|
ANIMACJA SYNERGICZNOŚCI DZIAŁAŃ EDUKACYJNO-PROSPOŁECZNYCH WOBEC WYZWAŃ WSPÓŁCZESNOŚCI
DURAJ-NOWAKOWA K. CHARCHUŁA J. SOWA-BEHTANE E. RED. wydawnictwo: WAM , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 62.00 Twoja cena 58,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Animacja synergiczności
działań edukacyjno-prospołecznych wobec wyzwań współczesności
Książka
porusza niezmiernie ważne problemy, stanowiące niełatwe i wymagające
nowatorskiego opracowania wyzwania współczesności.
(…) Zyska uznanie szerokiego kręgu odbiorców,
jest bowiem kierowana do środowisk akademickich, do nauczycieli, do
społeczników, animatorów, wolontariuszy i
wszystkich tych osób, którym bliskie są problemy
zharmonizowania działań na polu edukacyjno-społecznym i
którzy rozumieją istotę synergii działań, potrzebę jej
animacji, słowem twórczego współdziałania ludzi w
różnych obszarach rzeczywistości.
Z
recenzji dr hab. Aliny Górniok-Naglik, prof. PWSZ
Wstęp
9
Część 1 Pedagogiczne składniki i
czynniki animacji synergii działań edukacyjnych i społecznych
Krystyna Duraj-Nowakowa, Synergiczność animacji edukacyjno-społecznych
działań nauczycieli akademickich 23
Małgorzata Kaliszewska, Profesjonalne dojrzewanie i doskonalenie
nauczyciela między animacją a edukacją 37
Krystyna Duraj-Nowakowa, Modernizowanie profesjonalizacji
pedagogów 51
Marzenna Magda-Adamowicz, Twórczość naukowa i jej relacje z
praktyką edukacyjną w dyskursie holistycznym 75
Barbara Klasińska, O potrzebie i możliwościach modelowania kompetencji
hermeneutycznych studentów pedagogiki – przyszłych
pedagogów 89
Gabriela Paprotna, Nauczyciel przedszkola jako animator działań
społecznych – możliwości i ograniczenia (wybrane
zagadnienia) 105
Estera Szpatowicz, Wpływ więzi nauczyciel–uczeń na
nauczanie 117
Kamil Brahmi, Znaczenie inteligencji emocjonalnej w kształtowaniu
interpersonalnych kompetencji nauczyciela 123
Oana-Luiza Barbu, Promoting Multilingualism in the Romanian Higher
Education System. A Case Study: Teaching Foreign Languages in
Romanian Higher Education Institutions133
CZĘŚĆ 2 Animacja synergii działań
społeczno-kulturowych
Edward Nycz, Animacja społeczno-kulturalna w działaniu. Refleksja
praktyka z perspektywy ćwierćwiecza 149
Bogdan Stańkowski, Współpraca młodzieżowych
ośrodków wychowawczych z rodzicami nieletnich
niedostosowanych społecznie w kontekście salezjańskim 167
Jarosław Charchuła SJ, Społeczny kontekst wychowania w teorii
José Ortegi y Gasseta 185
Ewa Sowa-Behtane, Animacja jako metoda aktywizacji społecznej
imigrantów (na przykładzie Krakowa) 199
Katarzyna Wasilewska-Ostrowska, Streetworking sposobem na aktywizację i
profilaktykę społeczną dzieci i młodzieży 211
Anita Lukenda, Slavica Pavlović, Gordana Iličić, System of Education in
Pluralistic Societies: a Case of Bosnia and Herzegovina 223
Damien Mbikyo Mulinga, The Necessity of Policymakers’
Intervention to Address the Influence of Globalization on Our
Environment, Education, and Especially the Life of Young People 231
Hana Kubíčková, Experiential Learning as a Source
of Support and Personality Growth 247
Bohdana Richterova, Thefts at School as a Social and Educational
Problem 267
Marzanna Pogorzelska, Szkolne projekty edukacyjne a kapitał
społeczny 285
Kamila Majewska, Wioletta Kwiatkowska, Małgorzata Skibińska,
Animacja kulturalna w praktyce edukacyjnej – wybrane
działania na rzecz uczniów toruńskich szkół
podstawowych 299
Agnieszka Karłowicz, Wychowanie według idei rodzicielstwa bliskości
wyzwaniem dla synergii rodziny i przedszkola 313
Żaneta Marszałek-Trzebińska, Ksiądz Wacław Bliziński jako animator
życia społecznego na wsi – przegląd dokonań 329
Aleksandra Wawrzak, O potrzebie badań i aktywizacji emerytowanych
funkcjonariuszek służby więziennej 343
Katarzyna Burzawa, Synergia jako podstawowy czynnik w tworzeniu
wysokiej jakości działań hipoterapeutycznych 353
REKOMENDOWANE
PUBLIKACJE
Estera Szpatowicz, Recenzja: Dyskursy wyzerowane w przestrzeni
społecznej, egzystencjalnej i pedagogicznej, red. Maria Marta Urlińska,
Danuta Wajsprych 369
Kamil Brahmi, Recenzja: Nauczyciel w cyberkulturze. Między schematem a
kreatywnością, red. Marzenna Magda-Adamowicz,
Ewa Pasterniak-Kobyłecka 373
Bibliografia (opracował Jarosław Charchuła) 377
412
stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|