Jedyna innowacja warta zachodu to dochodowa innowacja.
Między pomysłem a innowacją istnieje duża różnica. Na imię jej zysk. Autorzy Od
pomysłu do zysku, Jim Andrew i Hal Sirkin, twierdzą, że firmy muszą bardziej
koncentrować się na osiąganiu zysków z innowacji - finansowych oraz w formie innych
korzyści przynoszących dochody - aby zapewnić sobie wzrost, utrzymać konkurencyjność
oraz przede wszystkim podnieść zwroty ze swoich wydatków na innowacje.
Autorzy przedstawiają koncepcję krzywej finansowej - to metoda umiejętnego
wykorzystania czynników mających wpływ na zysk, do których należą: wielkość
inwestycji początkowych, szybkość wprowadzania nowości na rynek, czas osiągania
optymalnej skali produkcji oraz wysokość kosztów początkowych. Krzywa finansowa zmusza
kadrę zarządzającą do posługiwania się tym samym językiem i do otwartej debaty na
temat nieuchronnych kompromisów.
Od pomysłu do zysku pokazuje także, kiedy warto wykorzystać innowacje do celów
pozafinansowych - takich jak zdobywanie wiedzy, wzmocnienie marki firmy, zbudowanie
silniejszego ekosystemu partnerów i współpracowników oraz rewitalizacja organizacji i
jej pracowników.
Andrew i Sirkin pokazują, że firmy często nie potrafią zastosować różnych modeli
biznesowych, by zmienić kształt krzywej finansowej i przerzucić ryzyko finansowe,
techniczne i rynkowe na innych, lepiej przygotowanych do jego podjęcia. Autorzy
szczegółowo omawiają zalety i wady trzech modeli - integracyjnego, koordynacyjnego i
licencyjnego - i wyjaśniają, kiedy i w jaki sposób zastosować każdy z nich, by
zmaksymalizować zysk z innowacji.
Książka porusza także takie aspekty innowacji, jak struktura organizacyjna i
przywództwo. Podpierając się licznymi przykładami, autorzy opisują proces
konsolidacji organizacji wokół idei osiągnięcia zysku z innowacji. Przedstawiają
także siedem ważnych decyzji, jakie lider musi podjąć - a nie powierzyć innym - kiedy
zarządza procesem innowacji w celu uzyskania najwyższego zwrotu z inwestycji.
James P. Andrew jest starszym wiceprezesem i dyrektorem w Boston
Consulting Group (BCG); kieruje jej działalnością w zakresie innowacji i pomaga firmom
na całym świecie zwiększyć zwrot z inwestycji w innowacje.
Harold L. Sirkin jest starszym wiceprezesem i dyrektorem w BCG; kieruje
globalną działalnością operacyjną firmy. Doradza firmom z wielu różnych sektorów w
zakresie działań innowacyjnych.
"Od pomysłu do zysku" pokazuje, jak traktować innowacje jako proces
zarządzania, a nie tajemnicze działania twórcze. Autorzy podkreślają, że to nie brak
pomysłów najczęściej stanowi przeszkodę w odniesieniu sukcesu w innowacji, ale brak
odpowiedniego przywództwa i dobrego zarządzania.
Jarkko Sairanen, wiceprezes ds Strategii korporacyjnej, Nokia
Innowacje to konkurencyjna broń XXI wieku. Ci, którzy opanują sztukę posługiwania
się tą bronią, pozostawią innych w tyle. Andrew i Sirkin przedstawiają systematyczne
podejście do podniesienia innowacyjności twojej firmy. Lektura obowiązkowa. Przeczytaj,
zanim zrobią to twoi rynkowi rywale!
J. Bruce Harreld, starszy wiceprezes ds Marketingu i strategii, IBM
W Od pomysłu do zysku można znaleźć mnóstwo koncepcji i metod, które mogą pomóc
każdej firmie w tworzeniu nowych produktów i usług generujących maksymalny zysk, a
także przynoszących korzyści ich marce, relacjom i organizacji. Samsung zastosował te
sposoby podejścia do innowacji i osiągnął fantastyczny wzrost organiczny, a także
stał się jedną z czołowych marek na świecie.
Jong-Yong Yun, wiceprezes i dyrektor generalny, Samsung Electronics
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Omówienie
Część I Czym jest zysk?
Rozdział 2. Zysk i pułapki finansowe
Rozdział 3. Korzyści pośrednie z innowacji
Część II Wybór optymalnego modelu
Rozdział 4. Integrator
Rozdział 5. Koordynator
Rozdział 6. Licencjodawca
Część III Struktura organizacyjna i przywództwo prowadzące do
zysku
Rozdział 7. Konsolidacja firmy wokół innowacji
Rozdział 8. Przywództwo
Posłowie
Podejmowanie działania
Podziękowania
Przypisy
Indeks
O autorach
238 strob, B5, miękka oprawa