|
WIEDZA DZIECI I MŁODZIEŻY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ O EMOCJACH
BUCHNAT M. JASIELSKA A. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 55.89 Twoja cena 53,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wiedza dzieci i młodzieży z
niepełnosprawnością intelektualną o emocjach
W publikacji została
opisana wiedza na temat emocji podstawowych posiadanych przez dzieci z
niepełnosprawnością intelektualną (NI).
Zaprezentowano w niej badania: porównawcze dotyczące wiedzy
o zdziwieniu dzieci z lekką NI i dzieci w normie intelektualnej,
badania jakościowe językowego obrazu wiedzy o emocjach podstawowych
dzieci z lekką NI, a także badania wiedzy o emocjach młodzieży z
umiarkowaną NI. Podstawowym założeniem było ujawnienie, jak kształtuje
się wiedza o emocjach podstawowych w obrębie poszczególnych
kodów: obrazowego, werbalnego i abstrakcyjnego ze względu na
poziom funkcjonowania intelektualnego. Do pomiaru dziecięcej wiedzy o
emocjach podstawowych stworzono autorskie narzędzie WE06. Uzyskane
wyniki dostarczały informacji na temat wiedzy o emocjach podstawowych
dzieci z NI, charakteryzując tę wiedzę i wskazując prawidłowości w jej
kształtowaniu w obrębie poszczególnych kodów w
zależności od poziomu funkcjonowania intelektualnego. Wiedza ta
natomiast stanowi przesłankę do podjęcia efektywnych działań
terapeutycznych. Przedstawione opracowanie zostało napisane czytelnym
językiem.
Wykaz
skrótów i oznaczeń
Wprowadzenie
Rozdział 1. Wiedza
o emocjach
1.1. Modele wiedzy o emocjach
1.2. Emocje podstawowe
1.3. Możliwości rozwojowe dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w
zakresie budowania wiedzy o emocjach
1.4. Poznanie dziecięcej wiedzy o emocjach
1.4.1. Opis narzędzia
1.4.2. Przebieg badania
1.4.3. Obszary zastosowania
Rozdział 2.
Badania nad wiedzą o emocjach u dzieci o różnym poziomie rozwoju
intelektualnego
2.1. Wiedza o zdziwieniu – badania porównawcze
dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną i dzieci w normie
intelektualnej
2.1.1.Wprowadzenie
2.1.2. Badanie
2.1.3. Dyskusja
2.2. Wiedza o emocjach u młodzieży z umiarkowaną niepełnosprawnością
intelektualną
2.2.1. Wprowadzenie
2.2.2. Badanie
2.2.3. Dyskusja
Rozdział 3. Leksykon
emocji dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną
3.1. Słownictwo używane do identyfikacji emocji w kodzie obrazowym
3.2. Słownictwo używane do opisywania emocji w kodzie werbalnym
3.3. Słownictwo używane do rozumienia emocji w kodzie abstrakcyjnym
3.4. Językowy obraz emocji – wnioski
Podsumowanie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Streszczenie
Biogramy
144
strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|