USŁUGI TURYSTYCZNE – podręcznik przeznaczony dla uczniów i słuchaczy
kształcących się w zawodzie technik hotelarstwa oraz osób zainteresowanych dynamicznie
rozwiającą się dziedziną życia, jaką jest turystyka.
W części drugiej omówiono zagadnienia dotyczące informacji turystycznej, marketingu
w turystyce, walorów turystycznych wybranych regionów Polski i świata oraz
działalności instytucji i organizacji stymulujących rozwój turystyki.
Zaletą podręcznika jest jego logiczna przejrzystość i budowa. Liczne ciekawostki
zachęcają do dalszych poszukiwań i pozwalają na zainteresowanie uczniów branżą
turystyczną. Podręcznik został opracowany w oparciu o podstawę programową oraz
standardy wymagań egzaminacyjnych dla zawodu technik hotelarstwa.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Marketing w turystyce
1.1. Znaczenie marketingu w turystyce
1.2. Planowanie strategii i taktyki w turystyce
1.3. Formy promocji usług turystycznych
1.4. Cena usług turystycznych jako instrument marketingu Pytania i ćwiczenia
Rozdział 2. Informacja turystyczna
2.1. Informacja turystyczna i jej funkcje
2.2. Baza danych informacji turystycznej
2.3. System informacji turystycznej w Polsce
2.3.1. Siec centrów i punktów "i"
2.3.2. Internetowy System Informacji i Promocji Polski (ISIT)
2.3.3. System znakowania dróg znakami turystycznymi
2.4. Wykorzystanie w informacji turystycznej Internetu i programów komputerowych
2.5. Targi turystyczne
2.5.1. Znaczenie targów turystycznych
2.5.2. Udział w targach
2.5.3. Krajowe i międzynarodowe targi turystyczne Pytania i ćwiczenia
Rozdział 3. Działalność instytucji centralnych, samorządów i organizacji
stymulujących rozwój turystyki w Polsce
3.1. Zadania administracji centralnej
3.2. Zadania administracji terenowej
3.3. Zadania administracji samorządowej
3.4. Polskie organizacje turystyczne i stowarzyszenia branżowe
3.5. Międzynarodowe organizacje turystyczne Pytania i ćwiczenia
Rozdział 4. Walory turystyczne
4 Charakterystyka regionów Polski o ciekawych walorach turystycznych
4,1.1 Wybrzeże
4.1.2. Pojezierze Pomorskie
4.1.3. Pojezierze Mazurskie
4.1.4. Suwalszczyzna i Podlasie
4.1.5. Mazowsze
4.1.6. Pojezierze Wielkopolskie, Kujawy i ziemia lubuska
4.1.7. Dolny Śląsk i Sudety
4.1.8. Opolszczyzna i Górny Śląsk
4.1.9. Małopolska i Karpaty
4.1.10. Lubelszczyzna i Roztocze Pytania i ćwiczenia
4.2. Charakterystyka walorów turystycznych wybranych regionów Europy
4.2.1. Region skandynawski - Norwegia, Szwecja, Finlandia, Dania
4.2.1.1. Norwegia
4.2.1.2. Szwecja
4.2.1.3. Finlandia
4.2.1.4. Dania
4.2.2. Region Wysp Brytyjskich
4.2.2.1. Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej
4.2.2.2. Irlandia
4.2.3. Region zachodnioeuropejski
4.2.3.1. Belgia
4.2.3.2. Holandia
4.2.3.3. Luksemburg
4.2.3.4. Niemcy
4.2.3.5. Francja
4.2.4. Rejon alpejski
4.2.4.1. Austria
4.2.5. Rejon bałtycki
4.2.5.1. Litwa
4.2.6. Region środkowoeuropejski
4.2.6.1. Czechy
4.2.6.2. Słowacja
4.2.7. Region wschodnioeuropejski
4.2.7.1. Rosja
4.2.8. Region czarnomorski
4.2.8.1. Ukraina
4.2.8.2. Bułgaria
4.2.9. Region śródziemnomorski
4.2.9.1. Hiszpania
4.2.9.2. Portugalia
4.2.9.3. Włochy
4.2.9.4. Chorwacja
4.2.9.5. Grecja
4.2.9.6. Turcja
4.2.10. Najmniejsze kraje Europy Pytania i ćwiczenia
4.3. Charakterystyka walorów turystycznych pozostałych kontynentów
4.3.1. Afryka
4.3.1.1. Egipt
4.3.1.2. Tunezja
4.3.1.3. Kenia
4.3.2. Azja
4.3.2.1. Indie
4.3.2.2. Chiny
4.3.2.3. Japonia
4.3.2.4. Malezja
4.3.3. Ameryka
4.3.3.1. Stany Zjednoczone Ameryki Północnej (USA)
4.3.3.2. Meksyk
4.3.3.3. Kuba
4.3.3.4. Brazylia
4.3.3.5. Peru
4.3.4. Australia
4.3.5. Nowa Zelandia Pytania i ćwiczenia
Źródła informacji
344 strony, oprawa miękka