|
FUNKCJONOWANIE PRZEDSIĘBIORSTWA HOTELARSKIEGO
GÓRSKA-WARSEWICZ H. ŚWISTAK E. RED. wydawnictwo: SGGW , rok wydania 2009, wydanie I cena netto: 58.69 Twoja cena 55,76 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego
Wstęp ... 7
1. Przedsiębiorstwo hotelarskie – wiadomości ogólne ... 11
1.1. Historyczny rozwój hotelarstwa w Polsce i na świecie ... 11
1.2. Podstawowe pojęcia dotyczące hotelarstwa oraz przedsiębiorstw hotelarskich ... 18
2. Wybrane aspekty prawne funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego
... 21
2.1. Kategoryzacja obiektów hotelarskich ... 21
2.2. Prawo w hotelarstwie ... 28
2.3. Zasady działalności promocyjnej oraz uwidaczniania cen przez przedsiębiorstwa
hotelarskie w świetle regulacji prawnych ... 32
2.4. Przepisy prawne dotyczące zabezpieczenia przeciwpożarowego oraz bezpieczeństwa i
higieny pracy ... 40
2.4.1. Bezpieczeństwo przeciwpożarowe obiektu hotelarskiego oraz BHP ... 40
2.4.2. Przepisy prawne związane z bezpieczeństwem żywności – system HACCP ... 44
2.5. Przepisy ochrony środowiska ... 47
3. Otoczenie przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 53
3.1. Ogólna charakterystyka otoczenia przedsiębiorstwa ... 53
3.2. Współczesne trendy rozwojowe hotelarstwa ... 56
3.2.1. Systemy hotelowe i grupy marketingowe ... 60
3.2.2. Organizacje hotelarskie na świecie i w Polsce ... 65
3.3. Baza noclegowa w Polsce ... 70
4. Współpraca przedsiębiorstwa hotelarskiego z podmiotami rynku usług
turystycznych ... 76
4.1. Rodzaje umów między hotelami a biurami podróży ... 76
4.2. Kodeks Postępowania Praktycznego ... 81
4.3. Globalne i lokalne systemy rezerwacji miejsc hotelowych ... 85
5. Usługi hotelarskie ... 93
5.1. Definicje, cechy i podział usług hotelarskich ... 93
5.2. Usługi podstawowe i dodatkowe ... 98
5.3. Charakterystyka wybranych usług dodatkowych ... 100
6. Organizacja przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 102
6.1. Formy organizacyjno-prawne ... 102
6.2. Struktura organizacyjna hotelu i dokumenty organizacyjne ... 108
6.3. Organizacja i funkcjonowanie wybranych zespołów obiektu hotelarskiego ... 114
6.3.1. Ogólna charakterystyka strukturalna obiektu hotelarskiego ... 114
6.3.2. Budynek hotelowy i jego otoczenie zewnętrzne ... 115
6.3.3. Recepcja i służba parterowa ... 120
6.3.4. Zespół mieszkalny i służba pięter ... 131
6.3.5. Zespół gastronomiczny ... 138
6.3.6. Zespół wielofunkcyjny ... 145
6.3.7. Zespół rekreacyjno-wypoczynkowy ... 149
7. Procesy zarządzania przedsiębiorstwem hotelarskim ... 153
7.1. Zarządzanie zmianą w organizacji ... 153
7.1.1. Kultura organizacyjna (znaczenie kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie
hotelarskim) ... 154
7.1.2. Negocjacje w przedsiębiorstwie ... 158
7.1.3. Nowoczesne formy zarządzania przedsiębiorstwami hotelarskimi ... 161
7.2. Strategiczne aspekty zarządzania marką w przedsiębiorstwie hotelarskim ... 169
7.2.1. Ogólne strategie tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa hotelarskiego
... 169
7.2.2. Strategie tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa hotelarskiego na
podstawie marki ... 173
8. Specyfika zawodu hotelarza ... 177
8.1. Predyspozycje osobowościowe do pracy w przedsiębiorstwie hotelarskim ... 177
8.2. Kultura i etyka w pracy hotelarza ... 182
8.3. Sylwetka wzorowego hotelarza ... 187
9. Jakość usług w przedsiębiorstwie hotelarskim ... 190
9.1. Pojęcie jakości ... 190
9.2. Zarządzanie jakością ... 192
9.2.1. Ewolucja zarządzania jakością ... 192
9.2.2. Norma ISO 9001 w zarządzaniu jakością ... 194
9.3. Pomiar i ocena jakości usług hotelarskich ... 200
9.4. Standardy hotelowe jako element kształtowania jakości usług ... 204
10. Zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 207
10.1. Majątek trwały i obrotowy przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 207
10.1.1. Charakterystyka majątku ogółem przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 207
10.1.2. Wykorzystanie majątku trwałego przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 208
10.1.3. Majątek obrotowy przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 210
10.2. Źródła kapitałów przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 212
10.3. Inwestowanie w majątek przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 214
11. Efektywność funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 220
11.1. Operacyjno-ekonomiczna ocena efektywności działalności przedsiębiorstwa
hotelarskiego ... 220
11.1.1. Ocena efektywności usług noclegowych przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 220
11.1.2. Ocena efektywności usług gastronomicznych przedsiębiorstwa hotelarskiego ...
228
11.2. Finansowa ocena efektywności działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 230
11.2.1. Analiza płynności finansowej przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 230
11.2.2. Analiza sprawności działania przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 232
11.2.3. Analiza zadłużenia przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 235
11.2.4. Analiza rentowności przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 235
12. Koszty jako obszar decyzji operacyjnych w przedsiębiorstwie hotelarskim
... 239
12.1. Koszty i ich klasyfikacja ... 239
12.2. Próg rentowności przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 241
12.3. Ocena kosztów pracy przedsiębiorstwa hotelarskiego ... 245
13. Logistyka w przedsiębiorstwie hotelarskim ... 246
13.1. Logistyka usług hotelarskich ... 246
13.2. Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie hotelarskim ... 254
14. Segmentacja rynku usług hotelarskich ... 263
15. Marketing w przedsiębiorstwie hotelarskim ... 275
15.1. Działalność promocyjna ... 276
15.2. Marketingowa rola ceny ... 279
15.3. Dystrybucja usług ... 285
Bibliografia ... 293
304 strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|