ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WINNING ZNACZY ZWYCIĘŻAĆ


WELCH J. WELCH S.

wydawnictwo: STUDIO EMKA , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 55.10 Twoja cena  52,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

"Książka napisana z biglem, prostym językiem, dodaje energii. WINNING przypomina czytanie instrukcji przed meczem o Super Bowl. Stanowi znakomite wprowadzenie do opanowania korporacyjnej gry od poziomu najniższego do najwyższego."
TOM BROKAW, były redaktor NBC Nighty News

"Gdy rozmawiasz z Jackiem Welchem o zarządzaniu, pomieszczenie wypełnia się jego pasją i energią. Podobne doświadczenie przynosi czytanie tej książki."
WARREN E.BUFFETT, prezes Berkshire Hathway

"Szczere i w pełni wyczerpujące spojrzenie na biznes. Przydatne dla wszystkich pragnących sukcesu - od absolwentów college'ów po dyrektorów generalnych."
BILL GATES, prezes Microsoft Corporation

"Jack Welch wykłada czytelny, szczegółowy plan, który każdy może wykorzystać, aby krok po kroku dążyć do zwycięstwa. Jednocześnie wskazuje kierunek wszystkim tym, którzy chcą się w życiu realizować w pełni - w pracy i poza nią."
RUDY GIULIANI, były burmistrz Nowego Jorku

"Winning ..." - jest książką wyjątkową, na którą czekało wielu ludzi chcących przeżyć swoje życie z pasją, zmieniając siebie i otaczający ich świat. Takiej książki nie mógłby napisać ani uniwersytecki profesor, ani znakomity dziennikarz, ani też najwybitniejszy konsultant. To najlepiej dotychczas napisana książka z dziedziny zarządzania. Pasjonujące rozważania o misji, strategii i doskonałości w działaniu operacyjnym. Welch pisze o rzeczach ulotnych bądź skomplikowanych w sposób tak prosty i zarazem błyskotliwy, że aż zapiera dech.
SŁAWOMIR LACHOWSKI, Prezes Zarządu BRE Banku SA


Jack Welch rozpoczął karierę zawodową w General Electric w 1960 roku, a w 1981 został ósmym prezesem i dyrektorem generalnym. Podczas jego kadencji kapitalizacja rynkowa GE wzrosła o 400 miliardów dolarów, co uczyniło z niej najbardziej dochodową korporację na świecie. Obecnie Welch jest szefem firmy Jack Welch LLC, która doradza niewielkiej grupie dyrektorów generalnych przedsiębiorstw notowanych na liście Fortune 500, a także prowadzi wykłady dla biznesmenów i studentów z całego świata. Jest autorem książki "Jack: Stright from the Gut", która znalazła się na pierwszym miejscu listy bestsellerów "New York Timesa".

Suzy Welch była redaktorem naczelnym "Harvard Business Review". Ukończyła Harvard University i Harvard Business School. Napisała wiele artykułów na temat przywództwa, kreatywności, zmian i zachowań organizacyjnych. Jest współautorką książek o zarządzaniu.


Jack Welch umie wygrywać. Przez czterdzieści lat kariery zawodowej w General Electric przyczynił się do ogólnoświatowej kariery tego przedsiębiorstwa w różnych branżach, opanowanych przez twardą konkurencję. Normą w biznesie stał się jego styl zarządzania nastawiony na dążenie do tego, aby być najlepszym, a także aby dbać o ludzi, zespół i o zyski.

Odkąd w 2001 roku odszedł na emeryturę, podróżuje po świecie z wykładami, w których, jak dotychczas, wzięło udział ćwierć miliona osób. Podczas wykładów słuchacze zadawali pytania na bardzo różne tematy. To doświadczenie stało się dla Welcha źródłem inspiracji; postanowił więc napisać książkę praktyczną, w której jasno, przystępnie, frapująco udziela odpowiedzi na trudne pytania, z którymi spotykamy się na co dzień w pracy i poza nią. Powinna ona też stać się swoistą biblią dla obecnego i przyszłych pokoleń związanych z biznesem.

