MIKROEKONOMIA OSWAJANIE Z MATEMATYKĄ
MALAGA K. wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2012, wydanie II cena netto: 59.00 Twoja cena 56,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Ekonomia bez matematyki jest niczym historia bez dat !
Mikroekonomia zajmuje się badaniem indywidualnych konsumentów (gospodarstw
domowych) i producentów (przedsiębiorców, przedsiębiorstw) oraz analizą rynków.
Publikacja jest podręcznikiem akademickim do przedmiotu Mikroekonomia, kierowanym do
wykładowców i studentów uczelni wyższych na kierunkach ekonomicznych.
Spis treści:
Ważniejsze oznaczenia
Wprowadzenie
Rozdział 1. Racjonalność wyborów dokonywanych przez pojedynczych konsumentów
1.1. Pojęcia wstępne
1.2. Funkcja użyteczności
1.3. Substytucja, neutralność i komplementarność towarów konsumpcyjnych
1.4. Funkcja popytu Hicksa
1.5. Funkcja popytu Marshalla
1.6. Substytucyjne i dochodowe efekty zmiany cen towarów
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania
Rozdział 2. Racjonalność wyborów dokonywanych przez zbiorowość konsumentów
2.1. Prosty model wymiany
2.2. Statyczny model Arrowa-Hurwicza
2.3. Dynamiczny model Arrowa-Hurwicza
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania
Rozdział 3. Racjonalność wyborów dokonywanych przez pojedynczych producentów
3.1. Przestrzeń produkcyjna i funkcja produkcji
3.2. Substytucyjność i komplementarność czynników produkcji
3.3. Finansowe i technologiczne aspekty działalności przedsiębiorstwa
3.4. Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej - strategia
długookresowa
3.5. Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej - strategia krótkookresowa
3.6. Przedsiębiorstwo działające w warunkach monopolu - strategia długookresowa
3.7. Przedsiębiorstwo działające w warunkach monopolu - strategia krótkookresowa
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania
Rozdział 4. Racjonalność wyborów dokonywanych przez zbiorowość producentów
przy określonej egzogenicznie funkcji popytu na produkt
4.1. Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej - ustalanie
optymalnego poziomu produkcji
4.2. Przedsiębiorstwo monopolistyczne - ustalanie optymalnego poziomu ceny
produktu i wielkości produkcji
4.3. Dyskryminacja cenowa dokonywana przez przedsiębiorstwo monopolistyczne na dwóch różnych
rynkach
4.4. Konkurencja ilościowa i cenowa w warunkach duopolu
4.4.1. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Cournota
4.4.2. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Stackelberga
4.4.3. Analiza porównawcza modeli duopolu Cournota i Stackelberga
4.4.4. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Bertranda
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania
Rozdział 5. Racjonalność wyborów dokonywanych przez zbiorowości producentów
i konsumentów
5.1. Statyczny model rynku z egzogenicznymi funkcjami popytu i podaży
5.2. Dynamiczny model rynku dwóch produktów z egzogenicznymi funkcjami popytu i podaży
5.3. Statyczny model Arrowa-Debreu-McKenziego
5.4. Dynamiczny model Arrowa-Debreu-McKenziego
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania
Zakończenie
Aneks matematyczny
A.1. Elementy logiki i teorii zbiorów
A.2. Algebra liniowa
A.3. Analiza matematyczna
A.4. Równania różnicowe i różniczkowe
Bibliografia
Słowniczek
Indeks pojęć
328 stron, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- METODY WIELOWYMIAROWEJ ANALIZY PORÓWNAWCZEJ NA RYNKU KAPITAŁOWYM ŁUNIEWSKA M. TARCZYŃSKI W.
- FUNDUSZE INWESTYCYJNE PEREZ K.
- PORTFEL INWESTYCYJNY PEREZ K. TRUSZKOWSKI J.
- TEORIA INWESTYCJI FINANSOWYCH LUENBERGER D.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|