Niemal każdego dnia zarządzający firmą zastanawiają się, jak przekonać
pracowników do przeprowadzenia zmiany. Co to dokładnie znaczy? Chodzi o motywowanie
załogi do popierania zmian, które firma musi wprowadzać, jeśli chce być nadal
konkurencyjna i rozwiązywać najbardziej naglące problemy w szybko zmieniającym się
świecie biznesu.
Jeśli chcesz przekonać swoich ludzi do zmiany - i umocnić ich w tej postawie -
warto, byś opanował trzy podstawowe umiejętności:
- łączenie różnych stylów przywództwa: wykorzystanie zalet każdego z nich i
stosowanie najodpowiedniejszego w danej sytuacji;
- zwalczanie oporu wobec wprowadzonych zmian ze strony zespołu czy działu;
- jasne, stałe i atrakcyjne informowanie o najpoważniejszych przedsięwzięciach
firmy i zmianach potrzebnych do ich realizowania.
Ta książka oferuje całe bogactwo praktycznych wskazówek, jak te potrzebne
umiejętności doskonalić.
UWAGA! Do książki płyta (CD) do słuchania z najbardziej istotnymi fragmentami.
Spis treści
Wstęp
Opanowanie właściwej mieszanki stylów przywództwa
Czy znajdujesz najlepsze rozwiązania problemów?
Nick Morgan
Jak liderzy wpływają na kreatywność
Teresa M. Amabile
Spokojne prowadzenie
Jennifer McFarland
Jak kierować, gdy się nie jest szefem
Jay Conger na temat wywierania wpływu bez władzy
Lauren Keller Johnson
Przezwyciężanie oporu wobec zmiany
Aktywne przywództwo
Jak się wkupić
David Stauffer
Sprzyjanie zmianie bez wchodzenia na drogę męczeństwa
Loren Gary
Nowa rola przywódcza?
Michael Watkins
Nie firmy rozwijają liderów, lecz dyrektorzy generalni
Wywiad z Noelem Tichym
Neotenia
Jak liderzy werbują odpowiednich zwolenników
Loren Gary
Skuteczne komunikowanie zmiany
Przekazy skutecznego przywództwa
John Baldoni
Wywieranie wpływu
David Stauffer
Ramy przywództwa
Melissa Raffoni
Jak przekonać ludzi do zmiany
Jak stać się wzmacniającym liderem?
Loren Gary
Noty o autorach
151 stron, A5, miękka oprawa