ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 87.00 82,65   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE RENTOWNOŚCIĄ.BUDŻETOWANIE I KONTROLA.ACTIVITY BASED COSTIN


WNUK-PEL T.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 87.00 Twoja cena  82,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka jest skierowanym do menedżerów praktycznym przewodnikiem, który pokazuje w jaki sposób system rachunkowości zarządczej i controllingu może pomagać w optymalizacji kosztów i podniesieniu rentowności, zarówno poszczególnych ośrodków odpowiedzialności, jak i całych przedsiębiorstw.

Problemy projektowania i wdrażania kompleksowego systemu zarządzania kosztami i rentownością przez budżetowanie i kontrolę oraz wykorzystanie rachunku kosztów działań są przedmiotem niniejszego opracowania. Autor podjął w nim próbę szczegółowego przedstawienia procesu zarządzania kosztami przez budżetowanie i kontrolę, a więc między innymi: przygotowanie procesu budżetowania, procedury planowania przychodów, produkcji i zapasów, kosztów bezpośrednich i pośrednich wraz z ich rozliczaniem, procedury tworzenia planowanych kosztów produktów, budowę planowanego wyniku finansowego, proces kontroli działalności w ośrodkach odpowiedzialnych za koszty i zyski oraz organizację procesu budżetowania w firmie. Szczególne miejsce w systemie zarządzania rentownością w wielu firmach może przypadać systemowi rachunku kosztów działań i zarządzaniu kosztami działań.

Książka jest skierowana przede wszystkim do zaawansowanych praktyków. Jej odbiorcami są głównie: dyrektorzy finansowi, analitycy kosztów, pracownicy pionów ekonomicznych, kierownicy ośrodków odpowiedzialności w ramach działalności podstawowej, pomocniczej, kierownicy działów marketingu i sprzedaży. Drugą grupę odbiorców stanowią osoby biorące udział w różnego rodzaju szkoleniach i studiach z zakresu rachunkowości.


Tomasz Wnuk-Pel - adiunkt w Katedrze Rachunkowości na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, kierownik Podyplomowego Studium Rachunkowości Zarządczej i Controllingu na Uniwersytecie Łódzkim. Wiceprezes w T.G. RaFiB Sp. z o.o., spółce consultingowej od 15 lat specjalizującej się w projektowaniu i wdrażaniu nowoczesnych systemów rachunkowości zarządczej i controllingu. Autor i współautor wielu książek i artykułów, projektów systemów tradycyjnego rachunku kosztów, rachunku kosztów działań (ABC), budżetowania i kontroli kosztów za pomocą odchyleń oraz kompleksowych systemów rachunkowości zarządczej i controllingu w firmach produkcyjnych, usługowych i handlowych. Koordynator zamkniętych, często wieloetapowych, zorientowanych na potrzeby konkretnej firmy szkoleń z zakresu nowoczesnych metod rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej i controllingu dla wiodących polskich przedsiębiorstw.


Spis treści

Przedmowa

Część I
Budżetowanie i kontrola

Rozdział 1. Miejsce budżetowania w zarządzaniu przedsiębiorstwem

1.1. Cele i zadania budżetowania oraz jego związek ze strategią i długookresowymi celami przedsiębiorstwa
1.2. Metody budżetowania i struktura procesu budżetowania

Rozdział 2. Case study - rachunek kosztów jako fundament budżetowania i kontroli kosztów w CORMAX Sp. z o.o.

2.1. Wyodrębnianie procesów, podmiotów i stanowisk w CORMAX Sp. z o.o.  
2.2. Rachunek kosztów rodzajowych, rachunek  podmiotowy kosztów oraz ewidencja przychodów i kosztów sprzedaży w CORMAX Sp. z o.o.

Rozdział 3. Case study cd. - planowanie sprzedaży, produkcji i zapasów w CORMAX Sp. z o.o.

3.1. Planowanie sprzedaży w przekroju regionów, klientów i produktów w CORMAX Sp. z o.o.
3.2. Planowanie produkcji i zapasów  w CORMAX Sp. z o.o.

Rozdział 4. Case study cd. - budżetowanie kosztów bezpośrednich w CORMAX Sp. z o.o.

4.1. Podstawowe zasady normowania kosztów w CORMAX Sp. z o.o.
4.2. Budżetowanie kosztów materiałów bezpośrednich w CORMAX Sp. z o.o.
4.3. Budżetowanie kosztów płac bezpośrednich w CORMAX Sp. z o.o.

Rozdział 5. Case study cd. - budżetowanie kosztów pośrednich  w CORMAX Sp. z o.o.

5.1. Ogólne zasady rozliczania kosztów pośrednich w przedsiębiorstwie
5.2. Budżetowanie kosztów prostych w ośrodkach odpowiedzialności wyodrębnionych w CORMAX Sp. z o.o.
5.3. Rozliczanie budżetowanych kosztów pionu Dyrektora ds. produkcji, pionu Dyrektora ds. Marketingu i Handlu, pionu Dyrektora ds. Finansowych i Prezesa Zarządu w CORMAX Sp. z o.o.

Rozdział 6. Case study cd. - rozliczanie kosztów działalności pomocniczej w CORMAX Sp. z o.o.

6.1. Metody rozliczania kosztów działalności pomocniczej - możliwości i ograniczenia
6.2. Rozliczanie budżetowanych kosztów działalności pomocniczej i tworzenie całkowitych budżetów kosztów w CORMAX Sp. z o.o.

