- Tworzenie nowej firmy w sercu starej
- Przełamywanie inercji upadającej firmy
- Dodatek specjalny: przełomowy artykuł "Zarządzanie przez zobowiązania"
z czasopisma Harvard Business Review
Każda recepta na sukces kiedyś traci ważność, a wtedy potrzebne jest nowe
lekarstwo. Problem w tym, że menedżerowie i przedsiębiorcy reagują na kryzys,
kontynuując działania, które sprawdziły się w przeszłości. Wpadają w pułapkę
inercji. Zamiast zatrzymać się i nabrać dystansu, rozpaczliwie dociskają pedał gazu i
brną w otchłań. Czasem angażują renomowane firmy konsultingowe i stosują inne
półśrodki, ale to nic nie daje. Co jest przyczyną takiej reakcji? Jak sprawić, by
podobny los nie spotkał Twojej firmy?
Niniejsza książka jest produktem 10-letnich badań Harvard Business School. Autor
przedstawia w niej trzyetapowy model rekonstrukcji firmy, chroniący przed
powielaniem utrwalonych postaw w obliczu kryzysu. Donald N. Sull przybliża
prawdziwe historie wzrostu i upadku wielu korporacji i gałęzi gospodarki. Odpowiada na
pytanie, dlaczego niektóre firmy szybko zawracają ze złej drogi i błyskawicznie
odzyskują siłę, podczas gdy inne w obliczu kryzysu zdają się akceptować fakt, że
ich czas przeminął.
Z książki dowiesz się:
- Jakie czynniki wzmacniają, a jakie osłabiają inercję firmy?
- Nieudane transformacje firm zagrożonych upadkiem: Arthur Andersen, AT&T, Compaq
- Zarządzanie firmą w obliczu kryzysu: nowa rola menedżerów
- Testy diagnostyczne: czy Twoja firma jest zagrożona upadkiem?
- Powielanie obcych wzorów i inne błędy popełniane przy rekonstrukcji zagrożonej
firmy
- Korzyści i koszty wynikające z wprowadzenia do firmy menedżerów z zewnątrz.
Donald N. Sull jest profesorem nadzwyczajnym zarządzania London
Business School; wcześniej był profesorem uczelnianym Harvard Business School. Jest
autorem i współautorem ponad pięćdziesięciu artykułów, rozdziałów i studiów
przypadku oraz kilku książek. Pracuje jako doradca licznych przedsiębiorstw w Stanach
Zjednoczonych, Europie i Azji. Przed dołączeniem do środowiska akademickiego pełnił
funkcję konsultanta w McKinsey & Company oraz był członkiem zespołu kierowniczego,
który przeprowadził restrukturyzację Uniroyal-Goodrich Tire Company. Sull otrzymał
liczne nagrody za osiągnięcia naukowe, m.in. George S. Dively Award za wybitną
rozprawę doktorską oraz Newcomen Prize za najlepszy artykuł poświęcony historii
biznesu. Jego badania zostały włączone do Academy of Management Best Paper Proceedings.
Spis treści
HBR OnPoint. Artykuł opublikowany w Harvard Business Review
Zarządzanie przez zobowiązania
Podziękowania
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 1. Cykl życia zobowiązań
ROZDZIAŁ 2. Pułapka aktywnej inercji
ROZDZIAŁ 3. Czy Twoja firma jest zagrożona?
ROZDZIAŁ 4. Siła zobowiązań przekształcających
ROZDZIAŁ 5. Wybór właściwego punktu zaczepienia
ROZDZIAŁ 6. Wybór odpowiedniej osoby do wzięcia udziału w przedsięwzięciu
ROZDZIAŁ 7. Wprawienie zobowiązań przekształcających w ruch
ROZDZIAŁ 8. Siedem grzechów głównych zobowiązań przekształcających
ROZDZIAŁ 9. Osobisty aspekt publicznych zobowiązań
DODATEK A Inwentarz zobowiązań
O autorze
Przypisy
Skorowidz
332 strony, A5, twarda oprawa