ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 47.10 44,75   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

GITARA DLA BYSTRZAKÓW


CHAPPELL J. PHILLIPS M.

wydawnictwo: SEPTEM , rok wydania 2019, wydanie IV

cena netto: 47.10 Twoja cena  44,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Gitara dla bystrzaków

Zakup gitary i akcesoriów
Opis elementów gitary
10 genialnych utworów dla początkujących
Zagraj jak gwiazdor

Niezależnie od tego, czy wolisz łagodne dźwięki "akustyka", czy ostrzejsze brzmienie "elektryka", Twoja gitara nie zazna już spokoju, gdy sięgniesz po to wydanie Gitary dla bystrzaków. A Twoja przygoda nie skończy się na ostatniej stronie - wraz z książką uzyskasz internetowy dostęp do ponad 85 filmów i 95 ścieżek audio, które pomogą Ci w rozwijaniu umiejętności.

W książce:

Trzymanie i strojenie instrumentu
Zmiana strun i podstawowe naprawy
Granie różnych stylów, w tym rocka, bluesa i wielu innych

Mark Phillips - gitarzysta, aranżer i redaktor muzyczny. Był kierownikiem do spraw muzyki popularnej w Wydawnictwie Warner Bros -- układał śpiewniki dla Neila Younga, Jamesa Taylora, The Eagles i Led Zeppelin. Pracując nad doktoratem z teorii muzyki na Uniwersytecie Northwestern, nauczał kształcenia słuchu, śpiewu a vista, polifonii i gry na gitarze.

Jon Chappell - wszechstronny gitarzysta, aranżer i transkryptor. Jako zastępca kierownika do spraw muzycznych w Cherry Lane Music brał udział w transkrypcji, redakcji i aranżacji muzyki m.in. takich gitarzystów, jak Joe Satriani, Steve Vai, Steve Morse, Mike Stern i Eddie Van Halen. Napisał ponad tuzin książek metodologicznych.

O autorach 13
Podziękowania od autorów 15
Wstęp 17

O książce 17
Naiwne założenia 19
Ikony wykorzystane w książce 19
Nie tylko książka 20
Co dalej 20

CZĘŚĆ I: PIERWSZE PRZYMIARKI DO GRY NA GITARZE 23

Rozdział 1: Podstawy gitary - elementy składowe i ich udział w tworzeniu dźwięku 25

Anatomia gitary 26
Jak działa gitara 29
Drgania i długość strun 29
Co dwie dłonie, to nie jedna 30
Dźwięki na gryfie: progi i półtony 30
Porównanie brzmienia gitary akustycznej i elektrycznej 31

Rozdział 2: Strojenie gitary 33

Zanim zaczniesz: krótko o strunach i progach 33
Strojenie gitary względem niej samej metodą piątego progu 34
Strojenie gitary do zewnętrznego punktu odniesienia 36
Klawisz wszystko wyśpiewa 37
Stroik ustny, czyli jak uwolnić ręce 38
Twój przyjaciel kamerton 38
Tuner elektroniczny, czyli szybko i sprawnie 39
Dźwięki ze ścieżek audio 40

Rozdział 3: Przygotowanie do gry - trzymanie gitary i odczytywanie notacji gitarowej 41

Ułożenie rąk i postawa 42
Przybieranie pozycji siedzącej 42
Pozycja stojąca 43
Pozycja lewej ręki i przyciskanie progów 44
Pozycja prawej dłoni 46
Wstęp do czytania dźwięków gitarowych 49
Diagram akordu 49
Rzut oka na tabulaturę 50
Odczytywanie zapisu rytmicznego 51
Jak grać akordy 52

CZĘŚĆ II: ZACZYNAMY GRAĆ - PODSTAWY 55

Rozdział 4: Najlepsze na początek: bicie akordów 57

Akordy z rodziny A 58
Palcowanie akordów z rodziny A 59
Uderzanie akordów z rodziny A 59
Akordy z rodziny D 61
Palcowanie akordów z rodziny D 61
Uderzanie akordów z rodziny D 63
Akordy z rodziny G 64
Palcowanie akordów z rodziny G 64
Uderzanie akordów z rodziny G 64
Akordy z rodziny C 65
Palcowanie akordów z rodziny C 65
Uderzanie akordów z rodziny C 66
Granie piosenek z użyciem podstawowych akordów durowych i molowych 67
Kumbaya 70
Swing Low, Sweet Chariot 71
Auld Lang Syne 72
Michael, Row the Boat Ashore 73
Zabawa z podstawowymi akordami durowymi i molowymi - progresja "szlagierowa" 74

