| 
  
 ODNALEŹĆ SIĘ W MEDIOSFERZE
 DROŻDŻ M.  wydawnictwo: PETRUS , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 49.00  Twoja cena  46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Odnaleźć się w mediosferze
 Przestrzeń
medialna posiada nie tylko wymiar technologiczny i społeczny, ale
przede wszystkim kulturowo-etyczny. Jest ona obszarem świadomych i
wolnych działań człowieka, dlatego też obecność człowieka implikuje w
sposób konieczny etyczny charakter mediów.
Przestrzeń medialna jest bowiem przestrzenią wartości, powinności i
celów realizowanych przez wszystkich ludzi, uczestniczących
w komunikacji medialnej. 
 
Odnajdywanie
się człowieka w mediosferze potrzebuje wielorakiej orientacji, dlatego
niniejsza monografia ma na celu wyzwolić myślenie nad potrzebą
poszukiwania orientacji etycznej w mediosferze. Odnajdywanie się w
mediosferze rozumiane jest w niniejszej publikacji także w drugiej
odsłonie. Chodzi w niej o wymiar kompetencji badacza mediów,
który potrafi z jednej strony dostrzegać, diagnozować
zjawiska współczesnych mediów, a z drugiej strony
posiada wystarczające kompetencje metodologiczne, by rozwiązywać
odkrywane problemy badawcze. 
 
Mam
nadzieję, że prezentowane w niej myśli, pozwolą nam odnajdywać się w
bogatym i dynamicznie rozwijającym się świecie mediów,
zakorzenionym w przeszłości i otwartym na przyszłość oraz pomogą w
odkrywaniu nowych przestrzeni badawczych wychodzącym naprzeciw
oczekiwaniom i potrzebom ludzi, a także przyczynią się do tworzenia i
umacniania bezpieczeństwa etycznego człowieka w świecie
współczesnych mediów. 
 
Od
Autora (ze wstępu) 
 Wstęp
- Być osobą w świecie mediów 
Introduction - Be a person in the media 
 
ROZDZIAŁ I 
NOWE
ODKRYWANIE I ROZUMIENIE MEDIÓW 
1. Meandry irracjonalności w poznawaniu mediów 
2. Konwergencja mediów i jej konsekwencje 
3. Integracja etyczna w medialnych procesach globalizacji 
4. Etyczność wobec ideologizacji medialnych wizji świata 
 
ROZDZIAŁ II 
CZŁOWIEK
W ZMEDIATYZOWANYM ŚWIECIE 
1. Mediatyzacja życia - próba uchwycenia zjawiska 
2. Człowiek w sieci - korelacje czy osaczenie? 
3. Tożsamość człowieka w cyberprzestrzeni 
4. Młodzież w kręgu medialnych mitów etycznych 
 
ROZDZIAŁ III 
MISYJNOŚĆ
I FUNKCJONALNOŚĆ MEDIÓW 
1. Misyjność mediów - ideał czy iluzja? 
2. Misyjność mediów w perspektywie teleologicznej 
3. Wartość mediacyjna mediów 
4. Medialna produkcja i dekonstrukcja sensu 
 
ROZDZIAŁ IV 
TROSKA
KOŚCIOŁA O CZŁOWIEKA W ŚWIECIE MEDIÓW 
1. Medialne mirifica 
2. W trosce o ewangelizację medialną 
3. Radio i ewangelizacja 
4. 50 lat troski Kościoła o media 
 
Zakończenie 
Summary 
Bibliografia 
 346
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |