ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 67.80 64,41   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BEZPIECZEŃSTWO RUCHU MIEJSKIEGO


SZCZURASZEK T.

wydawnictwo: WKŁ , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 67.80 Twoja cena  64,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce przedstawiono procedury i przykłady ocen zagrożenia w ruchu drogowym, od ogólnych do bardzo szczegółowych, dotyczące miejsc niebezpiecznych na sieci drogowej miasta.

Przedstawiono także procedury i przykłady badania efektywności przebudowy elementów sieci drogowych, których zakładanym celem była poprawa stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz opisano typowe wady infrastruktury drogowej z punktu widzenia zagrożenia bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego.
 
Książka jest przeznaczona dla inżynierów specjalności drogowej i transportowej, zajmujących się poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, a także dla studentów ww. specjalności.


Przedmowa /7

1.  Wprowadzenie /9
1.1 Wady sieci drogowych polskich miast /9
1.2 Niedocenianie wpływu środowiska drogi na bezpieczeństwo ruchu drogowego /10
1.3 Konieczność działań systemowych /12

2.  Gromadzenie danych o zdarzeniach drogowych /14
2.1 Zagrożenie w ruchu drogowym /14
2.2 Potrzeba gromadzenia danych o zdarzeniach drogowych oraz rodzaje baz danych /19
2.3 Źródła danych o zdarzeniach drogowych /23
2.4 Komplementarny system gromadzenia danych o zdarzeniach drogowych – WZDR /30

3.  Oceny stanu zagrożenia w ruchu drogowym dokonywane na podstawie
3.1 Ocena stanu zagrożenia w ruchu drogowym odniesiona do całego miasta 
3.2 Ocena stanu zagrożenia w ruchu drogowym w rejonach komunikacyjnych miasta /53
3.3 Ocena stanu zagrożenia w ruchu drogowym na poszczególnych elementach sieci drogowej /59
3.4 Wybór miejsc niebezpiecznych /65
3.5 Szczegółowa ocena miejsc niebezpiecznych /73
3.6 Ocena efektywności podejmowanych działań w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego /78

4.  Podstawowe przyczyny zdarzeń drogowych /85
4.1 Struktura przyczyn zdarzeń drogowych / 85
4.2 Użytkownik drogi /90
4.3 Środowisko drogi /94
4.4 Prędkość /100

5.  Sposoby kształtowania bezpieczeństwa ruchu drogowego /110
5.1 Pojazd /110
5.2 Użytkownik drogi /113
5.3 Środowisko drogi /116
5.4 Przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów /119
5.5 Skrzyżowania /132
5.6 Odcinki międzywęzłowe /148
5.7 Pasywne i aktywne urządzenia bezpieczeństwa /154

6.  Zarządzanie prędkością  /158
6.1 Sposoby zarządzania prędkością  /158
6.2 Prędkość miarodajna i eksploatacyjna /162
6.3 Komunikacyjne strefy prędkości /168
6.4 Środki prawne służące do zarządzania prędkością /174
6.5 Środki spowalniające ruch poprzez oddziaływanie na psychikę kierowców /177
6.6 Środki fizycznie zmuszające kierowców do zmniejszenia prędkości na odcinkach ulic /191
6.7 Środki fizycznie zmuszające kierowców do zmniejszenia prędkości na skrzyżowaniach /205
6.8 Warunki wdrażania środków spowalniających ruch /224

7.  Najczęstsze wady infrastruktury drogowej /239
7.1 Wady infrastruktury drogowej z punktu widzenia pieszych /239
7.2 Skrzyżowania zwykłe i skanalizowane /259
7.3 Skrzyżowania z wyspą centralną /273
7.4 Lokalizacja obiektów o znacznym potencjale ruchotwórczym /282

8.  Studium poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego /288
8.1 Pierwszy przykład – zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu skanalizowanym /288
8.2 Drugi przykład – przebudowa skrzyżowania skanalizowanego /298
8.3 Trzeci przykład – przebudowa skrzyżowania częściowo skanalizowanego z sygnalizacją świetlną  /310

9.  Analiza efektywności działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego  /323
9.1 Pierwszy przykład – zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu z ruchem okrężnym i z sygnalizacją świetlną /323
9.2 Drugi przykład – zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu wielowlotowym z sygnalizacją świetlną  /330

Literatura  /338
 statystyk zdarzeń drogowych /42

 


344 strony, B5, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024