Rozwój - to słowo powraca niczym mantra podczas spotkań i narad poświęconych
tworzeniu planów i strategii. Często padają stwierdzenia, że jest on możliwy jedynie
w dojrzałych branżach i wyłącznie w przypadku firm położonych w odpowiednim kraju
lub regionie. Jednak wiele firm znajduje sposoby, aby się rozwijać, niezależnie od
aktualnego stanu gospodarki czy klimatu dla biznesu. Przedsiębiorstwa takie koncentrują
się na innowacjach i kalkulowanym ryzyku, wciąż ulepszając produkty i wykorzystując
nowe szansę, aby zabezpieczyć przyszłą sprzedaż. Ich menedżerowie rozumieją, że
rozwój jest możliwy dzięki kombinacji różnych czynników. Należą do nich m.in.
fuzje, przejęcia, innowacje pro-duktowe, efektywność organizacyjna i zdobywanie nowych
rynków.
Książka "Stretching w biznesie. Rozwijanie działalności w lepszych i
gorszych czasach" to efekt 14 lat badań prowadzonych przez Jej autora w
ponad 29 000 przedsiębiorstw. Na podstawie zebranych danych A.T. Kearney stworzył
czteroetapowy plan rozwoju przedsiębiorstwa i precyzyjnie opisał sposób jego
wdrożenia. Czytając tę książkę, przekonasz się, że dynamiczny wzrost jest możliwy
w każdej branży, w każdym regionie i w każdym okresie. Autor udowadnia, że rozwój
przedsiębiorstwa nie zależy od czynników zewnętrznych, ale od działań podejmowanych
w firmie.
Poszukiwanie celu rozwoju Przygotowywanie firmy do rozwoju Usuwanie wąskich gardeł
Usprawnianie procesu decyzyjnego Planowanie strategii Reorganizacja procesów biznesowych
Jeśli chcesz pójść w ślady firm, które odnoszą sukcesy, skorzystaj z ich
strategii rozwoju.
SPIS TREŚCI
PRZEDMOWA
PODZIĘKOWANIA .
WSTĘP .
CZĘŚĆ I KRAJOBRAZ ROZWOJU FIRMY
ROZDZIAŁ. 1.
Rozpoznawanie wyzwań i przeszkód
Wyzwania towarzyszące rozwojowi - to więcej niż zdobycie tylko jednego szczytu .
Upadek wielu popularnych koncepcji i strategii rozwoju
Wyzwanie dla Coca-Coli - przeszkody w rozwoju na przełomie wieków .
Czy możemy sprostać wyzwaniom, jakie niesie ze sobą rozwój? .
ROZDZIAŁ 2.
Gra w konsolidację
Nauka na przykładach
ROZDZIAŁ 3.
Władze państwowe mogą wspierać lub utrudniać rozwój
Branżowe wskaźniki wzrostu w poszczególnych krajach są różne
Władze promują wybrane branże
Łączenie biznesu i polityki na krzywej finału .
Nasilenie protekcjonizmu .
Krótka podróż po świecie .
Wnioski
CZĘŚĆ II argumenty PRZEMAWIAJĄCE ZA ROZWOJEM
ROZDZIAŁ 4..
Cel rozwoju:
Znajdź właściwą ścieżkę
Wykorzystywanie właściwych dźwigni.
ROZDZIAŁ 5..
Przygotowanie do rozwoju Pozytywne aspekty rozwoju
Skutki konsolidacji branży Diagnozowanie wzrostu
CZĘŚĆ III MODEL ROZWOJU PRZEZ ROZCIĄGANIE
ROZDZIAŁ 6.
Wprowadzenie do modelu rozwoju przez rozciąganie Opowieść o dwóch strategiach .
Zdecentralizowane i zunifikowane
ROZDZIAŁ 7.
Działalność operacyjna - usuwanie "wąskich gardeł" i barier rozwoju
Wal-Mart - rozwój napędzany przez działalność operacyjną
1. Zarządzanie procesem zaopatrzenia
2. Jakość produktu i usługi .1
3. Rozwój nowego produktu .
4. Dostawa na czas .
5. Lepsza obsługa klienta
6. Efektywność sprzedaży
7. Strategia cenowa i jej wdrażanie
ROZDZIAŁ 8.
Organizacja - budowanie dobrze prosperujących firm Goldman Sachs
Eliminacja tarć
Przełamanie barier rozwoju
Sara Lee .
Usprawnienie procesu podejmowania decyzji .
Powiązanie systemu wynagrodzeń z rozwojem firmy
HSBC Holdings .
ROZDZIAŁ 9. .
Strategia - wykorzystanie dźwigni strategicznych Toyota .
W jakiej branży rzeczywiście działasz? .
Na czym polega Twoja strategia rozwoju zorientowana na klienta?
Jakie kanały dystrybucji najsilniej pobudzają rozwój? .
W których krajach powinieneś konkurować? .
Jaki jest najlepszy portfel produktów?
Teleflex
Gdzie mieszczą się w Twoich planach fuzje i przejęcia?
Robert Mondavi .
ROZDZIAŁ 10.
Rozciąganie - osiąganie nadzwyczajnego tempa wzrostu Nestle .
Łańcuch wartości i model biznesowy
Baza klientów
Obsługa
Partnerstwo i podział ryzyka .
Kanały dystrybucji .
Marki
Wygoda i dostosowanie do indywidualnych potrzeb
Zasięg geograficzny
Technologia
Johnson & Johnson .
CZĘŚĆ IV REALIZACJA I WNIOSKI
ROZDZIAŁ 11.
Organizacja procesu rozwoju - rozwiązywanie
problemów związanych z implementacją
Przekonanie partnerów do rozwoju .
Wybór właściwego dyrektora generalnego z punktu widzenia rozwoju Stworzenie kultury
rozwoju
Globalizacja i ekspansja geograficzna
ROZDZIAŁ 12. .
Przebudowa procesów biznesowych pod kątem rozwoju Podstawowe procesy umożliwiające
rozwój .
Innowacje - narodziny nowych produktów i usług
Możliwości wzrostu .
Zarządzanie decyzjami o fuzjach i przejęciach .
ROZDZIAŁ 13.
Przyszłe wyzwania dla rozwoju
Powody dla zachowania nadziei
Perspektywy wzrostu dla głównych regionów, Prognozy wzrostu w kluczowych branżach .
Rozciąganie w przyszłość .
DODATEK .
Ekonomiczna wartość dodana (EVA) i inne schematy wartości Strategie cenowe .
SKOROWIDZ
237 stron, twarda oprawa