ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 49.00 46,55   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM XXI WIEKU. WYBRANE KONCEPCJE I METODY.


MIKUŁA B. PIETRUSZKA - ORTYL A. POTOCKI A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2002, wydanie I

cena netto: 49.00 Twoja cena  46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

"Książka podejmuje niezmiernie ważny, potrzebny i perspektywiczny problem zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie przyszłości. W dzisiejszych czasach turbulentnego otoczenia i wyczerpywania się prostych rezerw wzrostu efektywności zawartych w tzw. czynnikach twardych, obserwuje się poszukiwanie źródeł przewagi konkurencyjnej w obszarze tzw. czynników miękkich (jakościowych, niewymiernych). Właśnie wiedza jest jednym z tych, których znaczenie stale rośnie i w przyszłości ma szansę zająć pozycję dominującą. Już dzisiaj obserwuje się, że to właśnie wiedza staje się zasadniczą przyczyną powodzenia firm odnoszących sukces. Uznaje się też, iż inwestycja w wiedzę, w jej kreowanie i przepływ jest najlepiej procentującą w przyszłości inwestycją.

Ważne jest i to, że recenzowana publikacja jest na rynku wydawniczym jednym z niewielu opracowań, które analizowany problem ujmują w sposób tak pełny i kompleksowy".

(prof. UG, dr. hab. Małgorzata Czerska)


Spis treści:

 

Wprowadzenie

Rozdział 1.  Modele przedsiębiorstwa przyszłości

1. Ogranizacja ucząca się
2. Ogranizacja inteligentna
3. Ogranizacja fraktalna
4. Ogranizacja wirtualna
5. Analiza porównawcza i wnioski

Rozdział 2.  Rozwój i pomiar kapitału intelektualnego organizacji

1. Kapitał intelektualny i jego elementy składowe
2. Rozwój kapitału intelektualnego
   2.1. Kapitał intelektualny człowieka i jego rozwój
   2.2. Zarządzanie kapitałem ludzkim
   2.3. Zarządzanie kapitałem intelektualnym organizacji
   2.4. Proces zarządzania kapitałem intelektualnym
3. Wartościowanie kapitału intelektualnego
   3.1. Pomiar kapitału ludzkiego
   3.2. Wskaźniki charakteryzujące indywidualnie każdy z trzech obszarów kapitału intelektualnego
4. Modele diagnozy kapitału intelektualnego organizacji

Rozdział 3.  Generowanie wiedzy w organizacji

1. Istota wiedzy i zarządzania wiedzą
2. Tworzenie i transfer wiedzy w organizacji
3. Transfer wiedzy między przedsiębiorstwami partnerskimi
4. Uwarunkowania poziomu efektywności zarządzania wiedzą

Rozdział 4.  Metody wspomagające rozwój wiedzy w organizacji

1. Obrady i ich formy
2. Technologia otwartej przestrzeni
3. Grupy i zespoły wiedzy tzw. Group-Team-Ware
4. Grupy wspólnych interesów
5. Koncepcja ,,fermentacji drożdży"
6. Metoda wewnętrznego marketingu kadrowego
7. Kazein
8. Koła jakości
9. Quality Audit Meeting (QAM)
10. Zespoły twórczego zaangażowania w jakości D. Petersena

Spis rysunków
Spis tabel
Literatura

 


182 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024