ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   2 egz. / 554.00 526,30   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > książki anglojęzyczne > Rachunkowość > opis książki

GOSPODARKA TURYSTYCZNA. ZAGADNIENIA WYBRANE


KONIECZNA-DOMAŃSKA A.

wydawnictwo: KANON , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 32.00 Twoja cena  30,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Niniejsze opracowanie ukazuje ekonomiczną istotę zjawiska turystyki, główne sfery i mechanizmy jej oddziaływania na układ gospodarczy określonej skali - miejscowość, region, kraj czy grupę krajów. Cechy popytu i podaży turystycznej znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w ekonomicznych i organizacyjnych zasadach funkcjonowania poszczególnych grup przedsiębiorstw turystycznych. Autorka przedstawiła bardziej szczegółowo grupę przedsiębiorstw hotelarskich i biur podróży.


Dr hab. Anna Konieczna-Domańska w latach 1976-1982 była pracownikiem naukowo-dydaktycznym Instytutu Turystyki w Warszawie. Od roku 1982 jest pracownikiem Katedry Turystyki Szkoły Głównej Handlowej. W latach 1994-2005 była prorektorem Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie, w latach 2006-2007 dziekanem Wydziału Turystyki w Wyższej Szkole Handlu i Finansów Międzynarodowych im. Fryderyka Skarbka w Warszawie. Do najważniejszych publikacji książkowych autorki należą takie pozycje jak: "Usługi pośrednictwa i organizacji w rozwoju rynku turystycznego" (SGH 1994), "Biura podróży na rynku turystycznym" (PWN 1997).


Rozdział I. Turystyka jako zjawisko społeczno-ekonomiczne
1. Natura zjawiska
2. Powstanie popytu i jego przedmiot
3. Działalność gospodarcza odpowiadająca na popyt
4. Turystyka jako sfera życia społeczno-gospodarczego
5. Turystyka i turysta - ujęcie formalne
Rozdział II. Popyt turystyczny
1. Czynniki wyznaczające popyt turystyczny
1.1. Czas wolny
1.2. Czynniki demograficzne
1.3. Inne czynniki cywilizacyjne
1.4. Czynniki ekonomiczne
1.4.1. Dochody
1.4.2. Ceny
1.4.3. Czynniki podażowe
2. Zakres przedmiotowy popytu turystycznego
3. Cechy popytu turystycznego
Rozdział III. Podaż turystyczna
1. Produkt turystyczny
2. Cechy podaży turystycznej (produktu turystycznego)
3. Pojęcie gospodarki turystycznej
4. Przedsiębiorstwo turystyczne i jego najważniejsze typy
Rozdział IV. Funkcjonowanie przedsiębiorstw turystycznych - przedsiębiorstwa hotelarskie
1. Pojęcie hotelarstwa, jego funkcje w zaspokojeniu potrzeb ruchu turystycznego, rodzaje bazy noclegowej dla turystyki
2. Miejsce hoteli w bazie noclegowej turystyki
3. Cechy hotelu ważne z punktu widzenia jego funkcji w obsłudze ruchu turystycznego
4. Typy hoteli
5. Produkt hotelu. Rodzaje działalności usługowej
6. Struktura funkcjonalno-użytkowa hotelu
7. Kapitał ludzki i praca w hotelu
8. Podstawowe tendencje rozwoju współczesnego hotelarstwa
9. Mikroekonomia hotelu - zagadnienia wybrane
9.1. Mierniki działalności hotelu
9.2. Inwestycje w hotelarstwie
9.3. Koszty w hotelarstwie
9.4. Rentowność usług noclegowych w obiektach hotelarskich
9.5. Maksymalizacja funkcji celu producenta usług noclegowych a popyt na jego usługi
10 .Organizacje branżowe w hotelarstwie w Polsce
11. Międzynarodowe organizacje działające w sektorze hotelarstwa i gastronomii
12. Rynek hotelarski w Polsce i w Europie
Rozdział V. Funkcjonowanie przedsiębiorstw turystycznych - biura podróży
1. Pojęcie biura podróży i najważniejsze typy
2. Klasyfikacja biur podróży
3. Przedmiot działalności pośrednickiej i organizatorskiej
3.1. Usługi w zakresie pośrednictwa
3.2. Produkt touroperatora
4. Struktura instytucjonalna rynku turystycznego i główne układy wzajemnych kontaktów między podmiotami
5. Technika działalności biura podróży
5.1. Technika działalności detalicznego agenta podróży
5.2. Technika działalności touroperatora
6. Ekonomika touroperatora
6.1. Przychód ze sprzedaży i koszty touroperatora
6.2. Kalkulacja cen, kosztów i zysku a formy współpracy touroperatora z dostawcami usług cząstkowych
6.3. Ryzyko kursowe dla touroperatora
6.4. Podsumowanie
7. Ekonomika detalisty
8. Tendencje historyczne i cechy współczesnego rynku biur podróży
8.1. Procesy historyczne
8.2 .Cechy współczesnego rynku biur podróży
8.3. Rynek biur podróży w Polsce
8.4. Samorząd gospodarczy turystyki w Polsce
8.5. Międzynarodowe organizacje działające w sektorze touroperatorów i agencji podróży
Rozdział VI. Ekonomiczne funkcje turystyki
1. Wpływ turystyki na rozwój gospodarczy obszaru recepcji
2. Wpływ turystyki na zatrudnienie, dochody ludności i jakość życia
3. Wpływ turystyki na dochody budżetu państwa
4. Wpływ turystyki na aktywizację obszarów słabo rozwiniętych gospodarczo
5. Ekonomiczne znaczenie turystyki zagranicznej dla kraju
5.1. Bilans korzyści i kosztów obsługi turystyki zagranicznej dla kraju recepcji
5.2. Zagraniczna turystyka przyjazdowa jako forma eksportu
5.3. Turystyka jako element obrotów gospodarczych kraju z zagranicą
Rozdział VII. Turystyka międzynarodowa
1. Międzynarodowy ruch turystyczny - jego rozwój i struktura przestrzenna
1.1. Turystyka przyjazdowa
1.2. Turystyka wyjazdowa
2. Wpływy z turystyki zagranicznej i wydatki na turystykę zagraniczną
2.1. Wpływy
2.2. Wydatki
3. Inne wskaźniki opisujące ekonomiczne znaczenie turystyki międzynarodowej
Bibliografia

167 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024