ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 70.75 67,21   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DROGA TOYOTY


LIKER J.K.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 70.75 Twoja cena  67,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata

We wszystkich fabrykach Toyoty cały czas doskonali się proces produkcji i rozwija się placówki badawczo-rozwojowe. W konsekwencji koncern odnotowuje stały wzrost udziału w rynku, osiągając znacznie większe zyski niż inni producenci samochodów. A liderzy gospodarczy z całego świata nie szczędzą pochwał.

Profesor Jeffrey Liker pracując przez dwadzieścia lat nad tą książka miała pełną swobodę dostępu do szefów firmy, jej pracowników, fabryk w Japonii i Stanach Zjednoczonych. W Drodze Toyoty ujawnia 14 fundamentalnych zasad zarządzania, na których wspiera się słynny na całym świecie system "szczupłej produkcji" Toyoty. Czytelnik dowie się, jak firma tworzy idealne środowisko wdrażania technik i narzędzi szczupłej produkcji poprzez

- tworzenie atmosfery ciągłej poprawy i uczenia się,

- zaspokajanie potrzeb klienta (a zarazem eliminowanie marnotrawstwa),

- osiąganie wysokiej jakości bez poprawek,

- wychowywanie własnych liderów, zamiast pozyskiwać ich spoza firmy,

- kształcenie wszystkich pracowników w umiejętności rozwiązywania problemów,

- rozwijanie firmy wraz z jej dostawcami i partnerami - z korzyścią dla wszystkich stron.

System Toyoty zainicjował globalną rewolucję w branżach produkcyjnych i usługowych. Droga Toyoty wyjaśnia ewolucję systemu produkcji firmy jako nowego paradygmatu doskonałości wytwarzania. Opisuje firmy z branż tak różnorodnych jak opieka zdrowotna, przemysł ciężki, produkcja farmaceutyków i budownictwo, które stosując metody Toyoty, osiągają spektakularną poprawę wyników.

Książka objaśnia, w jaki sposób można stworzyć kulturę jakości w stylu Toyoty. Jak poprawić tempo procesów w firmie, podnieść jakość produktu i usługi oraz obniżyć koszty - bez względu na to, w jakiej branży działa. Droga Toyoty jest inspirującym przewodnikiem dla wszystkich, którzy chcą naśladować niezwykły sukces tej firmy.


Dr Jeffrey K. Liker jest profesorem inżynierii przemysłowej i operacyjnej University of Michigan oraz współzałożycielem dwóch programów prowadzonych na tym uniwersytecie: japońskiego zarządzania technologią i certyfikatu szczupłego wytwarzania i rozwoju produktu. Był czterokrotnie wyróżniany nagrodą Shingo Prize for Excellence. Jego prace na temat Toyoty ukazywały się w "The Harvard Business Review", "Sloan Management Review" i innych czołowych pismach naukowych. Dr Liker jest prezesem Optprise, firmy doradczej specjalizującej się w zagadnieniach szczupłego przedsiębiorstwa i zarządzania łańcuchem dostaw. Był redaktorem książki Becoming Lean: Experiences of U. S. Manufacturers wyróżnionej w roku 1998 nagrodą Shigeo Shingo za doskonałość w dziedzinie badań nad wytwórczością.


SPIS TREŚCI

Słowo wstępne (Gary Convis)

Wprowadzenie .

Podziękowania .

CZĘŚĆ I ŚWIATOWA POTĘGA DROGI TOYOTY

1. Droga Toyoty. Doskonałość operacyjna jako broń strategiczna

2. W jaki sposób Toyota stała się najlepszym producentem na świecie. Historia rodziny Toyoda i systemu produkcyjnego Toyoty

3. Sedno systemu produkcji Toyoty: eliminacja strat

4. 14 zasad drogi Toyoty. Krótki opis kultury systemu produkcyjnego Toyoty

5. Droga Toyoty w praktyce; "bezkompromisowe" opracowanie Lexusa

6. Droga Toyoty w praktyce: Prius - nowe stulecie, nowe paliwo, nowy proces projektowania

CZĘŚĆ II ZASADY ZARZĄDZANIA DROGI TOYOTY

Dział I. Dalekosiężna koncepcja

7. Zasada l. Opierać decyzje w zarządzaniu na dalekosiężnej koncepcji - nawet kosztem krótkoterminowych wyników finansowych

Dział II. Odpowiedni proces prowadzi do odpowiednich wyników

8. Zasada 2. Stworzyć ciągły i płynny proces ujawniania problemów

9. Zasada 3. Wykorzystać systemy "ciągnięcia", aby uniknąć nadprodukcji  

10. Zasada 4. Wyrównywać obciążenie pracą (heijunka)

11. Zasada 5. Stworzyć kulturę przerywania procesów w celu rozwiązywania problemów, by od razu uzyskiwać właściwą jakość

12. Zasada 6. Standardowe zadania są podstawą ciągłej poprawy i upełnomocniania pracowników

13. Zasada 7. Stosować kontrolę wizualną, aby żaden problem nie pozostał w ukryciu  

14. Zasada 8. Stosować wyłącznie niezawodną, gruntownie sprawdzoną technologię służącą pracownikom i procesom

Dział III. Wzbogacać organizację, dbając o rozwój własnych ludzi i partnerów

15. Zasada 9. Wychowywać liderów, którzy gruntownie rozumieją pracę, żyją ogólną koncepcją firmy i nauczają innych 

16. Zasada 10. Wykształcić wyjątkowych ludzi i zespoły realizujące ogólną koncepcję firmy 

17. Zasada 11. Szanować szeroką sieć partnerów i dostawców, rzucając im wyzwania i pomagając im w doskonaleniu się

Dział IV. Stałe rozwiązywanie fundamentalnych problemów jest siłą napędową uczenia się organizacji

18. Zasada 12. Angażować się osobiście, aby gruntownie zrozumieć sytuację (genchi genbutsu)

19. Zasada 13. Podejmować decyzje powoli, w drodze konsensusu i starannie rozważając wszystkie możliwości; szybko wdrażać decyzje (nemawashi)

20. Zasada 14. Zostać organizacją uczącą się dzięki niestrudzonej refleksji (hansei) i ciągłej poprawie (kaizen)

CZĘŚĆ III JAK WPROWADZIĆ WŁASNĄ ORGANIZACJĘ NA DROGĘ TOYOTY

21. Droga Toyoty jako sposób na przekształcenie organizacji technicznych i usługowych

22. Tworzenie szczupłego, uczącego się przedsiębiorstwa metodami zapożyczonymi z drogi Toyoty

Bibliografia 

Zalecana literatura

Indeks

468 stron, miękka oprawa, obwoluta, format 158/233


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024