Tytuł oryginału: The concise: Adair on Communication and Presentation Skills
Umiejętności w dziedzinie komunikacji mają ogromne znaczenie zarówno w życiu
zawodowym, jak i osobistym. Są niezbędne menedżerom i liderom, którzy powinni
efektywnie przekazywać komunikaty swoim pracownikom i uzyskiwać od nich potrzebne
informacje. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności w zakresie komunikacji, także
niewerbalnej, stanowi warunek skutecznego porozumiewania się z podwładnymi.
Poradnik Komunikacja i prezentacje według Johna Adaira, autorytetu w
dziedzinie zarządzania i przywództwa, zawiera skondensowane informacje o sztuce
komunikacji.
Omawia takie zagadnienia, jak:
- warunki dobrej komunikacji,
- umiejętność słuchania, czytania i pisania,
- przygotowywanie wystąpień ustnych i prezentacji,
- prowadzenie rozmów indywidualnych,
- najważniejsze zasady komunikacji w firmie.
John Adair jest międzynarodowym autorytetem w dziedzinie zarządzania
i przywództwa zarówno w sferze biznesu, jak i wojskowości. Odbył służbę wojskową,
wykładał na akademii w Sandhurst, pracował intensywnie jako doradca i był profesorem
badań nad przywództwem. Napisał wiele znakomicie przyjętych książek
(www.johnadair.co.uk).
Spis treści:
O autorze i redaktorze
str. 7
Wstęp
str. 9
1. Definicja komunikacji
str. 11
2. Warunki dobrej komunikacji
str. 15
3. Umiejętność słuchania
str. 21
4. Umiejętność czytania
str. 27
5. Umiejętność pisania
str. 31
6. Dyskusje i spory jako element komunikacji
str. 37
Jak nie prowadzić dyskusji
str. 42
7. Wystąpienia ustne i prezentacje
str. 47
Wystąpienia ustne
str. 49
Prezentacje
str. 50
8. Rozmowy indywidualne
str. 55
Sztuka zadawania pytań
str. 58
9. Prowadzenie zebrań
str. 61
10. Komunikacja w firmie
str. 67
11. Odprawy
str. 71
Jak przemawiać podczas odprawy
str. 73
Odprawy indywidualne
str. 79
Porady dotyczące odprawy
str. 80
12. Coaching a komunikacja
str. 81
Czym jest coaching
str. 83
Wybór właściwego typu coachingu
str. 84
Coaching specjalistyczny
str. 84
Rozwijanie zdolności komunikacyjnych - plan samodzielnego rozwoju
str. 85
13. Podsumowanie
str. 93
Informacje do zapamiętania
str. 95
Sprawdź swoje umiejętności
str. 97
Dodatki
str. 101
A. Cytaty na temat umiejętności komunikacyjnych
str. 103
B. Przykłady dobrej i złej komunikacji
str. 111
C. Sekrety zawodowe
str. 125
132 strony, A5, oprawa twarda