Rozdział 5: Granie melodii bez czytania nut 77

Czytanie tabulatury 78
Z góry na dół 78
Z lewej na prawą 79
Jak rozszyfrować palcowanie lewej ręki 80
Naprzemienne kostkowanie 81
Granie piosenek z prostymi melodiami 82
Little Brown Jug 84
On Top of Old Smoky 85
Swanee River (Old Folks at Home) 86

Rozdział 6: Odrobina pikanterii - podstawowe akordy septymowe 87

Dominantowe akordy septymowe 88
D7, G7 i C7 88
E7 (wersja na dwa palce) i A7 89
E7 (wersja czteropalcowa) i H7 90
Molowe akordy septymowe - d7, e7 i a7 90
Durowe akordy septymowe - Cmaj7, Fmaj7, Amaj7 i Dmaj7 91
Granie piosenek przy użyciu akordów septymowych 93
Home on the Range 95
All Through the Night 96
Over the River and Through the Woods 97
It's Raining, It's Pouring 98
Oh, Susanna 99
Zabawa z akordami septymowymi - 12-taktowy blues 100
Granie 12-taktowego bluesa 100
Pisanie własnej bluesowej piosenki 101

CZĘŚĆ III: PONAD PODSTAWY - ZACZYNASZ BRZMIEĆ 103

Rozdział 7: Granie w wyższych pozycjach 105

Granie skal i ćwiczeń w wyższych pozycjach 105
Granie w wyższej pozycji a granie z pustymi strunami 106
Granie ćwiczeń w pozycji 106
Zmiana pozycji 108
Tworzenie własnych ćwiczeń wyrabiających siłę i zręczność 109
Granie piosenek w wyższych pozycjach 111
Simple Gifts 112
Turkey in the Straw 113

Rozdział 8: Podwójna moc dwudźwięków 115

Podstawy grania dwudźwięków 115
Definicja dwudźwięku 116
Ćwiczenia na dwudźwięki 116
Granie piosenek z dwudźwiękami 117
Aura Lee 120
The Streets of Laredo 121
Double-Stop Rock 122

Rozdział 9: Rozciąganie, czyli chwyty barowe 123

Durowe akordy barowe bazujące na E 124
Zacznij od otwartego akordu E 124
Znajdowanie odpowiedniego progu 126
Granie progresji z użyciem durowych akordów barowych na bazie akordu E 126
Akordy barowe molowe, molowe septymowe i septymowe dominantowe, bazujące na E 128
Akordy molowe 128
Akordy dominantowe septymowe 129
Akordy molowe septymowe 130
Łączenie akordów barowych bazujących na E 131
Durowe akordy barowe bazujące na A 132
Palcowanie durowego akordu barowego bazującego na A 132
Znajdowanie odpowiedniego progu dla każdego akordu barowego bazującego na A 133
Progresje z wykorzystaniem durowych akordów barowych bazujących na A 134
Barowe akordy molowe, dominantowe septymowe, molowe septymowe i durowe septymowe bazujące na A 135
Akordy molowe 136
Dominantowe akordy septymowe 137
Molowe akordy septymowe 137
Durowe akordy septymowe 138
Power chordy 139
Palcowanie power chordów 139
Kiedy używać power chordów 141
Granie piosenek z akordami barowymi i power chordami 143
We Wish You a Merry Christmas 144
Three Metal Kings 145

Rozdział 10: Techniki artykulacji - niech gitara przemówi 147

Technika hammer-on 148
Hammer-on w praktyce 148
Trening techniki hammer-on 150
Płynne brzmienie, czyli pull-off 152
Granie pull-offów 153
Trening techniki pull-off 155
Slide, czyli ślizg 156
Granie slide'ów 156
Charakterystyczne zagrywki z użyciem slide'ów 158
Podciąganie strun 159
Granie podciągnięć 160
Charakterystyczne zagrywki z podciąganiem struny 162
Urozmaicenie brzmienia za pomocą wibrato 165
Przegląd sposobów uzyskiwania wibracji 166
Trening wibrato 166
Tłumienie strun 168
Uzyskiwanie grubego, rytmicznego brzmienia 168
Zapobieganie niechcianym hałasom ze strun 169
Granie charakterystycznych zagrywek wykorzystujących tłumienie 169
Granie piosenki z urozmaiconą artykulacją 170
The Articulate Blues 171

