Książka zawiera najnowsze
informacje o jednej z najważniejszych koncepcji w biznesie - pozycjonowaniu. Jack Trout
aktualizuje i wzbogaca koncepcję, o której po raz pierwszy napisał w 1969 roku.
Ostatecznym polem bitwy dla marketingu jest umysł i im lepiej zrozumiesz, jak on działa,
tym lepiej zrozumiesz, na czym polega pozycjonowanie.
Książka podzielona jest na
trzy części. Część pierwsza przedstawia nowe informacje na temat umysłu i jego
działania. Dowiesz się z niej pięciu najważniejszych elementów mentalnych procesu
pozycjonowania. Część druga przedstawia "repozycjonowanie" jako antidotum na
zmiany. Sześć studiów przypadku to prezentacja najważniejszych zagadnień w
repozycjonowaniu. Część trzecia pokazuje "sztuczki rynkowe", których Jack
Trout nauczył się w ciągu 25 lat swojej pracy. Poznasz sześć pułapek pozycjonowania,
dowiesz się jaka siła tkwi w dobrej nazwie produktu, jaką role w pozycjonowaniu odgrywa
PR, co dają badania rynkowe oraz jak ważni są odpowiedni ludzie "na pokładzie".
Przeczytaj koniecznie. Nowe
pozycjonowanie jest ostatnim słowem w dziedzinie "pozycjonowania".
Jeśli go nie wysłuchasz, pozostaniesz sam na placu boju.
JACK TROUT - prezes Trout
& Partners, jednej z najbardziej prestiżowych firm marketingowych w Stanach
Zjednoczonych, posiadającej biura w 12 krajach i klientów, takich, jak: AT&T, IBM,
Merril Lynch, Sears i inne firmy z listy 500 największych firm magazynu Fortune. Trout,
uważany za jednego z najbardziej wpływowych guru marketingu, był pierwszym
popularyzatorem "pozycjonowania" produktów i idei, czyli docierania z nimi do
świadomości konsumentów. Jest poszukiwanym prelegentem i autorem wielu klasycznych książek
z dziedziny marketingu, w tym bestsellerowych Positioning: The Battle for Your Mind,
22 niezmienne prawa marketingu, Marketing do góry nogami, Wyróżniaj
się lub zgiń oraz Wielkie Marki. Wielki kłopot.
Spis treści
Wstęp
Część pierwsza: Jak
zrozumieć umysł
1. Umysł nie radzi sobie
2. Umysł jest ograniczony
3. Umysł nienawidzi zamieszania
4. Umysł jest niepewny
5. Umysł nie zmienia poglądu
6. Umysł może stracić ostrość widzenia
Część druga: Jak
poradzić sobie ze zmianą
7. Repozycjonowanie: kiedy w
grę wchodzi pozycjonowanie
8. Repozycjonowanie firmy komputerowej
9. Repozycjonowanie firmy produkującej lody
10. Repozycjonowanie firmy konsultingowej
11. Repozycjonowanie kandydatów na polityków
12. Repozycjonowanie programu telewizyjnego
13. Repozycjonowanie firmy z branży paliwowej
Część trzecia: Sztuczki
rynkowe
14. Umysł kieruje się
słuchem
15. Tajemnice wymyślania dobrych nazw
16. Unikanie złej nazwy
17. Nazywanie kategorii
18. Badania mogą spowodować zamieszanie
19. Pozycjonująca siła PR
20. Sześć pułapek pozycjonowania
21. Odpowiedni ludzie na pokładzie
Indeks
191 stron, miękka oprawa