|  | 
 POROZUMIENIE Z PACJENTEM RELACJE I KOMUNIKACJA
 KULUS M. DOROSZEWSKI J. MARKOWSKI A. RED.wydawnictwo: WOTERS KLUWER , rok wydania 2014, wydanie Icena netto: 64.90Twoja cena  61,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Porozumienie z pacjentemRelacje i komunikacja
 Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja jest unikatową publikacją
prezentującą komunikację z pacjentem jako zbiór wielu umiejętności: humanistycznych
i medycznych, teoretycznych i praktycznych. Główną cechą książki jest interdyscyplinarne podejście do omawianego problemu,
uwzględniające aspekty językowe, etyczne, prawne, psychologiczne i społeczne związane
z komunikacją. W opracowaniu przedstawiono nie tylko pogłębioną analizę wyżej
wymienionych elementów, ale także charakterystykę porozumienia z pacjentami w różnych
specjalnościach medycznych. 
 Czytelnik odnajdzie tu praktyczne wskazówki dotyczące m.in.:
 - odpowiedniego sposobu organizacji przestrzeni, w której odbywa się komunikacja,- właściwych zachowań językowych wykorzystywanych w rozmowie z osobami chorymi,
 - zasad przekazywania prawdy klinicznej,
 - korzystnych i niekorzystnych metod stosowanych w komunikacji z dzieckiem,
 - komunikacji z chorym psychicznie, z uwzględnieniem różnic w podejściu do pacjenta w
zależności od jego stanu psychicznego,
 - skutecznej komunikacji w zespole terapeutycznym.
 Wstęp 
 Rozdział 1. Podstawy współczesnej komunikacji lekarskiej
 [Jan Doroszewski]
 1. Zmiany w relacji łączącej lekarza z pacjentem i rozwój nauk medycznych
 2. Komunikacja na różnych etapach postępowania leczniczego
 3. Rola języka w komunikacji lekarz - pacjent
 4. Komunikacja lekarz - pacjent jako system znaków
 5. Ogólne cechy choroby a komunikacja lekarz - pacjent
 Bibliografia
 
 Rozdział 2. Prawda i prawdomówność w relacjach lekarz - pacjent
 [ks. Wiesław Przyczyna]
 1. Pojęcie prawdy i prawdomówności
 2. Korzyści płynące z mówienia prawdy klinicznej
 2.1. Uznanie chorego za pełnowartościową osobę
 2.2. Zwiększenie efektywności terapii
 2.3. Podtrzymywanie nadziei
 3. Sposoby przekazu prawdy klinicznej
 3.1. Przekaz prawdy w chorobie przejściowej
 3.2. Przekaz prawdy w chorobie nieuleczalnej niezagrażającej życiu
 3.3. Przekaz prawdy w chorobie terminalnej, zmierzającej do śmierci
 4. Rola empatii w przekazywaniu prawdy klinicznej
 5. Dziesięć zasad przekazywania prawdy klinicznej
 Bibliografia
 
 Rozdział 3. Prawne aspekty komunikacji lekarza z pacjentem
 [Zbigniew Czernicki]
 Bibliografia
 
 Rozdział 4. Wybrane psychologiczne aspekty budowania poprawnej komunikacji
między lekarzem a pacjentem
 [Mariola Kosowicz, Marta Kulpa, Sylwia Świstak-Sawa]
 1. Wybrane zasady budowania poprawnej komunikacji
 1.1. Umiejętne słuchanie
 1.2. Sztuka aktywnego słuchania
 1.3. Precyzowanie tematu rozmowy
 1.4. Informacje zwrotne
 1.5. Kompetentne zadawanie pytań
 1.6. Empatia
 2. Komunikacja werbalna i niewerbalna
 3. Psychologiczne aspekty prowadzenia wywiadu z pacjentem
 3.1. Praktyczne zasady prowadzenia wywiadu medycznego
 3.2. Wybrane przyczyny uniemożliwiające pacjentowi otwarte odpowiedzi w trakcie wywiadu
 4. Przekazywanie informacji o diagnozie
 4.1. Kilka wskazówek dotyczących przekazywania informacji o chorobie
 5. Uprzedzanie o swoich intencjach
 Bibliografia
 
 Rozdział 5. Socjologiczne aspekty komunikacji z pacjentem
 [Antonina Doroszewska]
 1. Rola lekarza (rola zawodowa) i rola pacjenta oraz relacja lekarz - pacjent w socjologii
 2. Modele komunikacji medycznej
 3. Kontekst społeczny komunikacji z pacjentem
 3.1. Organizacja przestrzeni
 3.2. Nawiązanie kontaktu
 3.3. Wywiad
 3.4. Ustalenie diagnozy/wstępne ustalenie diagnozy, które pozwoli na określenie
dalszego postępowania
 3.5. Wspólne podjęcie decyzji dotyczącej dalszego postępowania
 Bibliografia
 
