|
STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE W POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTWACH W
ANDRUSZKIEWICZ K. wydawnictwo: UMK TORUŃ , rok wydania 2007, wydanie I cena netto: 45.00 Twoja cena 42,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Strategiczne zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach w warunkach
kryzysu
Uwarunkowania, w jakich znalazły się polskie przedsiębiorstwa w przeciągu
ostatnich kilkunastu latach, uległy głębokim i niekwestionowanym zmianom. Stało się
tak na skutek przemian związanych z transformacją systemową polskiej gospodarki oraz
rozpoczętą integracją kraju z Unią Europejską.
Współczesne otoczenie, jako bardzo istotna zmienna niezależna, wpływa z coraz
większą siłą na wszelkie podmioty gospodarcze. Wpływ ten staje się na tyle istotny,
że może kształtować przyszłość i kierunki dalszego działania przedsiębiorstwa, a
nawet przesądzić o kontynuowaniu tej działalności. Wobec tego współczesne otoczenie
może zmuszać przedsiębiorstwo do określonych zachowań, a ich wyrazem jest przyjęta i
realizowana strategia.
Wzrost zmienności i niepewności otoczenia nasilił się w ostatniej dekadzie XX wieku w
skali globalnej, a początek nowego stulecia przyniósł kontynuację tych zmian, między
innymi w zakresie niespotykanego rozwoju technologii informatycznej i cyfrowej. W takiej
sytuacji warunkiem przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa staje się umiejętne
dostosowywanie strategii - a nawet coraz częściej całkowita jej zmiana - w
szczególności do nowych sytuacji w makrootoczeniu i do uwarunkowań rynkowych.
Zarządzanie przedsiębiorstwami na początku obecnego stulecia potwierdza wzmożony
nacisk na traktowanie ich jako organizacji otwartych, których cele i decyzje ustanawiane
są w ścisłym powiązaniu z otoczeniem. W literaturze naukowej z obszaru zarządzania
podkreśla się od dawna, że otoczenie staje się, także dla współczesnych
przedsiębiorstw, coraz mniej "hojne", ale za to coraz bardziej
"restrykcyjne". Wobec tego ciągle wydaje się aktualne stwierdzenie, że
ewolucja otoczenia ma dla przedsiębiorstwa większe znaczenie niż reguły jego
wewnętrznego działania. Na skutek tego przedsiębiorstwa, dążące do zapewnienia i
ciągłego poprawiania efektywności swoich działań, powinny co pewien czas odrzucać
to, co było efektywne w przeszłości i poszukiwać nieustannie nowych celów i
rozwiązań.
SPIS TREŚCI
Wstęp
ROZDZIAŁ I
- Przemiany w otoczeniu a koncepcje działania przedsiębiorstwa
- Otoczenie a przedsiębiorstwo
- Przedsiębiorstwo w erze industrialnej
- Przedsiębiorstwo w erze postindustriałnej
- Przemiany w otoczeniu jako wyzwanie dla współczesnych przedsiębiorstw
ROZDZIAŁ II
- Podstawowe problemy teoretyczne marketingowego zarządzania
- przedsiębiorstwem
- Istota i cechy organizacji
- Pojęcie i funkcje zarządzania przedsiębiorstwem
- Ewolucja miejsca i roli marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
- Istota zarządzania marketingowego przedsiębiorstwem zarządzania marketingiem
- Kluczowa rola marketingu strategicznego zarządzaniu współczesnym
przedsiębiorstwem
ROZDZIAŁ III
- Stany kryzysowe w polskich przedsiębiorstwach w świetle badania empirycznego
- Sytuacja kryzysowa w przedsiębiorstwie jako problem strategiczny
- Istota zjawiska oraz trudności pomiaru i diagnozy stanu kryzysowego
przedsiębiorstwie
- Główne uwarunkowania zarządzania sytuacją kryzysową
- Uwarunkowania zewnętrzne
- Uwarunkowania wewnętrzne
- Założenia i ogólna procedura badania
- Charakterystyka przedsiębiorstw objętych badaniem
- Stany kryzysowe w badanych przedsiębiorstwach - charakterystyka zjawiska
ROZDZIAŁ IV
- Zarządzanie marketingowe i marketingiem w polskich,przedsiębiorstwach kryzysie
w świetle badania empirycznego - analiza porównawcza
- Działania marketingowe zarządcze
- Struktura podmiotowe rynków, sytuacja konkurencyjna
- Cele strategiczne i kierunki rozwoju przedsiębiorstw
- Aspekty organizacyjne marketingu i czynniki ograniczające wdrażanie orientacji
marketingowej
- Przygotowanie kadry do realizacji zadań marketingowych
- Działania marketingowe przygotowawcze i koordynacyjne
- Badania marketingowe
- Planowanie działań marketingowych
- Działania marketingowe wykonawcze
- Kształtowanie i dostosowywanie produktów do potrzeb nabywców
- Polityka cenowa
- Polityka dystrybucji i obsługa klienta
- Działania promocyjne
- Podsumowanie wyników badania i wnioski końcowe
ROZDZIAŁ V
- Strategia marketingowa przedsiębiorstwa w procesie walki z kryzysem
- Gotowość przedsiębiorstwa do podejmowania przeciwdziałań
- strategicznych w obliczu sytuacji kryzysowej i jej miejsce w procedurze
podejmowania i realizacji strategii marketingowej
- Diagnoza sytuacji i cele strategiczne przedsiębiorstwa w kryzysie
- Koncepcje strategicznej aktywności przedsiębiorstwa w fazie przetrwania i
uzdrawiania
- Strategie uwzględniające cykl życia sektora oraz poziom gotowości
przedsiębiorstwa do podejmowania strategicznych działań antykryzysowych
- Strategie uwzględniające atrakcyjność rynku (segmentu) oraz poziom
gotowości przedsiębiorstwa do podejmowania strategicznych działań antykryzysowych
- Strategie uwzględniające sytuację kryzysową w sektorze oraz poziom
gotowości przedsiębiorstwa do podejmowania strategicznych działań antykryzysowych
- Możliwości strategicznej aktywności przedsiębiorstwa o zażegnaniu kryzysu,
czyli w okresie przechodzenia do fazy rozwoju poprzez zmiany
Zakończenie
Spis wykorzystanej literatury
Spis tabel, rysunków, wykresów
279 stron, miękka oprawa
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|