cena netto + 5% vat.
Coaching to obecnie jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych
metod wspierania innych w rozwoju oraz pomagania im w osiąganiu pożądanych wyników czy
odnoszeniu sukcesów.
Menedżer, który potrafi być jednocześnie coachem, jest dla firmy
cenniejszym pracownikiem, ponieważ efektywniej wykorzystuje potencjał własny i
zespołu, z którym pracuje.
Przekonaj się, jak wiele zyskasz zostając coachem dla twoich pracowników!
Nauczysz się uruchamiać ich potencjał, wspierać rozwój talentów i tworzyć warunki
ułatwiające działanie. Będziesz potrafił także skuteczniej motywować, wspierać w
uczeniu i wspólnie tworzyć zgrany, odnoszący sukcesy zespół. Dzięki poradnikowi
opanujesz umiejętności kluczowe w coachingu, m.in. przeprowadzanie konstruktywnych
rozmów z pracownikami, zadawanie właściwych pytań, uważne słuchanie i udzielanie
zrozumiałej informacji zwrotnej. Wniesiesz do miejsca pracy więcej entuzjazmu i
przyjaznej atmosfery sprzyjającej efektywnej pracy. Odkryjesz także sekret budowania
pozytywnych i trwałych kontaktów oraz partnerskich relacji ze współpracownikami.
Przydatne wskazówki i rady oraz przykładowe dialogi pomogą ci lepiej zrozumieć, czym
jest coaching i odkryć, jak skuteczny jest taki styl zarządzania.
Spis treści:
O autorce
Podziękowania
Wprowadzenie
O książce
Pomocny zestaw narzędzi
Skorzystaj jak najwięcej z tej książki
Część I. Świadomość
1.Czym jest coaching?
Czym jest coaching w miejscu pracy?
Dyrektywny lub kierowany samodzielnie - na czym polega różnica?
2.Mentalność menedżera coacha
Które przekonania mogą sprawić, że zawsze będziesz dyrektywny?
Które przekonania pomagają być menedżerem w duchu coachingu?
Praca nad własnym stylem
3.W jaki sposób twoje ego może ograniczać styl coachingu?
Ego - jakie ego?
Kwestia kontroli
Jaki wpływ ma na ciebie ego podczas sesji coachingowej?
Jaki wpływ może mieć ego na uczenie się?
Przekraczanie własnego ego
Część 2. Umiejętności
4.Budowanie dobrego kontaktu
Czym jest kontakt?
Dlaczego kontakt jest tak ważny?
Co wpływa na kontakt?
Jak budować dobry kontakt
5.Uważne słuchanie
Słuchanie rozpoczyna się od intencji i koncentracji
Bycie obecnym dla innych
Słuchanie przez filtr
Słuchanie od zera
Przeszkody w słuchaniu
6.Skuteczne zadawanie pytań
Sztuka zadawania celnych pytań
Potęga prostoty
Pytania o jasno sprecyzowanym celu
Mocne pytania
7.Konstruktywna informacja zwrotna
Czym jest informacja zwrotna?
Czy gorzej jest dawać niż otrzymywać?
Co jest dobrego w informacji zwrotnej?
Jakie są kluczowe zasady przekazywania informacji zwrotnej?
Część 3. Zastosowanie
8.Sesja off-line, podczas której podopieczny panuje nad tematem lub planem
spotkania
Ścieżka coachingowa
Etap 1: Zbudowanie dobrego kontaktu
Etap 2: Wyodrębnienie tematu i celu
Etap 3: Uzyskanie zrozumienia i wglądu
Etap 4: Konkluzje i ustalenia
Etap 5: Domknięcie i zakończenie
9.Sesja off-line, podczas której menedżer panuje nad tematem lub planem
spotkania
Projekt Genesis - zarysowanie sytuacji
Etap 1: Zbudowanie dobrego kontaktu
Etap 2: Wyodrębnienie tematu i celu
Etap 3: Uzyskanie zrozumienia i wglądu
Etap 4: Konkluzje i ustalenia
Etap 5: Domknięcie i zakończenie
10.Sesja off-line, podczas której zarówno podopieczny, jak i menedżer mają
kwestie do omówienia
Etap 1: Zbudowanie dobrego kontaktu
Etap 2: Wyodrębnij temat i cel
Etap 3: Uzyskanie zrozumienia i wglądu
Etap 4: Konkluzje i ustalenia
Etap 5: Domknięcie i zakończenie
11.Rozmowa on-line - coaching interwencyjny w żywym środowisku
Etap 1: Zapoznanie się z kontekstem sytuacji
Etap 2: Koncentracja na potencjale osoby
Etap 3: Zachęcanie do działania
Oczywiście, że"naprawianie" jest szybsze!
Część 4. Działanie
12.Kolejne kroki
Gdzie jesteś teraz?
Dokąd zmierzasz?
W jaki sposób tam dotrzesz?
Co mogłoby cię zatrzymać?
192 strony, A5, oprawa miękka