 Rozdział 6. Kultura języka w porozumiewaniu się lekarza z pacjentem
 [Andrzej Markowski]
 Bibliografia
 
 Rozdział 7. Innowacyjna komunikacja między medykami a przewlekle chorymi
pacjentami
 [Jan Tatoń]
 1. Wprowadzenie
 2. Znaczenie innowacyjności w systemowej komunikacji "medycyna - pacjenci z
przewlekłymi chorobami" w opiece zdrowotnej i społecznej XXI wieku
 3. Specjalne cele i metody komunikacji lekarza z pacjentem obejmowanym opieką paliatywną
 4. Jak wyjątkowy - biologiczny, społeczny i etyczny - charakter relacji lekarza i
pacjentów determinuje niepowtarzalne cechy ich wzajemnej komunikacji
 5. Definicja profesjonalnej komunikacji medyków z pacjentami
 6. Prywatność i autonomia osoby pacjenta w praktyce skutecznej komunikacji (wskazania
dla lekarzy)
 7. Wpływ osobowości pacjenta na praktykę komunikacji lekarz - pacjent
 8. Komunikacja jako metoda radzenia sobie ze stresem
 9. Techniki komunikacji
 10. Komunikacyjne ograniczenia pacjenta wynikające z wpływów choroby
 11. Szacunek i empatia ze strony lekarza
 12. Podawanie informacji o nasileniu objawów choroby lub niepomyślnym rokowaniu
 13. Wskazówki dotyczące rozmowy o potrzebie dalszych badań klinicznych
 14. Wywiady lekarskie - profesjonalna komunikacja do celów klinicznych
 15. Edukacja terapeutyczna jako profesjonalna metoda komunikacji
 15.1. Pedagogika terapeutyczna
 15.2. Motywacja terapeutyczna
 15.3. Wzmacnianie osobowości pacjenta do celów terapeutycznych
 16. Wpływ lęku przed interwencjami medycznymi na charakter komunikacji lekarz - pacjent
 17. Lepsza komunikacja lekarza i pacjenta jako szansa zmniejszenia liczby procesów o
błąd medyczny
 18. Podsumowanie
 Bibliografia
 
 Rozdział 8. Komunikacja w pediatrii
 [Marek Kulus]
 1. Otoczenie
 2. Metody komunikacji
 3. Nastolatki
 4. Trudne wiadomości
 Bibliografia
 
 Rozdział 9. Komunikacja lekarza z pacjentem z zaburzeniami psychicznymi
 [Tadeusz Parnowski]
 1. Wprowadzenie
 2. Ocena stanu psychicznego
 3. Wywiad przedmiotowy - obiektywizacja informacji
 3.1. Badanie chorego - wywiad podmiotowy - autoanamneza
 3.2. Ocena stanu psychicznego
 4. Kontakt z pacjentem
 4.1. Urealnianie nieprawidłowych przekonań
 4.2. Błędy w komunikacji z pacjentem
 5. Pacjent trudny
 5.1. Pacjent pobudzony
 5.2. Pacjent z depresją
 5.3. Pacjent z psychozą
 5.4. Pacjent z otępieniem
 5.5. Konsultacja pacjenta z zaburzeniami psychicznymi na oddziale somatycznym
 5.6. Pacjent przyjęty do szpitala wbrew swojej woli
 Bibliografia
 
 Rozdział 10. Komunikacja w zespole terapeutycznym oraz pielęgniarki z pacjentem
 [Karolina Pietruk]
 1. Wstęp
 2. Komunikacja w zespole terapeutycznym
 3. Środki i systemy komunikacji
 4. Komunikacja to nie tylko rozmowa - bariery w komunikacji w zespole terapeutycznym
 5. Relacja pielęgniarka - pacjent
 6. Komunikacja w chorobie
 7. Troska w komunikacji (model CARE)
 8. Postawy rodziny wobec choroby bliskiej im osoby
 9. Zakończenie
 Bibliografia
 
 Rozdział 11. Holistyczne podejście do chorych na nowotwory
 [Janusz Meder]
 Bibliografia
 
 Rozdział 12. Komunikacja lekarz - pacjent w opiece paliatywnej - wybrane problemy
 [Jerzy Jarosz]
 1. Wprowadzenie i podstawowe definicje
 2. Zagadnienia szczegółowe
 2.1. Światopogląd medyczny
 2.2. Akceptacja - pogodzenie się z nadchodzącą śmiercią
 2.3. Uporczywa terapia
 2.4. Oczekiwania pacjentów
 3. Podsumowanie
 Bibliografia
 
 Informacje o autorach
 
 208 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.   |