Welch stara się trafić do ludzi ze wszystkich szczebli hierarchii organizacyjnej w firmach małych i dużych. Jego odbiorcami są szeregowi pracownicy, menedżerowie projektów, dyrektorzy generalni, absolwenci MBA.

"WINNING" zaczyna się od rozdziału, w którym Welch przedstawia swoją filozofię biznesu. Wyjaśnia, jak istotną sprawą jest kierowanie się w życiu i pracy wartościami uniwersalnymi; jak ważną kwestią jest kultura firmy, otwartość na głosy niosące nowe pomysły, które artykułują ludzie na różnych szczeblach w firmie, jak bardzo per saldo opłaca się darzyć szacunkiem innych.

Książka jest podzielona na trzy główne części. Pierwsza opisuje firmę od środka - przywództwo, wyłanianie zwycięzców i doprowadzanie do zmian. Druga otwiera się na zewnątrz; opisuje konkurencję, zawiera rozdziały między innymi o strategii, fuzjach i six sigma. Kolejna część dotyczy kariery zawodowej - od szukania dla siebie odpowiedniej pracy po osiąganie równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym. A tak w ogóle książka się świetnie czyta. Znakomicie napisana (wielka zasługa małżonki Suzy, wybitnej dziennikarki amerykańskiej) pełna jest ciekawostek, zabawnych anegdot, ale i filozoficznych rozważań.

Welch potrafi przykuć uwagę swoim optymizmem, bezkompromisową argumentacją i szczerością. Podsuwa niebanalnie praktyczne rozwiązania problemów, które znakomicie wpływającą na zmianę nastawienia.


Spis treści

WPROWADZENIE

"Każdego dnia rodzi się nowe pytanie"

I. ZACZNIJMY OD PODSTAW

1. MISJA I WARTOŚCI
Tak wiele zachodu o coś tak oczywistego

2. OTWARTOŚĆ
Korporacyjna pięta achillesowa

3. WYRÓŻNIANIE NAJLEPSZYCH
Okrutne i darwinowskie? Raczej sprawiedliwe i skuteczne

4. PRAWO GŁOSU I GODNOŚĆ
W tej grze liczy się każdy

II. TWOJA FIRMA

5. PRZYWÓDZTWO
Nie chodzi tylko o ciebie

6. ZATRUDNIANIE
Z jakiej gliny ulepieni są zwycięzcy

7. ZARZĄDZANIE LUDŹMI
Masz już odpowiednich zawodników. Co dalej ?

8. GDY NADCHODZI CZAS ROZSTANIA
Zwalnianie ludzi jest rzeczą trudną

9. ZMIANA
Naprawdę można przenosić góry

10. ZARZĄDZANIE KRYZYSEM
Od "Boże, ratuj" do "Tak, mamy się dobrze"

III. TWOJA KONKURENCJA

11. STRATEGIA
Sekret tkwi w sosie

12. USTALANIE BUDŻETU
Zmiana rytuału

13. ROZWÓJ SAMOISTNY
A więc chcesz rozpocząć coś nowego

14. FUZJE I PRZEJĘCIA
Napalenie się na transakcję i inne grzechy główne

15. 6 SIGMA
Przyjemniejsze niż wizyta u dentysty

IV. TWOJA KARIERA

16. ODPOWIEDNIA PRACA
Znajdź ją, a już nigdy nie będziesz musiał pracować

17. AWANS
Niestety, nie ma skrótów

18. TRUDNE SPRAWY
Ten cholerny szef

19. RÓWNOWAGA POMIĘDZY PRACĄ A ŻYCIEM OSOBISTYM
Wszystko, co zawsze chciałeś wiedzieć o posiadaniu wszystkiego naraz (ale bałeś się usłyszeć)

V. OSTATNIE ELEMENTY UKŁADANKI

20. TU, TAM, WSZĘDZIE
Pytania, które prawie umknęły

400 stron, twarda oprawa z obwolutą


WINNING - ODPOWIEDZI - 74 nieproste pytania współczesnego biznesu - kontynuacja "Winning znaczy zwyciężać"

WINNING - english edition

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024