|
NOWA USTAWA O FINANSACH PUBLICZNYCH
WIKTOROWSKA U. WALCZAK P. DROZDOWSKI R. JÓŻWIAK M. wydawnictwo: MUNICIPIUM , rok wydania 2009, wydanie I cena netto: 154.80 Twoja cena 147,06 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Książka ma charakter praktycznego przewodnika, pełnego wskazówek i przykładów,
niezbędnych przy nowych wdrożeniach w każdej gminie, powiecie i województwie.
Prezentuje różnice prawne występujące w "starej" i "nowej" ustawie
o finansach publicznych. Przejrzysta, uporządkowana forma umożliwia szybkie odnalezienie
najbardziej interesujących treści.
Atutem publikacji jest dołączony do omówienia suplement zawierający treść ustawy z
dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009
roku Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych.
Wstęp
Rozdział 1. Finanse samorządu terytorialnego - podstawy prawne
1.1. Uwagi ogólne
1.2. Cel i zakres regulacji w nowej ustawie o finansach publicznych
1.3. Harmonogram wejścia w życie przepisów ustawy o finansach publicznych oraz ustawy -
Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych
Rozdział 2. Formy organizacyjno-prawne samorządowych jednostek sektora finansów
publicznych
2.1. Zmiany w zakresie form organizacyjno-prawnych wprowadzone nową ustawą o
finansach publicznych
2.2. Likwidacja samorządowych funduszy celowych
2.3. Likwidacja gospodarstw pomocniczych
2.4. Jednostki budżetowe - uwagi ogólne
2.5. Rachunek dochodów własnych i wydzielony rachunek dochodów
2.5.1. Likwidacja rachunków dochodów własnych, utworzonych na podstawie ustawy z dnia
30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych
2.5.2. Wydzielony rachunek dochodów w nowej ustawie o finansach publicznych
2.5.3. Sporządzanie planu finansowego dochodów i wydatków oraz zmiany w planie
2.6. Zakłady budżetowe
2.7. Stosunki z pracownikami likwidowanych zakładów budżetowych i gospodarstw
pomocniczych
Rozdział 3. Wieloletnia prognoza finansowa jednostki samorządu terytorialnego
3.1. Uwagi ogólne
3.2. Treść wieloletniej prognozy finansowej
3.3. Okres obowiązywania wieloletniej prognozy finansowej
3.4. Kompetencje organów jednostki samorządu terytorialnego
Rozdział 4. Budżet jednostki samorządu terytorialnego
4.1. Zagadnienia ogólne
4.2. Opracowanie projektu uchwały budżetowej i jej uchwalenie na 2010 rok
4.3. Procedura budżetowa
4.3.1. Kompetencje organów jednostek samorządu terytorialnego
4.3.1.1. Kompetencje organu wykonawczego
4.3.1.2. Kompetencje organu stanowiącego
4.3.2. Terminy
4.3.3. Uchwała w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej
4.4. Opracowanie projektu budżetu - planu finansowego dochodów i wydatków oraz
przychodów i rozchodów
4.4.1. Tabelaryczne zestawienie dochodów budżetu
4.4.2. Tabelaryczne zestawienie wydatków budżetu
4.4.3. Wydatki na programy finansowane z udziałem środków europejskich
4.4.4. Wyodrębnione w budżecie dochody i wydatki zadań zleconych, powierzonych oraz
realizowanych wspólnie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego
4.4.5. Planowanie dochodów i wydatków związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania
budżetu
4.4.6. Przychody i rozchody budżetu
4.5. Treść uchwały budżetowej
4.5.1. Elementy uchwały budżetowej odpowiadające tabelarycznym zestawieniom
4.5.2. Limity zobowiązań w uchwale budżetowej
4.5.3. Wydatki jednostek pomocniczych (fundusz sołecki)
4.5.4. Zakres upoważnień zarządu jednostki samorządu terytorialnego określany w
uchwale budżetowej
4.5.4.1. Upoważnienia do dokonywania zmian w budżecie w toku jego wykonywania
4.5.4.2. Upoważnienie zarządu jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania
kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych
