ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE MIĘDZYNARODOWE


ROZKWITALSKA M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 83.00 Twoja cena  78,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Autorka zrealizowała ambitny cel określenia całej złożoności procesu zarządzania operacjami zagranicznymi, przyjmując w tym celu perspektywę korporacji transnarodowych. Szczególną uwagę zwróciła na kwestie otoczenia międzynarodowego. (...) W opracowaniu położono nacisk na zarządzanie personelem wielokulturowym, opracowywanie strategii międzynarodowej oraz tworzenie struktur organizacyjnych dla operacji międzynarodowych. (...)         

Autorka odpowiada na trudne dla tej dziedziny pytania:

- Czym jest zarządzanie międzynarodowe?

- Na jakie aspekty otoczenia muszą zwrócić uwagę menedżerowie odpowiedzialni za operacje zagraniczne?

- Jak powstają przedsiębiorstwa transnarodowe?

- Co jest kluczem do sukcesu w zarządzaniu działalnością międzynarodową?

- Jak zarządzać wybranymi funkcjami firmy w skali międzynarodowej?

- Czym jest strategia międzynarodowa?

- Jakie struktury organizacyjne towarzyszą międzynarodowej działalności firmy?

Na podstawie literatury przedmiotu oraz własnych analiz zostały sformułowane uwagi mające istotne znaczenie dla praktycznego wykorzystania w celu wzrostu efektywności zarządzania międzynarodowego. Autorka trafnie uzasadnia tezy, iż dla osiągnięcia sukcesu w biznesie międzynarodowym konieczne jest zrozumienie i szanowanie różnic. W celu skutecznego funkcjonowania firmy wchodzą w powiązania sieciowe, w których podstawowym czynnikiem sukcesu jest przepływ wiedzy i innowacji. Równoważenie zalet i wad zagranicznego zaangażowania firmy jest ważnym wyzwaniem dla zarządzania międzynarodowego.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Zdzisława W. Puśleckiego
Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu


Małgorzata  Rozkwitalska - dr nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Zarządzania Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Absolwentka Zarządzania i marketingu Akademii Morskiej w Gdyni. Wykłada podstawy zarządzania oraz zarządzanie międzynarodowe. Autorka publikacji z zakresu międzynarodowych stosunków ekonomicznych i biznesu międzynarodowego w języku polskim i angielskim. Łączy teorię z praktyką, współpracuje z firmami konsultingowymi.


Spis treści:

Wprowadzenie

Część I. Otoczenie międzynarodowe przedsiębiorstw - uwarunkowania zarządzania międzynarodowego      

Rozdział 1. Otoczenie międzynarodowe: globalizacja i biznes międzynarodowy - wyzwania dla zarządzania    
Rozdział 2. Struktura gospodarki światowej - otoczenie ekonomiczne       
Rozdział 3. Uwarunkowania prawne i polityczne biznesu międzynarodowego        
Rozdział 4. Technologia i środowisko naturalne   
Rozdział 5. Wymiar kulturowy zarządzania międzynarodowego    

Część II. Proces umiędzynarodowienia przedsiębiorstw    

Rozdział 6. Istota internacjonalizacji       
Rozdział 7. Teorie internacjonalizacji przedsiębiorstw i zarządzania międzynarodowego
Rozdział 8. Formy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
Rozdział 9. Offshoring w biznesie międzynarodowym       

Część III. Zarządzanie w korporacjach transnarodowych            

Rozdział 10. Korporacje transnarodowe  
Rozdział 11. Zarządzanie kulturą w korporacjach transnarodowych       
Rozdział 12. Zarządzanie procesami interpersonalnymi w korporacjach transnarodowych:  komunikacja międzykulturowa, zespoły, konflikt
Rozdział 13. Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach transnarodowych: motywowanie i przewodzenie, ocenianie i nagradzanie    
Rozdział 14. Marketing międzynarodowy             
Rozdział 15. Wybrane aspekty zarządzania finansami i nadzoru w przedsiębiorstwach transnarodowych     

Część IV. Strategie i struktury zarządzania międzynarodowego

Rozdział 16. Budowa strategii międzynarodowej
Rozdział 17. Rodzaje strategii w zarządzaniu międzynarodowym  
Rozdział 18. Organizowanie międzynarodowych operacji
Rozdział 19. Strategia a zarządzanie filiami zagranicznymi          

Zakończenie
Wykaz wybranej literatury

437 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024