ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DEBATA PUBLICZNA ZMIANY SPOŁECZNYCH NORM KOMUNIKACJI


KAMPKA A.

wydawnictwo: OFICYNA NAUKOWA , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 54.40 Twoja cena  51,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Debata publiczna

Zmiany społecznych norm komunikacji


Debata publiczna to dzisiaj temat palący, budzący żywe emocje. Kontrowersje wywołuje zwłaszcza jakość debaty publicznej oraz kwestie jej dopuszczalnych reguł.

Widoczny jest rozdźwięk pomiędzy społecznymi oczekiwaniami wobec debaty a jej codzienną praktyką.

Z perspektywy socjologii, retoryki oraz nauk o komunikacji Agnieszka Kampka określa, czym jest debata publiczna, w jakich przestrzeniach się toczy i kim są jej uczestnicy.

Autorka analizuje różne typy debat (przedwyborcze, parlamentarne, konkursowe, filozoficzne), ich funkcje i cele oraz odpowiednio odmienne reguły i zasady, podejmuje więc problematykę ważną zarówno dla funkcjonowania współczesnej demokracji, jak i społeczeństwa obywatelskiego.

Analiza przemian w mediach oraz wizualności współczesnej kultury prowadzi do diagnozy obecnego stanu debaty publicznej. Powszechnie krytykowany dziś język debaty może być jedynie powierzchownym przejawem głębokich konfliktów dotyczących postaw uczestników debaty oraz cenionych przez nich wartości. Czy obserwujemy zatem upadek debaty publicznej, czy może raczej dostosowanie jej do reguł medialnej komunikacji? Czy sednem debaty może być słuchanie a argumentem obraz?

Książka napisana jest klarownym językiem. Zainteresuje licznych humanistów – głównie socjologów, kulturoznawców, filozofów. Stanie się też zapewne inspirująca lekturą dla dziennikarzy i parlamentarzystów oraz szerokiego grona osób zainteresowanych publicznym dyskursem.


Wstęp

Rozdział I
Scena i aktorzy - miejsce, uczestnicy, instrumenty debaty publicznej
Między sporem a porozumieniem: definicja debaty
Sfera publiczna jako przestrzeń debaty
Opinia publiczna, czyli głos w przestrzeni
Instytucje i obywatele - uczestnicy debaty

Rozdział II
Społeczne funkcje debaty publicznej
Debata jako odkrywanie poglądów
Debata jako rozwiązanie sporu
Debata jako narzędzie polityki
Debata jako edukacja obywatelska
Debata jako przedstawienie oferty

Rozdział III
Reguły i normy debaty publicznej
Cywilizowana debata
Umiejętności komunikacyjne
Język debaty

Rozdział IV
Zmiany w przestrzeni medialnej a kształt debaty publicznej
Nowe media, nowe style debaty
Odbiorcy mediów jako uczestnicy debaty
Komunikacja polityczna
Debata medialna

Rozdział V
Wizualność debaty publicznej
Rola wizualności w życiu publicznym
Obywatelska kompetencja wizualna
Wizualne formy wypowiedzi
Widoczność medialna
Symbole w debacie publicznej

Zakończenie
Bibliografia
Indeks osób i postaci
Indeks pojęć i terminów
Nota o Autorce


234 strony, Format: 13.5x22.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024