W książce omówiono teoretyczne podstawy i praktyczne rezultaty strategicznej
odnowy przedsiębiorstwa.
Pokazano, jak kadra zarządzająca wykorzystuje zasady i metody odnowy strategicznej, w
sytuacji gdy przedsiębiorstwo wymaga radykalnej zmiany celów i obszaru działalności.
Autorzy dają odpowiedź na pytania: czym jest odnowa strategiczna przedsiębiorstwa, jak
przeprowadzać odnowę strategiczną w przedsiębiorstwie oraz jakie są doświadczenia
polskich przedsiębiorstw w tej dziedzinie.
Książka jest skierowana do studentów kierunków ekonomicznych wyższych lat studiów
oraz studentów studiów doktoranckich w zakresie dyscypliny nauki o zarządzaniu. Wiele
istotnych wiadomości mogą w niej również odnaleźć menedżerowie wyższych szczebli i
konsultanci zajmujący się doradztwem strategicznym dla przedsiębiorców.
Spis treści
Wstęp Piotr Banaszyk
Rozdział 1. Rekonstrukcja istoty strategicznej odnowy przedsiębiorstwa we
współczesnych koncepcjach teoretycznych
Szymon Cyfert
1.1. Istota strategicznej odnowy organizacji
1.2. Koncepcje strategicznej odnowy organizacji
1.3. Mechanizmy odnowy strategicznej - koncepcja Baden-Fullera i Volbredy
1.4. Proces odnowy strategicznej
Rozdział 2. Zakres i metodyka odnowy strategii biznesowej w przedsiębiorstwie
Piotr Banaszyk
Wprowadzenie
2.1. Treść odnowy strategii przedsiębiorstwa
2.2. Metodyka rekonstrukcji strategicznej przedsiębiorstwa
2.3. Metodyka racjonalnej i inkrementalnej analizy strategicznej
Podsumowanie
Rozdział 3. Podstawy teoretyczne i hipotezy badawcze
Piotr Banaszyk
Wprowadzenie
3.1. Podstawa teoretyczna
3.2. Podstawowe hipotezy badawcze
3.3. Metodologia badań
3.4. Próbka badawcza
Rozdział 4. Wyniki badań empirycznych
Piotr Banaszyk, Szymon Cyfert
4.1. Charakterystyka próbki badawczej
4.2. Wyniki badań empirycznych
Zakończenie
Aneks
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów
92 strony, A5, miękka oprawa