CZĘŚĆ IV: ROZMAITOŚĆ STYLÓW 173

Rozdział 11: Rock 175

Klasyczny rock'n'roll 176
Gitara rytmiczna 176
Gitara prowadząca 178
Nowoczesny rock 188
Akordy zawieszone (sus) i z dodanym dźwiękiem (add) 188
Akordy łamane 190
Strojenie alternatywne 190
Gitara solowa w country rocku i rocku z Południa 193
Granie piosenek w stylu rockowym 195
Chuck's Duck 197
Southern Hospitality 199

Rozdział 12: Niebieski odcień smutku, czyli podstawy bluesa 201

Blues elektryczny 202
Rytmiczna gitara bluesowa 202
Bluesowa gitara prowadząca 207
Powrót do korzeni, czyli blues akustyczny 214
Ogólne założenia 215
Specyficzne techniki 217
Nawroty 219
Granie bluesowych piosenek 221
Chicago Shuffle 223
Mississippi Mud 224

Rozdział 13: Wokół ogniska - gitara folkowa 225

Gra palcami 226
Technika gry palcami 226
Pozycja prawej ręki 226
Użycie kapodastra 228
Arpeggio 230
Granie arpeggio 230
Schemat "kołysanki" 232
Kciuk z przeciąganiem po strunach 232
Styl Cartera 234
Styl Travisa 235
Podstawowy schemat 235
Akompaniament w stylu Travisa 237
Styl solowy Travisa 238
Strój otwarty 239
Granie folkowych piosenek 240
House of the Rising Sun 243
The Cruel War Is Raging 245
Gospel Ship 246
All My Trials 247
Freight Train 249

Rozdział 14: Maestro, trzy, cztery - podstawy gitary klasycznej 251

Przygotowanie do gry na gitarze klasycznej 252
Sposób siedzenia 252
Co zrobić z prawą dłonią 254
Pozycja lewej dłoni 256
Uderzenia swobodne i z podparciem 257
Uderzenia swobodne 257
Uderzenia z podparciem 259
Arpeggio i kontrapunkt 260
Łączenie uderzeń swobodnych i z podparciem w arpeggiach 261
Ćwiczenie kontrapunktowe 261
Granie utworów klasycznych 263
Romanza 265
Bourrée e-moll 267

Rozdział 15: Ciemne okulary i beret, czyli jazz 269

Wstęp do zupełnie nowej harmonii 270
Rozszerzone akordy 270
Akordy zmodyfikowane 271
Podpora melodii, czyli akompaniament jazzowy 271
Akordy wewnętrzne 271
Akordy zewnętrzne 273
Pełne akordy 274
Granie solówek - styl chord-melody 275
Substytuty 275
Pozorowanie jazzu trzema akordami 276
Przejmowanie prowadzenia - melodia jazzowa 276
Wprowadzanie alternatywnych dźwięków 277
Podchodzenie do docelowych dźwięków 278
Tworzenie melodii z akordów arpeggio 278
Granie utworów jazzowych 279
Greensleeves 280
Swing Thing 281

CZĘŚĆ V: WŁASNA GITARA 283

Rozdział 16: Ruszamy do sklepu po gitarę 285

Zanim wyjmiesz portfel: planowanie zakupu 286
Jak wyceniane są nowe gitary 287
Gitary dla początkujących 288
Modele instrumentów dopasowane do konkretnego stylu muzycznego 289
Druga (i trzecia...) gitara 291
Konstrukcja i rodzaj korpusu 292
Materiały 294
Fachowość 295
Dodatki (kosmetyka) 296
Zanim podejmiesz decyzję: o procesie zakupu 297
Sklepy internetowe a tradycyjne 297
Zasięgnięcie rady eksperta 297
Negocjacje ze sprzedawcą 298
Dobijanie targu 299