4.5.4.3. Upoważnienia w zakresie udzielania pożyczek, poręczeń i gwarancji oraz inne
upoważnienia określone przez organ stanowiący
4.6. Normatywnie określone załączniki do uchwały budżetowej
4.6.1. Zestawienie planowanych kwot dotacji
4.6.2. Plany dochodów rachunku dochodów własnych jednostek budżetowych
4.6.3. Plany przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych
4.7. Rezerwy ogólne i celowe
4.7.1. Tworzenie rezerw w budżecie jednostki samorządu terytorialnego
4.7.2. Przenoszenie planowanych wydatków z rezerw budżetowych
4.8. Deficyt i nadwyżka budżetu
4.8.1. Finansowanie deficytu
4.8.2. Zasady zaciągania zobowiązań przez jednostki samorządu terytorialnego
4.8.3. Warunki zaciągania zobowiązań
4.8.4. Ograniczenia deficytu
4.9. Dług jednostki samorządu terytorialnego i jego ograniczenia
4.9.1. Wskaźnik maksymalnego zadłużenia
4.9.2. Wpływ wskaźnika zadłużenia na długość okresu kredytowania
4.9.3. Poszukiwanie alternatywnych instrumentów finansowania inwestycji przez jednostki
samorządu terytorialnego
4.9.4. Finansowanie programu naprawczego jednostki samorządu terytorialnego
Rozdział 5. Wykonywanie budżetu jednostki samorządu terytorialnego
5.1. Definicja wykonywania budżetu
5.2. Zasady wykonywania budżetu
5.3. Plany finansowe jednostek organizacyjnych
5.4. Plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych
jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami
5.5. Plan finansowy urzędu jednostki samorządu terytorialnego
5.6. Zmiany w planie dochodów i wydatków
5.7. Bankowa obsługa budżetu jednostki samorządu terytorialnego
5.8. Wydatki niewygasające
5.9. Karty płatnicze
5.10. Udzielanie ulg w zapłacie należności pieniężnych
5.11. Informacje o procesach związanych z wykonaniem budżetu
Rozdział 6. Udział regionalnej izby obrachunkowej w procedurze budżetowej
6.1. Zmiany w ustawie o regionalnych izbach obrachunkowych
6.1.1. Kompetencje nadzorcze i opiniodawcze
6.1.2. Obowiązek udzielania wyjaśnień przez regionalne izby obrachunkowe
6.1.3. Ustalenie zastępcze budżetu
6.2. Nieprawidłowości uchwał budżetowych w świetle rozstrzygnięć nadzorczych
regionalnej izby obrachunkowej
Rozdział 7. Zmiany w zakresie dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu
terytorialnego
7.1. Dotacje wydatkowane z budżetu jednostki samorządu terytorialnego -
zagadnienia ogólne
7.2. Dotacje podmiotowe
7.2.1. Dotacje dla podmiotów prowadzących działalność w zakresie reintegracji
zawodowej i społecznej
7.2.2. Dotacje dla jednostek oświatowych
7.2.3. Dotacje dla instytucji kultury
7.2.4. Cechy wspólne dotacji podmiotowych
7.3. Dotacje przedmiotowe
7.4. Dotacje celowe
7.4.1. Dotacje przeznaczone na ochronę zabytków
7.4.2. Dotacje przeznaczone na ochronę przeciwpożarową
7.4.3. Dotacje przeznaczone na ochronę zdrowia
7.4.4. Dotacje przeznaczone na sfinansowanie zadań własnych jednostki samorządu
terytorialnego zlecanych do realizacji na rzecz podmiotów spoza sektora finansów
publicznych
7.5. Umowa dotacji
7.6. Kontrola wykorzystania dotacji
7.7. Zwrot dotacji
7.8. Podsumowanie
Rozdział 9. Kontrola i audyt wewnętrzny
9.1. Informacje ogólne
9.2. Kontrola finansowa a kontrola zarządcza
9.3. Kontrola zarządcza
9.4. Odpowiedzialność za wykonywanie kontroli zarządczej
9.5. Kontrola jednostek organizacyjnych
9.6. Kontrola wykonywana przez głównego księgowego jednostki sektora finansów
publicznych
9.7. Audyt wewnętrzny
9.7.1. Definicja
9.7.2. Zakres podmiotowy
9.7.3. Organizacja audytu
9.7.4. Udostępnianie dokumentów związanych z audytem
9.7.5. Kwalifikacje audytorów wewnętrznych
Bibliografia
miękka oprawa
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|