Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad w Polsce nastąpił proces budowania
modelu relacji inwestorskich, który zakłada aktywną i nowoczesną komunikację z
inwestorem oraz twórcze rozwijanie narzędzi Investor Relations. Spółki giełdowe
zdają sobie sprawę, że ze względu na konkurencję ich obowiązkiem jest dbać o poziom
relacji inwestorskich oraz nieustannie go podnosić. Tylko aktywne działania IR będą
wpływały pozytywnie na wizerunek spółki, zaufanie do zarządu, satysfakcję
akcjonariuszy, a w rezultacie wzrost lub utrzymanie kursu akcji i optymalną wycenę
spółki.
Książka Relacje inwestorskie w nowoczesnej spółce giełdowej przedstawia główne
zagadnienia związane z relacjami inwestorskimi. Autorka przedstawiła obraz polskiego IR,
propozycję nowatorskich i oryginalnych rozwiązań dla polskich spółek giełdowych,
które umożliwiają osiągnięcie statusu nowoczesności w zakresie relacji
inwestorskich, a także propozycję innowacyjnego programu IR zapewniającego zmianę
wizerunku spółki.
Publikacja może stanowić wartościowy materiał dla studentów uczelni ekonomicznych,
osób zajmujących się relacjami inwestorskimi w spółkach, analityków oraz inwestorów
giełdowych.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I - Miejsce relacji inwestorskich w podstawach wiedzy o rynku
kapitałowym
1.1 Postrzeganie polityki informacyjnej spółki przez rynek kapitałowy
1.2 Obowiązki informacyjne spółek publicznych
1.2.1 Regulacje prawne określające obowiązki informacyjne spółek giełdowych
1.2.2 Prospekt emisyjny i memorandum informacyjne
1.2.3 Raporty okresowe i bieżące jako narzędzia zwiększające wartość spółki
1.2.4 Sankcje za naruszenie obowiązków informacyjnych
1.3 Organizacja, funkcje i zakres działań relacji inwestorskich
1.4 Uczestnicy rynku relacji inwestorskich
1.5 Instrumenty investor relations
1.6 Nowe technologie i praktyki internetowe w relacjach inwestorskich
Rozdział II - Relacje inwestorskie a wycena firmy
2.1 Relacje inwestorskie a wartość firmy
2.2 Obieg informacji i ich wpływ na wycenę
2.3 Strategia komunikacji wobec rosnących potrzeb inwestorów
2.4 Style prowadzenia relacji inwestorskich
Rozdział III - Relacje inwestorskie w nowoczesnej spółce giełdowej
3.1 Relacje inwestorskie w strukturze firmy i warsztat specjalisty IR
3.2 Harmonogram działań IR w zakresie komunikowania się z inwestorami
3.3 Publikacje spółki źródłem wiedzy dla uczestników rynku kapitałowego
Rozdział IV - Analiza stanu relacji inwestorskich wybranych spółek notowanych
na Giełdzie Papierów Wartościowych SA
4.1 Opis i organizacja badań
4.3.Interpretacja i podsumowanie wyników badań
4.4 Przyszłość i wyzwania dla relacji inwestorskich w Polsce
Rozdział V - Propozycja modelu relacji inwestorskich gwarantującego zmianę
wizerunku
5.1 Nowa koncepcja działań i metody podniesienia atrakcyjności programu IR
5.2 Korzyści z przyjęcia nowego modelu IR.
Zakończenie
Bibliografia
Literatura
Prasa
Źródła internetowe
Akty prawne i materiały źródłowe
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów
232 strony, oprawa miękka