Rozdział 17: Wzmacniacze, efekty, futerały i inne akcesoria 301

Wzmacniacze 301
Zacznijmy od wzmacniacza do ćwiczeń 302
Niech moc będzie z Tobą - wzmacniacz koncertowy 304
Kostki i inne rodzaje efektów 305
Przegląd dostępnych kostek 306
Multiefekty 308
Futerał 309
Hard case, czyli sztywny futerał 309
Futerały miękkie 309
Pokrowce 310
Akcesoria, czyli inne niezbędne dodatki 310
Struny 310
Piórka (kostki) 311
Kable 311
Tunery elektroniczne 311
Paski 312
Kapodastry 313
Inne przydatne drobiazgi 314

Rozdział 18: Wymiana strun 319

Strategie wymiany strun 320
Zdejmowanie starych strun 320
Zakładanie metalowych strun do gitary akustycznej 321
Zmiana strun krok po kroku 321
Strojenie 324
Zakładanie nylonowych strun do gitary klasycznej 325
Zmiana strun krok po kroku 325
Strojenie 327
Zakładanie strun do gitary elektrycznej 327
Zmiana strun krok po kroku 328
Strojenie 329
Gitary z ruchomym mostkiem 330

Rozdział 19: Gitarowy fitness, czyli podstawowe czynności konserwacyjne 331

Utrzymywanie gitary w czystości 332
Usuwanie brudu i osadu 332
Dbanie o powierzchnię gitary 334
Zabezpieczanie gitary 335
W trasie 335
W domu 336
Zapewnianie zdrowego otoczenia 336
Zakres temperatur 336
Wilgotność 337
Samodzielne naprawy 337
Dokręcanie luźnych połączeń 338
Regulacja gryfu i mostka 338
Wymiana zużytych lub uszkodzonych elementów 340
Kompletowanie właściwych narzędzi 344
Rzeczy, których nie powinieneś robić samemu 345
CZĘŚĆ VI: DEKALOGI 347

Rozdział 20: Dziesięciu (około) gitarzystów, których powinieneś znać 349

Andrés Segovia (1893 - 1987) 349
Django Reinhardt (1910 - 1953) 350
Charlie Christian (1916 - 1942) 350
Wes Montgomery (1923 - 1968) 350
Chet Atkins (1924 - 2001) 351
B.B. King (1925 - 2015) 351
Chuck Berry (1926 - 2017) 351
Jimi Hendrix (1942 - 1970) 351
Jimmy Page (ur. 1944) 352
Eric Clapton (ur. 1945) 352
Stevie Ray Vaughan (1954 - 1990) 352
Eddie Van Halen (ur. 1955) 353

Rozdział 21: Dziesięć genialnych piosenek dla początkujących gitarzystów 355

Blowin' in the Wind 356
Brown Eyed Girl 356
Hang On Sloopy 356
House of the Rising Sun 357
I Saw Her Standing There 357
I'm a Believer 357
Leaving on a Jet Plane 357
My Girl 358
Stand by Me 358
Twist and Shout 358
DODATKI 359

Dodatek A: Jak czytać nuty 361

Elementy zapisu muzycznego 362
Odczytywanie wysokości dźwięku 362
Odczytywanie czasu wybrzmienia 366
Ekspresja, artykulacja oraz inne terminy i symbole 368
Znajdowanie dźwięków na gitarze 370
Dodatek B: 96 popularnych akordów 373

Dodatek C: Jak korzystać z materiałów internetowych 377

Odnoszenie tekstu książki do materiałów internetowych 378
Wymagania sprzętowe 379
Co znajdziesz na stronie internetowej 379
Ścieżki audio 379
Filmy 386
Rozwiązanie typowych problemów 389
Skorowidz 391

400 stron, oprawa miękka


Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- NARCIARZ DOSKONAŁY PRAWDOPOBNIE NAJLEPSZA KSIĄŻKA O NARCIARSTWIE
LEMASTER R.

- BIBLIA TRENINGU SIŁOWEGO
ANDRZEJEWSKI G.

- WINDSURFING DLA AMATORA I INSTRUKTORA
HLAVATY P.

- DREWNO MOJE HOBBY
POLAŃSKI J.

- 168 GODZINNY TYDZIEŃ ŻYJ W PEŁNI 24/7
HOGAN K.

- ZDOBIENIE PRZEDMIOTÓW MALOWANIE POSTARZANIE ZŁOCENIE
GODEFROID J. BARBIER B.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024