacyjne
Reguły zachowań negocjacyjnych
Słowa i zwroty pomocne w negocjacjach
Obrona przed wywieraniem wpływu
CZĘŚĆ II.
Sprzedawca zdalny FARMER
8. Obsługa
klienta - gra o satysfakcję
Poziom medium w obsłudze klienta
Sytuacje trudne w utrzymaniu klienta
Skargi i reklamacje w utrzymaniu klienta
Zakończenie
208
stron, Format: 14.0x22.0cm, oprawa miękkaOsoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PRODUCT PLACEMENT MEDIOZNAWSTWO A MARKETING KREATYWNY URBANIEC E.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|