ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MIKROEKONOMIA OSWAJANIE Z MATEMATYKĄ


MALAGA K.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2012, wydanie II

cena netto: 59.00 Twoja cena  56,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ekonomia bez matematyki jest niczym historia bez dat !

Mikroekonomia zajmuje się badaniem indywidualnych konsumentów (gospodarstw domowych) i producentów (przedsiębiorców, przedsiębiorstw) oraz analizą rynków.

Publikacja jest podręcznikiem akademickim do przedmiotu Mikroekonomia, kierowanym do wykładowców i studentów uczelni wyższych na kierunkach ekonomicznych.


Spis treści:

Ważniejsze oznaczenia
Wprowadzenie

Rozdział 1. Racjonalność wyborów dokonywanych przez pojedynczych konsumentów
1.1. Pojęcia wstępne
1.2. Funkcja użyteczności
1.3. Substytucja, neutralność i komplementarność towarów konsumpcyjnych
1.4. Funkcja popytu Hicksa
1.5. Funkcja popytu Marshalla
1.6. Substytucyjne i dochodowe efekty zmiany cen towarów
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania

Rozdział 2. Racjonalność wyborów dokonywanych przez zbiorowość konsumentów
2.1. Prosty model wymiany
2.2. Statyczny model Arrowa-Hurwicza
2.3. Dynamiczny model Arrowa-Hurwicza
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania

Rozdział 3. Racjonalność wyborów dokonywanych przez pojedynczych producentów
3.1. Przestrzeń produkcyjna i funkcja produkcji
3.2. Substytucyjność i komplementarność czynników produkcji
3.3. Finansowe i technologiczne aspekty działalności przedsiębiorstwa
3.4. Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej - strategia długookresowa
3.5. Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej - strategia krótkookresowa
3.6. Przedsiębiorstwo działające w warunkach monopolu - strategia długookresowa
3.7. Przedsiębiorstwo działające w warunkach monopolu - strategia krótkookresowa
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania

Rozdział 4. Racjonalność wyborów dokonywanych przez zbiorowość producentów przy określonej egzogenicznie funkcji popytu na produkt
4.1. Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej - ustalanie optymalnego poziomu produkcji
4.2. Przedsiębiorstwo monopolistyczne - ustalanie optymalnego poziomu ceny
produktu i wielkości produkcji
4.3. Dyskryminacja cenowa dokonywana przez przedsiębiorstwo monopolistyczne na dwóch różnych rynkach
4.4. Konkurencja ilościowa i cenowa w warunkach duopolu
4.4.1. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Cournota
4.4.2. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Stackelberga
4.4.3. Analiza porównawcza modeli duopolu Cournota i Stackelberga
4.4.4. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Bertranda
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania

Rozdział 5. Racjonalność wyborów dokonywanych przez zbiorowości producentów i konsumentów
5.1. Statyczny model rynku z egzogenicznymi funkcjami popytu i podaży
5.2. Dynamiczny model rynku dwóch produktów z egzogenicznymi funkcjami popytu i podaży
5.3. Statyczny model Arrowa-Debreu-McKenziego
5.4. Dynamiczny model Arrowa-Debreu-McKenziego
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania
Zakończenie
Aneks matematyczny
A.1. Elementy logiki i teorii zbiorów
A.2. Algebra liniowa
A.3. Analiza matematyczna
A.4. Równania różnicowe i różniczkowe

Bibliografia
Słowniczek
Indeks pojęć


328 stron, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- METODY WIELOWYMIAROWEJ ANALIZY PORÓWNAWCZEJ NA RYNKU KAPITAŁOWYM
ŁUNIEWSKA M. TARCZYŃSKI W.

- FUNDUSZE INWESTYCYJNE
PEREZ K.

- PORTFEL INWESTYCYJNY
PEREZ K. TRUSZKOWSKI J.

- TEORIA INWESTYCJI FINANSOWYCH
LUENBERGER D.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024