|
AUDIOWIZUALNOŚĆ I MIMETYKI PRZESTRZENI
BANASZKIEWICZ K. wydawnictwo: OFICYNA NAUKOWA , rok wydania 2011, wydanie I cena netto: 40.10 Twoja cena 38,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Audiowizualność i mimetyki przestrzeni
Media – Narracja – Człowiek
Media produkujące obrazy ewoluowały i nadal się zmieniają. Narzędzia
wspomagające zmysły człowieka zyskują nowe możliwości. Powstały maszyny do
widzenia, zdolne utrwalać doświadczenie wedle swych matryc czasu i przestrzeni.
Niektóre z nich przejmują nawet obowiązek patrzenia, uprzednio ciążący na
użytkowniku. Dzięki optyce cyfrowo-falowej patrzenie nie jest już konieczne, by
widzieć.
Powstały maszyny poznania, które są władne wytwarzać i widzenie, i obrazy, w tym
obiekty trójwymiarowe, pachnące, mobilne. Systemy kina i telewizji 3-4-5 D mogą już
symulować zdarzenia osadzone w czasoprzestrzeni lub tworzyć światy wirtualne (Second
Life, czat, bankowość elektroniczną, wikinomie).
Euro-atlantyckie społeczności informacyjne (sieciowe i medialne) przenoszą swoje
aktywności do środowisk alternatywnych. Jednak procesy globalizacyjne nie tyle kreują
alternatywny świat wszystkich ludzi, ile wywołują wojny o przestrzeń (realną i
multimedialną) oraz zasady jej dystrybucji.
Kto bowiem – człowiek czy maszyny – tworzy rzeczywistość, do kogo należy
przestrzeń, kto jest multimedialny i kto kogo naśladuje, a wreszcie kto włada mediami i
kto ma do nich dostęp?
376 stron, Format: 13.5x21.5cm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|