Rozdział 7. Case study cd. - scalanie budżetów cząstkowych i tworzenie planowanych kosztów produktów w CORMAX Sp. z o.o.

7.1. Hierarchiczna struktura budżetowania w podmiotach wewnętrznych i stanowiskach kosztów w CORMAX Sp. z o.o.
7.2. Tworzenie planowanych kosztów produktów w CORMAX Sp. z o.o.

Rozdział 8. Case study cd. - budowa planowanego wyniku finansowego i wykorzystanie wieloblokowych i wielostopniowych systemów rachunku kosztów i wyników w zarządzaniu w CORMAX Sp. z o.o.

8.1. Struktura i przydatność decyzyjna rachunku kosztów pełnych i zmiennych
8.2. Budowa planowanego wyniku finansowego w rachunku kosztów pełnych i zmiennych w CORMAX Sp. z o.o.
8.3. Wykorzystanie wielostopniowych i wieloblokowych systemów rachunku kosztów w zarządzaniu  w CORMAX Sp. z o.o.

Rozdział 9. Case study cd. - koszty a poziom działalności - analiza zachowania się kosztów w CORMAX Sp. z o.o.

9.1. Koszty a poziom działalności
9.3. Wykorzystanie analizy zachowania się kosztów do podziału kosztów na stałe i zmienne w CORMAX Sp. z o.o.

Rozdział 10. Case study cd. - konstruowanie raportów kontrolno-wynikowych dla wyróżnionych miejsc powstawania kosztów w CORMAX Sp. z o.o.

10.1. Sporządzanie i wykorzystanie budżetów elastycznych
10.2. Konstruowanie raportów kontrolno-wynikowych dla wyróżnionych ośrodków odpowiedzialności w CORMAX Sp. z o.o.

Rozdział 11. Case study cd. - kontrola i ocena wykonania budżetów dla ośrodków odpowiedzialnych za koszty i zyski w CORMAX Sp. z o.o.

11.1. Analiza i ocena wykonania budżetów dla ośrodków odpowiedzialności za koszty w CORMAX Sp. z o.o.
11.2. Analiza i ocena wykonania budżetów dla ośrodków odpowiedzialności za zyski w CORMAX Sp. z o.o.

Rozdział 12. Case study cd. - Organizacja systemu budżetowania i kontroli w CORMAX Sp. z o.o.

12.1. Harmonogram prac związanych z budżetowaniem
12.2. Efekty wdrożenia kompleksowego systemu zarządzania kosztami i rentownościa

Część II
Activity based costing & management

Rozdział 13. Praktyczne podstawy rachunku kosztów działań

13.1. Problemy związane z rozliczaniem kosztów pośrednich w tradycyjnym systemie rachunku kosztów
13.2. Rozliczanie kosztów pośrednich w rachunku kosztów  działań - etapy rachunku kosztów działań
13.3. Przykład zastosowania rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwie COMA SA
13.4. Różnice między tradycyjnym rachunkiem kosztów i rachunkiem kosztów działań
13.5. Problemy związane z wdrażaniem rachunku kosztów działań

Rozdział 14. Case study 1 - wykorzystanie rachunku kosztów działań do analizy rentowności klientów w firmie logistycznej

14.1. Wprowadzenie
14.2. Charakterystyka sposobu funkcjonowania oraz klientów Master Logistics Sp. z o.o.
14.3. Analiza sposobu funkcjonowania dotychczasowego systemu rachunku kosztów oraz analiza rentowności klientów w oparciu o ten rachunek w Master Logistics sp. z o.o.
14.4. Budowa rachunku kosztów działań w Master Logistics Sp. z o.o.
14.5. Wykorzystanie rachunku kosztów działań do analizy rentowności klientów i zarządzania klientami w Master Logistics Sp. z o.o.
14.6. Wykorzystanie rachunku kosztów działań do analizy rentowności klientów w firmie logistycznej - podsumowanie

Rozdział 15. Case study 2 - wdrożenie i wykorzystanie rachunku kosztów działań w firmie produkcyjno-handlowej

15.1. Wprowadzenie
15.2. Analiza otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego Perfect Trade sp. z o.o.
15.3. Budowa modelu rachunku kosztów działań w Perfect Trade sp. z o.o.
15.4. Narzędzia analizy rentowności na podstawie danych z rachunku kosztów działań w Perfect Trade sp. z o.o.
15.5. Aktualizacja i modyfikacja modelu rachunku kosztów  działań w Perfect Trade sp. z o.o.
15.6. Wdrażanie rachunku kosztów działań w firmie produkcyjno-handlowej - podsumowanie

Rozdział 16. Case study 3 - konsekwencje niespełnienia podstawowych założeń modelu w procesie wdrażania systemu rachunku kosztów działań w firmie produkcyjnej

16.1. Wprowadzenie
16.2. Wariant pierwszy rachunku kosztów działań w spółce Best Manufacturing SA
16.3. Wariant drugi rachunku kosztów działań w spółce Best Manufacturing SA
16.4. Wariant trzeci rachunku kosztów działań w spółce Best Manufacturing SA
16.5. Konsekwencje niespełnienia podstawowych założeń modelu w procesie wdrażania systemu rachunku kosztów działań w firmie produkcyjnej - podsumowanie i wnioski końcowe

Bibliografia

420 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024