Dowiedz się już teraz, jakie zmiany niebawem dostrzeżesz na swoim
rynku
- Konkurowanie w warunkach nadprodukcji i deflacji
- Rozwój nowych kanałów masowej dystrybucji
- Ekspansja firm niemających stałych struktur organizacyjnych
Rynek XXI wieku będzie rynkiem klienta. Już teraz trudno jest powiększać sprzedaż,
nie obniżając cen. Hasła reklamowe i siła marki nie przekonują klientów tak, jak
kiedyś. Nadszedł czas, by wprowadzić do zarządzania nowy element: ciągłą
innowację. Oto sposób, by jednocześnie podnosić wartość produktów i ciąć koszty.
Logistyka cross-docking w sieci Wal-Mart, system just-do-it w Toyocie czy
natychmiastowe wypłacanie odszkodowań w grupie ubezpieczeniowej Progressive - to tylko
niektóre z opisanych w tej książce nowatorskich pomysłów na konkurowanie w XXI wieku.
Poznaj firmy, które już teraz przygotowują się do nowej gry - walki o byt na rynku
zdominowanym przez klientów. Dowiedz się:
- jak wprowadzić w firmie system pracy zespołowej,
- jak oceniać organizację i jej działania pod kątem korzyści dla klienta,
- jak prowadzić spójny marketing,
- jak skłonić dostawców do myślenia o korzyściach klienta docelowego,
- jak skrócić drogę nowego produktu na rynek,
- jak znajdować nisze rynkowe.
Pewnego dnia Albert Einstein wręczył swojemu sekretarzowi pytania egzaminacyjne. Ten
przejrzał je i zapytał:
- Profesorze Einstein, takie same pytania były w zeszłym roku. Czy studenci nie
znają już na nie odpowiedzi?
Na co Einstein odrzekł:
- Zgadza się. Pytania są te same. Ale odpowiedzi inne.
W świecie biznesu jest podobnie. Pytanie od lat brzmi tak samo: jak zdobyć trwałą
przewagę konkurencyjną? Michael Hammer, autor tej książki, udziela na nie odpowiedzi -
takiej, którą docenią menedżerowie i marketerzy w XXI wieku.
Michael Hammer jest jednym z czołowych wizjonerów zarządzania.
Stworzył koncepcję reengineeringu i firmy proceduralnej. Magazyn Time zaliczył go do
grona 25 najbardziej wpływowych postaci Ameryki.
Spis treści
Wstęp
1. Znów poważnie o biznesie
Witamy w gospodarce klienta
2. Prowadź biznes dla swoich klientów
Bądź ŁRZNI
3. Daj klientom to, czego chcą
Dostarczaj WWD
4. Umieść procesy na pierwszym miejscu
Umożliwiaj osiąganie maksymalnych wyników
5. Twórz ład tam, gdzie panuje chaos
Systematyzowanie kreatywności
6. Mierz to, co ważne
Niech wskaźniki będą domeną zarządzania, a nie księgowości
7. Zarządzaj bez struktury
Zysk z niejednoznaczności
8. Skup uwagę na kliencie końcowym
Zamieniaj łańcuchy dystrybucyjne w społeczności dystrybucyjne
9. Rozbijaj okalające ściany
Współpraca wszędzie, gdzie to możliwe
10. Rozwiń swoje przedsiębiorstwo
Integracja wirtualna zamiast pionowej
11. Do dzieła
Wdrażanie programu
12. Przygotuj się na przyszłość, której nie można przewidzieć
Sformalizowanie umiejętności radzenia sobie ze zmianami
Skorowidz
O autorze
358 stron, A5, twarda oprawa