Alex Rogo realizuje z powodzeniem swą misję wiceprezesa holdingu UniCo. Udaje mu się
w ciągu roku doprowadzić do rentowności zarządzaną przez niego grupę firm. Jednak
rutynowe z pozoru zebranie rady nadzorczej przyjmuje niespodziewany obrót. Mimo
spektakularnych wyników osiągniętych przez Alexa, sytuacja finansowa całego holdingu
UniCo nie jest najlepsza. Aby ratować firmę, rada nadzorcza przegłosowuje sprzedaż
grupy przedsiębiorstw zarządzanej przez Alexa Rogo.
Co zrobić, by uratować trzy firmy przed przejęciem przez konkurencję i zamknięciem?
Jedynym rozwiązaniem jest dokonanie czegoś niemożliwego: w ciągu trzech miesięcy Alex
musi w dramatyczny sposób zwiększyć zyski osiągane przez każdą z trzech spółek.
Z pomocą Julii Alex stosuje narzędzia myślowe pomagające uzyskać odpowiedzi na
pytania: "Co zmienić?", "Na co to zmienić?" i "Jak spowodować
zmianę?". Udaje mu się wypracować przełomowe rozwiązania, które mogą
odwrócić, wydawałoby się przesądzony, los firm ze swojej grupy. W trakcie tych
poszukiwań, Alex wraz ze swoim zespołem dokonują rewolucji w dziedzinie dystrybucji i
logistyki, marketingu, sprzedaży oraz strategii zarządzania firmą. Kolejny fenomenalny
sukces Alexa uwieńczony jest niespodziewaną nagrodą.
Podobnie jak tom pierwszy, książka ta oparta jest na rzeczywistych historiach kilku
zwykłych firm, które uzyskały niezwykłe wyniki dzięki zastosowaniu teorii
ograniczeń. Jej lektura umożliwia Czytelnikowi samodzielne wdrożenie przełomowych
rozwiązań dotyczących całej firmy, a nie tylko produkcji, wykraczających daleko poza
to, co zaprezentowano w tomie pierwszym. Jest to drugi tom pasjonującej powieści
biznesowej Cel I - bestsellera, który rozszedł się w ponad 4.000.000 egzemplarzy, od
Stanów Zjednoczonych do Japonii, gdzie sprzedaje się lepiej, niż Harry Potter.
Jak tom pierwszy zapoczątkował rewolucję w zarządzaniu produkcją, tak niniejsza
książka stanowi równie innowacyjne podejście do problematyki:
- dystrybucji i logistyki,
- marketingu,
- sprzedaży,
- strategii.
Niezwykłość tej książki polega na tym, że mimo przystępnej formy daje ona bardzo
jasną i praktyczną odpowiedź na pytanie:
Jak w krótkim czasie istotnie zwiększyć zysk mojej firmy?
Goldratt odsłania przed Czytelnikiem konkretne metody, które może użyć każdy, by
rozwiązać dowolny problem, tak z dziedziny zarządzania, jak i z życia osobistego.
Ze Wstępu do wydania polskiego
241 stron, B5, twarda oprawa