| 
  
 AKTORZY I INTERESY W POLITYKACH PUBLICZNYCH W UNII EUROPEJSKIEJ
 KURCZEWSKA U. RED.  wydawnictwo: SGH , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 66.30  Twoja cena  62,99 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Aktorzy i interesy
W
politykach publicznych w Unii Europejskiej
 Polityki
publiczne, zwłaszcza sektorowe, są złożonymi działaniami o charakterze
procesualnym zmierzającymi do rozwiązania lub przynajmniej złagodzenia
powstających problemów gospodarczych, społecznych i
politycznych. O ich kształcie i funkcjonowaniu decydują nie tylko
formalne instytucje publiczne, ale także podmioty mniej sformalizowane,
w tym tzw. interesariusze zewnętrzni. Książka prezentuje analizę roli i
wpływu różnych grup interesu w procesie kształtowania
wybranych polityk publicznych Unii Europejskiej i Polski. Kilkunastu
autorów z różnych ośrodków
akademickich podejmuje problematykę partycypacji interesariuszy w
formułowaniu i wdrażaniu polityk sektorowych na poziomie krajowym i
unijnym, wskazując na jej złożoność i wielowymiarowość.
Szczególna uwaga poświęcona jest analizie polityk unijnych,
w tym: finansowej, handlowej, gospodarczej i bezpieczeństwa żywności ze
względu na istotną rolę, jaką odgrywają w ich kształtowaniu
przedstawiciele biznesu, m.in. korporacje transnarodowe, instytucje
finansowe, przedsiębiorstwa i organizacje branżowe. Część
studiów przypadków dotyczy polityk sektorowych w
Polsce, w tym polityki energetycznej, a także ustaw związanych z
wprowadzeniem całkowitego zakazu aborcji czy ustawy otwierającej dostęp
do zawodów. Ich celem jest analiza przebiegu procesu
stanowienia prawa w sprawach wywołujących wiele kontrowersji czy wręcz
konfliktów społecznych, a jednocześnie wskazanie na
znaczenie wybranych grup interesu w tworzeniu danej polityki. Wszystkie
analizy prowadzone są w perspektywie teorii neoinstytucjonalizmu z
uwzględnieniem koncepcji deliberacji i partycypacji społecznej. Książkę
zamyka część przedstawiająca problem demokratyzacji i przejrzystości
procesu formułowania polityk publicznych. 
 Urszula
Kurczewska 
Wstęp.
W stronę badań nad lobbingiem w politykach publicznych 
 
CZĘŚĆ PIERWSZA REPREZENTACJA
INTERESÓW W UNII EUROPEJSKIEJ 
 
Krzysztof Jasiecki 
Systemowe
uwarunkowania reprezentacji interesów w Unii Europejskiej.
Wyzwania polityki i kryzys integracji 
 
CZĘŚĆ DRUGA INTERESARIUSZE W SEKTORZE
BANKOWYM W UNII EUROPEJSKIEJ 
 
Małgorzata Pawłowska 
Problem
zbyt dużych banków w Unii Europejskiej 
 
Piotr Gałązka 
Przedstawicielstwo
Związku Banków Polskich w Brukseli jako reprezentant
polskiego sektora bankowego 
 
Jakub Banaszewski 
Grupy
doradcze w Europejskim Banku Centralnym jako platforma lobbingowa
sektora finansowego 
 
CZĘŚĆ TRZECIA LOBBING ORGANIZACJI
BIZNESU W POLITYKACH PUBLICZNYCH W UNII EUROPEJSKIEJ 
 
Olga Rybak 
Wpływ
EUROCHAMBRES na tworzenie polityki gospodarczej w Unii Europejskiej 
 
Mateusz Cieślak 
Rola
organizacji biznesu i innych interesariuszy w procesie negocjowania
umowy TTIP 
 
Bettina Dabrowski de Flores 
Who
creates the European food safety policy? 
 
Emilia Piotrowska 
Rola
organizacji pracodawców w kształtowaniu polityki ochrony
zdrowia w Polsce 
 
CZĘŚĆ CZWARTA LOBBING W POLSKIEJ
POLITYCE ENERGETYCZNEJ 
 
Ilona Jędrasik 
Wpływ
interesariuszy w polityce energetycznej - przykład kampanii na rzecz
energetyki prosumenckiej 
 
Mirosława Nykiel 
Rola
interesariuszy zewnętrznych w kształtowaniu polityki energetycznej w
Polsce z punktu widzenia polityka 
 
Marek Józefiak 
Walka
ze smogiem. Przez ustawę antysmogową do zakazu palenia węglem w Krakowie 
 
CZĘŚĆ PIĄTA REPREZENTACJA
INTERESÓW SPOŁECZNYCH I ROZPROSZONYCH 
 
Monika Strupiechowska 
Panika
moralna wokół ustawy o aborcji w Polsce. Grupy interesu
zaangażowane w tworzenie polityki publicznej 
 
Michał Dobrołowicz 
Lobbing
w sprawie ustawy deregulacyjnej otwierającej dostęp do
zawodów 
 
CZĘŚĆ SZÓSTA W STRONĘ DEMOKRATYZACJI I
JAWNOŚCI PROCESU FORMUŁOWANIA POLITYK PUBLICZNYCH 
 
Agnieszka Vetulani-Cęgiel 
Rola
konsultacji w kształtowaniu partycypacji obywateli w procesach
legislacyjnych 
 
Magdalena Andrejczuk 
#Jawność
- czyli nowe regulacje w zakresie jawności życia publicznego i lobbingu
w Polsce 
 272
strony, B5, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |