ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 52.65 50,02   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JAKOŚĆ W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM ZAPEWNIENIE CZY ILUZJA


BRDULAK J.

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 52.65 Twoja cena  50,02 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jakość w szkolnictwie wyższym

Zapewnienie czy iluzja?


W książce zostały przytoczone wybrane dobre praktyki na poziomie instytucjonalnym (uczelnianym) prezentujące, zdaniem autora, ciekawe i wartościowe działania podejmowane przez uczelnie, mające wspierać nie tylko formalne zapewnianie jakości, ale również, w szczególności, rzeczywistą jakość procesu kształcenia zorientowaną na relacje między wykładowcami i studentami. Baza dobrych praktyk obecnie jest skromna, stąd w kolejnych wersjach publikacji będzie rozbudowywana.

WSTĘP

Rozdział 1

KLUCZOWE ZAGADNIENIA DOTYCZĄCE JAKOŚCI

1.1. TQM
1.2. Normy ISO 9001
1.3. Deming: Cykl PDCA oraz 14 zasad
1.4. Europejska nagroda jakości (EFQM)
1.5. Lean management

Rozdział 2

POJĘCIE JAKOŚCI W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM - „DOBRE KSZTAŁCENIE" ORAZ „JAKOŚĆ"

2.1. Dobre nauczanie
2.2. Dobre uczenie
2.3. Kultura jakości

Rozdział 3

JAKOŚĆ I ZAPEWNIANIE JAKOŚCI Z POZIOMU EUROPEJSKIEGO OBSZARU SZKOLNICTWA WYŻSZEGO

3.1. Proces boloński prowadzący do utworzenia EHEA
3.2. Komunikat Rzymski oraz inne wybrane europejskie dokumenty dotyczące procesu kształcenia
3.3. ESG 2015 - główna rama dla zapewniania jakości w szkolnictwie wyższym w EHEA

Rozdział 4

ZAPEWNIANIE JAKOŚCI Z POZIOMU KRAJOWEGO - POLSKA KOMISJA AKREDYTACYJNA

Rozdział 5

ZAPEWNIANIE JAKOŚCI Z POZIOMU INSTYTUCJONALNEGO (UCZELNI) - DOBRE PRAKTYKI

5.1. Uniwersytet w Białymstoku - współpraca między władzami uczelni a zespołami jakości
5.2. Uniwersytet Warszawski - PEJK
5.3. Uniwersytet Jagielloński - Barometr Satysfakcji Studenta

Rozdział 6

WYBRANE WYZWANIA I ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z ZAPEWNIANIEM JAKOŚCI I JAKOŚCIĄ W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM

6.1. Drukarnie dyplomów i stopni, fałszywe agencje akredytacyjne
6.2. Iluzja dydaktyczna
6.3. Negatywna selekcja
6.4. Dylematy związane z ocenianiem, czyli z weryfikacją efektów uczenia się
6.5. Ankietyzacja zajęć - wyzwanie w obszarze responsywności

PODSUMOWANIE

Bibliografia

Załączniki
Załącznik 1. Karta spełnienia standardów jakości kształcenia dla Kryterium 2 PKA (profil ogólnoakademicki)
Załącznik 2. Karta spełnienia standardów jakości kształcenia dla Kryterium 10 PKA (profil praktyczny)
Załącznik 3. Katalog kwalifikowalnych zagranicznych akredytacji i certyfikatów jakości

Spis rysunków
Spis tabel

146 stron, B5, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025