ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ADHD PRAWIE NORMALNE ŻYCIE


BARANOWSKA W. RED.

wydawnictwo: WYD AH-E ŁÓDŹ , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 33.50 Twoja cena  31,83 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nasilającym się problemem zarówno w rodzinach, jak i placówkach przedszkolnych i szkolnych [...] jest obecnie nadpobudliwość, impulsywność oraz zespół nadpobudliwości psychoruchowej określanych skrótem ADHD. Problem ten zaczyna być nie tylko zauważany, ale podejmuje się coraz szersze działania zmierzające do wczesnego objęcia opieką dzieci z tym zespołem, jak również stworzenia im odpowiednich warunków, aby mogły w sposób jak najpełniejszy stać się współuczestnikami życia społecznego.

Książka ta może spełnić to zadanie – poza informacyjnym, teoretycznym został podjęty przez współautorów trud zaprezentowania indywidualnie przedstawionych prób rozwiązań trudności występujących w pracy z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej,

Praktyczna część stanowi istotny wkład w niesienie pomocy nauczycielom, terapeutom i rodzicom w pokonywaniu trudności i wyznaczaniu celów działań wspomagających.

Jestem pewien, iż książka będzie istotnym wkładem z jednej strony w przedstawienie w oparciu o rzetelne opracowania najnowszych i bardzo konkretnych czynników mogących mieć wpływ na występowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, z drugiej strony – ukazaniem możliwości i perspektywy praktycznie ukierunkowanej modelowej pracy z dzieckiem i jego rodziną.


Spis treści:

CZĘŚĆ I. TEORIA
- Adam K. Gogacz; ADHD - czyj to problem?
- Wanda Baranowska; Sytuacja dziecka z ADHD w polskim systemie diagnostycznym
- Mariola Świderska; Neurofizjologia mózgu a syndrom ADHD
- Marta Lebiedzik; Zespół ADHD jako współtowarzyszący dysleksji w aspekcie edukacyjnym
- Barbara Wiśniewska; Współwystępowanie u dzieci i młodzieży z ADHD innych zaburzeń klinicznych i ich etiologia

CZĘŚĆ II. PRAKTYKA
- Wanda Baranowska; Wybrane zasady postępowania z dziećmi i młodzieżą z ADHD
- Violetta Florkiewicz; Wybrane propozycje działań podejmowanych podczas terapii pedagogicznej dzieci z ADHD
- Ewa Ruszkowska; Przegląd metod wspomagania rozwoju dziecka z ADHD w polskim systemie edukacyjnym

CZĘŚĆ III. SCENARIUSZE ZAJĘĆ
SCENARIUSZ ZAJĘĆ KSZTALCENIA ZINTEGROWANEGO
Koty i kotki
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM
Reporter nad brzegami Świtezi
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM
Obraz jesienny w wierszu Felicjana Faleńskiego "Zakończenie"
SCENARIUSZ ZAJ A TERAPII PEDAGOGICZNEJ
"Tajemnice zaczarowanego lasu" - ćwiczenia i zabawy doskonalące koncentrację uwagi
SCENARIUSZ ZAJĘĆ TERAPII PEDAGOGICZNEJ
"Czy leci z nami pilot?" - niezapomniana podróż Ćwiczenia i zabawy zmniejszające nadaktywność ruchową u dzieci
SCENARIUSZ ZAJĘĆ INTEGRUJĄCYCH
Klasa szkolna.
Jesteśmy różni, ale jesteśmy wspólnotą. Jesteśmy silni, mamy wspólne cele, uznajemy te same wartości, potrzebujemy jedynie reguł współdziałania
SCENARIUSZ ZAJĘĆ INTEGRUJĄCYCH
"W poszukiwaniu zaginionych" Uczymy się współdziałania


172 strony, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024