Wróżbita, psycholog i analityk finansowy - trzy wcielenia dyrektora sprzedaży
Książka to kompendium wiedzy potrzebnej dyrektorowi działu sprzedaży w każdej
firmie. Są tu opisane najważniejsze czynności wykonywane przez dyrektora sprzedaży -
od określania celów działu do wyznaczania następcy na własne stanowisko. W tej
książce znajdziesz nowe narzędzia analizy operacyjnej i strategicznej, dostosowane do
potrzeb działu sprzedaży firmy w zmiennym i niepewnym otoczeniu rynkowym.
Dyrektor sprzedaży buduje pomost łączący wszystkich ludzi w firmie. Pracownicy
całej organizacji są zależni od planu sprzedaży i uczestniczą w jego wykonaniu.
Oprócz tego dyrektor sprzedaży jest szefem swojego działu: zarządza zespołem
sprzedawców i odpowiada za przychody firmy. To trudna rola, wymagająca wysokich
kwalifikacji i charakteru przywódcy. Jeśli właśnie ją objąłeś lub masz taki
zamiar, przeczytaj tę książkę i dowiedz się:
- jak synchronizować cele firmy z wartościami cenionymi przez klientów;
- jak łączyć cele działu sprzedaży z celami innych działów w organizacji;
- jak ustalać wymagania dla sprzedawców i pozyskiwać odpowiednich ludzi;
- jak rozwijać umiejętności przywódcze;
- jak korzystać z nowoczesnych narzędzi informatycznych, przydatnych w sprzedaży;
- jak tworzyć plany rozwoju kariery dla sprzedawców;
- jak poprawiać skuteczność prognoz sprzedaży;
- jak mierzyć i oceniać wykonanie planu sprzedaży;
- jak planować szkolenia sprzedawców.
Zbuduj i rozwijaj dział sprzedaży od A do Z
Robert A. Simpkins jest współzałożycielem i prezesem Global
Crosswinds, międzynarodowej firmy specjalizującej się w doradztwie, benchmarkingu oraz
szkoleniach. Doradzał ludziom i firmom z ponad 40 krajów. Jako przedstawiciel American
Management Association uczestniczy co roku w ponad 60 seminariach, szkoleniach i
konferencjach poświęconych planowaniu strategicznemu, sprzedaży, marketingowi i
obsłudze klienta.
Spis treści
Wstęp
I. PLANOWANIE
Rozdział 1. Zmieniająca się formuła zarządzania sprzedażą
Oczekiwania wobec dyrektora sprzedaży
Uwzględnienie lokalnych uwarunkowań - analiza sytuacyjna
Konfrontacja stopnia efektywności firmy z potrzebami klientów
Określenie kluczowych celów
Rozdział 2. Planowanie - dziś i jutro
Wartość planowania
Rzut oka na "dzień dzisiejszy"
Planowanie - scenariusz i symulacja
Określanie najważniejszych celów
Objaśnianie krótko-, średnio- i długoterminowych celów
Określanie kierunków działania dla zespołu sprzedawców
Określanie wymagań zasobowych oraz dostępności
Rozdział 3. Budowanie profesjonalnego zespołu sprzedawców
Określanie celów
Ustalanie celów oraz metod pomiaru efektywności
Podnoszenie poprzeczki
Wykorzystywanie nowych standardów efektywności w procesie rekrutacji
II. PRZYGOTOWANIA
Rozdział 4. Wyszukiwanie talentów
Rekrutacja i proces zatrudnienia
Jak przeprowadzać rekrutację?
Rozmowa kwalifikacyjna - najlepsze rozwiązania
Prawne i etyczne konsekwencje rekrutacji i zatrudnienia
Rozdział 5. Doskonalenie zespołu sprzedawców
Silni rosną w siłę
Łączenie procesów organizacyjnych
Wybór i wdrażanie kluczowych rozwiązań technologicznych
Ewolucja technologii
Technologia jako kryterium różnicowania
Skuteczne inicjatywy dotyczące rozwoju i szkoleń
Określanie mocnych i słabych stron poszczególnych członków zespołu
Tworzenie indywidualnych planów rozwoju zawodowego
Pozyskiwanie wsparcia personelu
Rozdział 6. Programy wynagrodzeń jako motor ponadprzeciętnych wyników
Wynagradzanie zespołu sprzedawców
Czy plan wynagrodzeń służy realizacji wytyczonych celów?
Różne warianty planu wynagrodzeń
Negatywne skutki
Bieżące poprawki
Formułowanie sprawiedliwego planu
III. REALIZACJA
Rozdział 7. Badanie efektywności i zarządzanie nią
Prognozowanie sprzedaży
Ocena efektywności
Zmiany w obrębie regionów sprzedaży i zmiany rynkowe wpływające na poziom
efektywności
Osobiste wyzwania
Identyfikacja wszystkich czynników wpływających na trafność prognoz
Komunikowanie wyników przełożonym
Rozdział 8. Coaching i działania doradcze
Sztuka coachingu
Umiejętności trenerskie zmierzające do poprawy efektywności
Sesje w terenie
Sesja coachingowa na terenie firmy
Tworzenie środowiska motywacyjnego
Trudne sytuacje
Omawianie problemu z członkiem zespołu
Profesjonalne podejście do problemu zwolnień
Wątpliwości natury prawnej
Rozdział 9. Spoglądając w przyszłość
Tworzenie planów rozwoju kariery dla zespołu sprzedawców
Dopasowanie planu do celów
Przygotowanie do rotacji
Planowanie sukcesji i dziedziczenia
Ciężar przywództwa
Podsumowanie
Plan rozwoju umiejętności przywódczych
Wykaz czynników sukcesu
Skorowidz
249 stron, A5, twarda oprawa