|
ASEKSUALNOŚĆ CZWARTA ORIENTACJA
NIEMCZYK A. wydawnictwo: NOVAE RES , rok wydania 2022, wydanie IIcena netto: 34.99 Twoja cena 33,24 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Aseksualność
Czwarta
orientacja
Czy
możliwy jest szczęśliwy związek bez seksu? Czy da się żyć w
sposób pełny, twórczy i wartościowy, nie
ustanawiając erotyki jako priorytetu w hierarchii potrzeb? Odpowiedź
brzmi: tak. Okazuje się, że kilkanaście procent populacji nie przepada
za seksem w dużych dawkach – woli uprawiać go rzadziej, przy
szczególnych okazjach. Są też tacy, którzy wcale
nie odczuwają pożądania. Wielu z nich ukrywa przez lata swoją
aseksualną orientację, wiodąc samotne życie lub wikłając się w
skomplikowane relacje z ludźmi, którzy nie potrafią
zrozumieć ich potrzeb. Nielicznym udaje się stworzyć szczęśliwe pary.
Celem
książki Anny Niemczyk jest uporządkowanie wiedzy dotyczącej zjawiska
aseksualności oraz przedstawienie go z różnych perspektyw,
między innymi twórców społeczności AVEN,
aktywistów LGBTQIAP+, duchownych, niezależnych badaczy i
ekspertów, a przede wszystkim głównych
zainteresowanych – osób w spektrum aseksualności.
Na co dzień o nich nie słychać, ponieważ się nie wychylają. Nie
rozmawiają o tym problemie, bo spora część z nich swoje mniejsze niż
przeciętne potrzeby seksualne tak właśnie postrzega – zgodnie
z wiedzą wyniesioną z domu, ze szkoły, z podwórka, z
internetu. Obecnie oferowana alternatywa to albo związek z elementem
pożycia intymnego albo los wiecznego samotnika. Nikt nawet nie
próbuje rozmawiać o relacjach opartych na partnerstwie i
uczuciach, które nie realizują się poprzez seks. Systemy
terapeutyczne opracowane dla par również bazują na budowaniu
urozmaiconego, emocjonującego życia erotycznego, gdyż według większości
specjalistów związek bez tego aspektu nie ma prawa istnieć.
Anna Niemczyk
- aktywistka, psycholożka, badaczka, nauczycielka akademicka.
Uczestniczka konferencji i paneli dyskusyjnych związanych z tematyką
prezentowaną w książce. Autorka publikacji naukowych z dziedziny
psychologii poznawczej, komunikacji społecznej, psychoedukacji,
reportażu oraz publikacji i komentarzy prasowych z dziedziny
mediów i reklamy.
282
strony, Format: 12.5x19.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|