Socjologia komunikacji i mediów
Chociaż rola mediów masowych jest w sferze społecznej bezdyskusyjna, trudna jest
jednak do uchwycenia. Dyskusja grzęźnie, oscylując między protestami przeciwko
skandalizującym pro-gramom typu reality show, przeciwko zaniedbywaniu kultury i
demokracji na korzyść „komu-nikatywności” a nadzieją na przejrzystość i
wiarygodność, jaką umożliwiają nowoczesne tech-niki przekazu.
Podręcznik jest świetnie skonstruowanym syntetycznym ujęciem najważniejszych
związków, jakie łączą badania nad komunikacją z badaniami mediów.
Obok historii socjologii komunikacji i mediów, obejmuje też ciągły dialog z
dawnymi wielkimi teoriami. To intrygujące spojrze-nie na teraźniejszość i
przyszłość nauki o mediach przybliża je czytelnikowi, nie pomijając aspektów
krytycznych i zarysowując nowe perspektywy poznawcze.
Autor opowiada się za pogodzeniem badań nad wytwarzaniem i badań nad odbiorem,
podkre-śla korzyści płynące z przyjęcia szerszej perspektywy kulturoznawstwa.
Książka Érica Maigreta jest nowoczesnym interdyscyplinarnym podręcznikiem i
wykorzystywana będzie w dydaktyce akademickiej wielu dziedzin humanistyki: socjologii,
dziennikarstwa, kulturoznawstwa, medioznawstwa, komunikacji społecznej, a także innych
dyscyplin humanistycznych (filologie, historia, filozofia). Pomysłowa forma prezentowania
bogatych treści - zabiegi mnemotechniczne - pozwala błyskawicznie przyswoić wiedzę.
Atrakcyjny przedmiot i zalety stylu pisarskiego autora sprawiają, że książka
będzie wydarzeniem rynkowym.
Éric Maigret, profesor socjologii mediów na Uniwersytecie Paris III,
Sorbonne-Nouvelle, pra-cownik naukowy w Krajowym Centrum Badań Naukowych ,wykładowca w
Instytucie Nauk Politycznych w Paryżu.
512 stron, oprawa twarda