Powstała na podstawie wspomnianej pracy doktorskiej książka
"Właściwości kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych" dostarcza wiedzy
nie tylko na poziomie poznawczym, ale również praktycznym. Przedstawione w niej
rezultaty badawcze stanowić mogą narzędzie ułatwiające zakładom ubezpieczeń
podjęcie decyzji dotyczących wyboru kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych.
Doktor Anna Kufel-Siemińska, adiunkt w Katedrze UbezpieczeńAkademii Ekonomicznej W
Poznaniu, specjalizuje się w problematyce dystrybucji usług ubezpieczeniowych. Jest
autorką i współautorką licznych publikacji z zakresu ubezpieczeń gospodarczych. Za
pracę doktorską pt.: "Właściwości kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych
jako kryteria ich oceny", której promotorem był prof. zw. dr hab. Tadeusz
Sangowski, otrzymała: wyróżnienie w I edycji Konkursu Fundacji Akademii Ekonomicznej w
Poznaniu na najlepszą rozprawę doktorską napisaną w roku 2003/2004; wyróżnienie w
VII edycji Konkursu o nagrodę Towarzystwa Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A. na
najlepszą pracę doktorską z dziedziny ubezpieczeń obronioną w roku akademickim
2003/2004; nagrodę specjalną Rzecznika Ubezpieczonych w IV edycji Konkursu na najlepsze
prace z dziedziny ubezpieczeń gospodarczych i społecznych organizowanego przez Rzecznika
Ubezpieczonych, Fundację Edukacji Ubezpieczeniowej oraz "Gazetę
Ubezpieczeniową".
Spis treści
Wprowadzenie
1. Kanały dystrybucji usług ubezpieczeniowych
1.1. Kanały dystrybucji usług ubezpieczeniowych w ujęciu podmiotowym
1.2. Kanały dystrybucji usług ubezpieczeniowych w ujęciu funkcjonalnym
1.3. Kanały dystrybucji usług ubezpieczeniowych w ujęciu systemowym
2. Skuteczność kanału dystrybucji usług ubezpieczeniowych
2.1. Procesy produkcji usług ubezpieczeniowych
2.2. Role kanału dystrybucji usług ubezpieczeniowych w zakładzie ubezpieczeń
2.3. Pojęcie skuteczności kanału dystrybucji usług ubezpieczeniowych
3. Efektywność kanału dystrybucji usług ubezpieczeniowych
3.1. Pojęcie efektywności kanału dystrybucji usług ubezpieczeniowych
3.2. Koszty dystrybucji usług ubezpieczeniowych jako nakłady
3.3. Wkład w realizację celu przedsiębiorstwa jako efekt istnienia i funkcjonowania
kanału dystrybucji usług ubezpieczeniowych
Podsumowanie
Bibliografia
93 strony, miękka oprawa