ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   12 egz. / 1308.10 1242,70   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > nowości i wznowienia polskie > Filozofia > opis książki

FORESIGHT W TURYSTYCE BARIERY WYKORZYSTANIA I ROZWOJU


BORODAKO K.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 53.90 Twoja cena  51,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pierwsza polska publikacja zawierająca syntetyczny opis foresightu w sektorze usług turystycznych – począwszy od definicji i istoty, poprzez stosowane metody i uwarunkowania, aż do organizacji, realizacji i ewaluacji projektów.

Dwa pierwsze rozdziały mają charakter wprowadzający w problematykę foresightu oraz możliwości wykorzystania go w turystyce.

Rozdział trzeci koncentruje się na problematyce współpracy sieciowej między podmiotami rynku turystycznego, zaś czwarty na kulturze organizacyjnej przedsiębiorstwa turystycznego oraz tworzeniu kultury myślenia o przyszłości, warunkującej realizację foresightu.

Rozdział piąty dotyczy planowania strategicznego i roli interesariuszy w rozwoju przedsiębiorstw turystycznych.

Dwa ostatnie rozdziały mają charakter empiryczny i zostały poświęcone badaniu małopolskich firm turystycznych – zakresu, form i intensywności ich współpracy sieciowej oraz gotowości do udziału w projekcie foresightu turystycznego w regionie.

Książka kierowana jest przede wszystkim do pracowników naukowych i studentów szkół wyższych na kierunkach turystycznych, zarządzania i ekonomicznych. Zawartość merytoryczna może być cenna również dla organizatorów i uczestników projektów foresightowych: przedsiębiorców, menedżerów, przedstawicieli administracji i samorządów terytorialnych – zajmujących się kreowaniem rozwoju społeczno-gospodarczego regionów, w tym szczególnie branży turystycznej.


Spis treści;

Wprowadzenie
Executive summary

Rozdział 1. Proces foresightu w sektorze usług
1.1.Rosnąca rola usług w gospodarce opartej na wiedzy
1.2.Zagadnienia terminologii foresightu
1.3.Rozwój przedsięwzięć wykorzystujących metodykę foresightu
1.4.Proces foresightu
1.5.Metodyka foresightu
1.5.1.Analiza interesariuszy
1.5.2.Analiza bibliometryczna
1.5.3.Analiza STEEP
1.5.4.Metoda grup planistycznych
1.5.5.Obywatelska ława przysięgłych
1.5.6.Krzyżowa analiza wpływów
1.5.7.Metoda budowy scenariuszy
Literatura zalecana

Rozdział 2. Foresight w sektorze usług turystycznych
2.1.Foresight jako potencjał rozwojowy sektora turystyki
2.2.Aspekty innowacji w turystyce
2.3.Foresight elementem innowacji w zarządzaniu turystyką w regionie.
2.4.Atrybuty i determinanty przedsięwzięć foresightu w turystyce
Literatura zalecana

Rozdział 3. Współpraca sieciowa przedsiębiorstw w turystyce
3.1.Istota współpracy sieciowej w turystyce
3.2.Komponenty sieci współpracy
3.3.Korzyści z udziału w sieci
3.4.Rodzaje współpracy sieciowej
3.5.Wymagania skutecznej współpracy w sieci
3.6.Elementy analiz współpracy sieciowej
Literatura zalecana

Rozdział 4. Kultura myślenia o przyszłości w przedsiębiorstwie turystycznym
4.1.Istota kultury organizacyjnej
4.2.Elementy kultury organizacyjnej
4.3.Kulturowe zasoby strategiczne w firmach turystycznych
4.4.Myślenie o przyszłości jako wymiar kultury organizacyjnej
Literatura zalecana

Rozdział 5. Elementy planowania strategicznego w firmach turystycznych.
5.1.Podstawowa charakterystyka planowania strategicznego
5.2.Bariery realizacji planowania strategicznego
5.3.Rola interesariuszy w planowaniu strategicznym firm turystycznych...
Literatura zalecana

Rozdział 6. Koncepcja oraz przebieg badań empirycznych
6.1.Podejście badawcze do procesu foresightu w sektorze turystyki
6.2.Zakres, metodyka oraz przebieg wykonanych badań
6.3.Charakterystyka badanej próby
6.3.1.Analiza respondentów uczestniczących w badaniu
6.3.2.Analiza struktury badanych firm

Rozdział 7. Wyniki badań firm turystycznych Małopolski
7.1.Forma i intensywność współpracy sieciowej firm turystycznych
7.2.Proces konsultacji prowadzonych przez firmy turystyczne
7.3.Planowanie rozwoju firm turystycznych oparte na partycypacji pracowników

Zakończenie
Załącznik 1. Kwestionariusz ankietowy
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
Słowniczek
Stosowane skróty
Indeks


254 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024