|

ZJAWISKA PROPAGANDY I MANIPULACJI W PRASIE TELEWIZJI RADIU I INTERNECIE
CZARNEK-WNUK P. NACEWSKA Z. WYRĘBSKI R. RED. wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 47.89 Twoja cena 45,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zjawiska propagandy i
manipulacji w prasie, telewizji, radiu i Internecie
Monografia Zjawiska
propagandy i manipulacji w prasie, telewizji, radiu i Internecie jest
zbiorem tekstów uczestników konferencji,
którzy omawiali tematy związane m.in. z manipulacją
wizerunkiem, prozodycznością operatorów oraz przekazywaniem
informacji na portalach społecznościowych. Publikacja ma na celu
zwrócenie uwagi na pogłębiającą się utratę zaufania wobec
mediów masowych ze względu na działania o charakterze
manipulacyjnym, a także problem doszukiwania się sedna prawdy w świecie
fake newsów.
Prezentowana
pozycja wydawnicza ma oryginalny charakter. Jest przykładem
nowatorskiego, interesującego ujęcia problemu, istotnie pogłębia
naukową perspektywę oglądu zjawiska.
Z
recenzji dr. hab. Arkadiusza Dudziaka, prof. UWM
Deklarowanym
przez redaktorów i autorów celem publikacji jest
ukazanie różnych odmian działalności medialnej z
wykorzystywaniem technik perswazyjnych oraz manipulacyjnych
[…]. Cel ten został dobrze zrealizowany przez młodych
badaczy w siedmiu artykułach, składających się na całość tomu, co
odnotowuję z satysfakcją. W mojej opinii książka może zainteresować
czytelników oraz zachęcić do podejmowania dalszych badań.
Z
recenzji prof. dr. hab. Dariusza Rotta
Wstęp
7
Funkcja
manipulacyjna prozodycznych operatorów interakcyjnych
(Anita Grzegorzewska, Uniwersytet Łódzki) 9
Łamanie
zasad etyki we wpisach dziennikarzy na platformie Twitter
(Magdalena Gwioździk, Karol Płaczkiewicz, Uniwersytet
Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie) 23
Metafory
akwatyczne jako środki perswazyjno-manipulacyjne w dyskursie prasowym
(na przykładzie cyfrowych wersji polskich tygodników opinii)
(Aleksandra Kujawiak, Uniwersytet Łódzki) 35
Manipulacja
językowa medialnym wizerunkiem ofiary. Portret Sharon Tate wyłaniający
się z wybranych relacji prasowych w sprawie zabójstw
Tate–LaBianca (Zofia
Nacewska, Uniwersytet Łódzki) 49
Rola
dziennikarstwa w kształtowaniu newsów oraz kreowaniu obrazu
COVID-19 w środkach masowego przekazu na wybranych przykładach
(Klaudia Stępień-Kowalik, Uniwersytet Łódzki) 61
Fikcja
w reportażu literackim i telewizyjnym – zabieg narracyjny czy
zwykłe kłamstwo? (Diana
Szwajcer, Uniwersytet Warszawski) 75
Whataboutism:
geneza i przykłady występowania w mediach
(Patryk Zadworny, Uniwersytet Łódzki) 87
96
stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|