|
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ W DZIAŁANIACH POLICJI NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU PUBLICZNEGO W POLSCE
SKELNIK K. wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 73.15 Twoja cena 69,49 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Bezpieczeństwo publiczne
Zarządzanie
informacją w działaniach Policji na rzecz bezpieczeństwa i porządku
publicznego w Polsce
Żyć
i działać we współczesnym świecie to korzystać z informacji.
W stwierdzeniu tym zawiera się sens przeobrażeń społecznych,
ekonomicznych, politycznych i edukacyjnych. Człowiek i organizacje
uwikłane są w różnorodne procesy społeczne, poddane mnogości
przetwarzania rozmaitych informacji. Jednym z kluczo-wych zagrożeń dla
kształtowania i zapewniania bezpieczeństwa publicznego jest nierzetelna
informacja. W książce Autorka skupia się na funkcjonowaniu informa-cji
jako determinanty kształtowania bezpieczeństwa publicznego przez
Policję.
Klaudia
Skelnik omawia problematykę znaczenia informacji, jej wpływu na
kształtowanie bezpieczeństwa publicznego, rozpoznanie zagrożeń,
popełnianych błę-dów oraz wyzwań, a także wskazuje kierunki
zmian w zakresie zarządzania informacją. Do jej opracowania
wykorzystano wywiady skategoryzowane, które umoż-liwiły
skonfrontowanie teorii z praktyką, ustalenie stanu faktycznego oraz
racjonalną interpretację określonych zagadnień. Eksperci wybrani do
udziału w wywia-dach to długoletni funkcjonariusze Policji, piastujący
w większości stanowiska kierownicze.
Sposób komunikowania organów policyjnych spotyka
się często z krytyką. Zarzuca się im niezrozumiałość i hermetyczność,
popadanie w rutynę i brak ładu. Zapo-mina się czasami, że społeczeństwo
musi mieć poczucie jasności komunikatów oraz świadomość
dbałości o informację ze strony Policji, ponieważ poprawia to zaufanie
do instytucji publicznych. Należyte obchodzenie się z informacjami
buduje również pozytywny wizerunek oraz autorytet Policji.
Autorka wskazuje na możliwość wykorzystywania informacji i obiegu
informacji dla kształtowania poczucia bezpieczeństwa przez obywateli we
wszystkich domenach funkcjonowania podmiotów
polityczno-społeczno-gospodarczych. Policja nieustannie powinna dążyć
do poprawy wizerunku i uzyskania wzrostu zaufania, dostosowywać swoje
działania (w tym politykę informacyjną) do kolejnych stojących przed
nią wyzwań i potrzeb informacyjnych obywateli.
WSTĘP
7
Rozdział 1
ZNACZENIE
INFORMACJI W ZAPEWNIENIU BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO
13
1.1. Pojęciowa interpretacja terminu informacja 14
1.2. Rola i funkcje informacji 23
1.3. Źródła i rodzaje zagrożeń bezpieczeństwa publicznego 29
1.4. Determinanty wpływające na bezpieczeństwo publiczne 34
1.5. Rola i znaczenie informacji w kształtowaniu poczucia
bezpieczeństwa publicznego 38
Rozdział 2
ROLA
POLICJI W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA INFORMACJĄ
43
2.1. Organizacja i formy działania Policji 44
2.2. Zadania Policji w kształtowaniu bezpieczeństwa publicznego 52
2.3. Identyfikacja zaufania społecznego do Policji 59
Rozdział 3
WYKORZYSTANIE
INFORMACJI W ZAPEWNIENIU BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO PRZEZ POLICJĘ
69
3.1. Działania na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa obywateli przez
Policję 70
3.2. Zarządzanie informacją wewnętrzną w Policji 76
3.3. Działania informacyjne jednostek organizacyjnych Policji 83
3.4. Działania komend wojewódzkich w zakresie bezpieczeństwa
informacyjnego 96
3.5. Zachowania informacyjne w bezpieczeństwie publicznym 108
Rozdział 4
KONCEPCJA
ZARZĄDZANIA INFORMACJĄ W POLICJI 119
4.1. Zachowania informacyjne użytkowników informacji
udostępnianej przez Policję 119
4.2. Funkcjonalność budowania informacji przez Policję 131
4.3. Koncepcja szkolenia funkcjonariuszy w zakresie komunikacji 141
4.4. Koncepcja zmian w zakresie zarządzania informacją na szczeblu
komend wojewódzkich 145
ZAKOŃCZENIE 149
BIBLIOGRAFIA 153
SPIS TABEL 161
SPIS RYSUNKÓW 162
ZAŁĄCZNIK 163
168
stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|