We współczesnym świecie bardzo szybko zmieniają się zarówno warunki pracy, jak i
sposoby działania firm. Rosną wymagania wobec pracowników, pojawiają się nowe
wyzwania, zmieniają się istota pracy i jej organizacja. To wszystko wymaga nowego
podejścia także w zarządzaniu. Odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na wiedzę o
nowoczesnym zarządzaniu, autor przedstawił najpopularniejsze i najbardziej przydatne
koncepcje zarządzania, sprzyjające zdobywaniu i utrzymywaniu przewagi konkurencyjnej
oraz rozpoznawaniu sygnałów płynących z otoczenia zewnętrznego i reagowaniu na nie.
Wiele omówionych koncepcji dotyczy organizacji firmy (z uwzględnieniem kultury
organizacyjnej, projektowania struktury organizacyjnej i procesów pracy), planowania i
kontrolowania w firmie, motywowania, komunikacji wewnętrznej, umiejętności
interpersonalnych, pracy zespołowej i kierowania zmianami.
Spis treści
Przedmowa
Podziękowania
Część I. Kontekst zarządzania
Rozdział 1. Zarządzanie w XXI wieku
Rozdział 2. Środowisko, różnorodność i przewaga konkurencyjna
Rozdział 3. Globalizacja i zarządzanie w skali międzynarodowej
Rozdział 4. Zachowanie etyczne i odpowiedzialność społeczna
Część II. Planowanie i kontrolowanie
Rozdział 5. Planowanie - aby wyznaczyc kierunek
Rozdział 6. Zarządzanie strategiczne i przedsiębiorczość
Rozdział 7. Kontrolowanie - aby zapewnić osiąganie wyników
Część III. Organizowanie
Rozdział 8. Organizowanie - aby stworzyć struktury
Rozdział 9. Kultura i projektowanie organizacji
Rozdział 10. Systemy zasobów ludzkich
Część IV. Przewodzenie
Rozdział 11. Przewodzenie - aby inspirować do działania
Rozdział 12. Motywacja i projektowanie pracy
Rozdział 13. Zespoły i praca zespołowa
Rozdział 14. Komunikacja i umiejętności interpersonalne
Rozdział 15. Kierowanie zmianą a stres
Rozdział 16. Historyczne podstawy zarządzania
Słownik pojęć
Indeks
382 strony, B5, miękka oprawa