ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 38.85 36,91   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MOC COACHINGU POZNAJ NARZĘDZIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE


WILCZYŃSKA M. KUĆKA J. NOWAK M. SAWICKA J. SZTAJERWALD K. /OSOBISTE

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 38.85 Twoja cena  36,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Coaching — czym jest ta dziedzina, dynamicznie rozwijająca się także w Polsce przez kilka ostatnich lat? Jest wspaniałym procesem, wzmacniającym indywidualny, stały i kompleksowy rozwój kompetencji człowieka. Coaching inspiruje. Pomaga w budowaniu wartościowych postaw. Pozwala rozwinąć nowe strategie myślenia i zachowania oraz wspomaga osiąganie zamierzonych celów. Sprawia, że poddawana mu osoba lepiej wykorzystuje swoje umiejętności i naturalne zdolności, staje się bardziej kreatywna i zwiększa siłę swojej motywacji.

Popularność coachingu wynika z faktu, że wspiera on zarówno jednostki, jak i organizacje w uzyskaniu optymalnego tempa rozwoju oraz inspiruje do przełomowych działań. Jeśli czujesz, że Twoją pasją jest odkrywanie w ludziach tego, co ma dla nich największe znaczenie, wydobywanie ich potencjału i budowanie odpowiedzialnej postawy, jesteś urodzonym coachem. Z tą książką poznasz dwadzieścia jeden metod coachingowych o różnym stopniu zaawansowania. Znajdziesz tu także kilka autorskich pomysłów, wskazówek i porad, które przyczynią się do wzbogacenia Twojego warsztatu. Jest to wygodny w użyciu podręcznik dla osób uczących się coachingu oraz promujących coachingowy styl zarządzania. Opisano w nim kluczowe umiejętności coacha oraz narzędzia wykorzystywane podczas sesji coachingowych.

  • Zasady coachingu i postawa coacha.
  • Świadomość potencjału człowieka.
  • Model rozmowy coachingowej.
  • Narzędzia coachingowe.
  • Droga do rozwoju coacha.
  • Zaplecze coacha.

 

Książka krok po kroku wprowadzi początkującego coacha w tajniki najmocniejszych, najczęściej stosowanych narzędzi coachingowych. Przygotuje go do efektywnego przeprowadzania rozmowy z klientem w sposób niedyrektywny, określony przez standard ICF. Została przygotowana przez zespół doświadczonych coachów i praktyków biznesu w oparciu o ich bogatą praktykę coachingową i biznesową, certyfikację Erickson College International oraz kompetencje doskonalone w czołowych na świecie szkołach i organizacjach coachingowych: Erickson College International, Center for Right Relationship European, International Coach Federation. Niniejsza publikacja jest jedną z pierwszych tego typu książek napisanych przez rodzime autorki. Dostosowano ją do oczekiwań i mentalności polskich odbiorców. Przedstawia przykłady zastosowania opisywanych narzędzi podczas sesji coachingowych przeprowadzanych w polskiej rzeczywistości.


Spis treści:

Wstęp (7)

Wskazówki dla Czytelnika - jak korzystać z książki (9)

  • Piktogramy (12)

 

Rozdział 1. Ruszaj w podróż z coachingiem (19)

  • Czym jest coaching? (19)
  • Rodzaje coachingu (20)
  • Relacja coachingowa (21)
  • Zasady coachingu i postawa coacha (22)
  • Kluczowe umiejętności coacha (25)

 

Rozdział 2. Potencjał człowieka (29)

  • Jakim potencjałem dysponuje człowiek? (29)
  • Świadomość potencjału człowieka a postawa coacha (31)

 

Rozdział 3. Rozmowa coachingowa (33)

  • Model rozmowy coachingowej (33)
  • Model GROW (33)
  • Model Wizja - Strategia - Determinacja (36)

 

Rozdział 4. Narzędzia coachingowe (43)

  • Asocjacja i dysocjacja (43)
  • Pytania odkrywające horyzont dostępnych możliwości (48)
  • Zmiana perspektywy (54)
  • Burza mózgów (62)
  • Pierwszy krok (69)
  • Koło priorytetów (74)
  • Matryca zarządzania czasem (87)
  • Mapa celów i marzeń (93)
  • Metoda lustra (96)
  • Wizualizacja (102)
  • Zaczynaj z wizją końca (110)
  • Prezentacja doświadczeń (116)
  • Analiza SWOT (121)
  • Strategia Disneya (129)
  • Wizualizacyjna metoda dokonywania wyborów (139)
  • 4 poziomy rozwijania umiejętności (144)
  • Modelowanie zachowań (157)
  • Model poziomów logicznych Diltsa (162)
  • Mentalny mentor (169)
  • Puszka Pandory (175)
  • Kotwiczenie stanów i zasobów (179)

 

Rozdział 5. Droga rozwoju coacha (185)
Rozdział 6. Zaplecze coacha (189)

  • Czy coaching jest dla Ciebie? (189)
  • Formularz przed pierwszą sesją (190)
  • Umowa coachingowa (193)
  • Umowa coachingowa coach - klient - sponsor (195)
  • Formularz przygotowania klienta do sesji (196)
  • Formularz Koła priorytetów (197)
  • Formularz SWOT (198)
  • Formularz Matrycy zarządzania czasem (198)
  • Karta obserwacji zmiany (199)
  • Ewaluacja coachingu po sesji (200)
  • Ewaluacja coachingu po procesie (202)
  • Karta klienta (204)
  • Lista przeprowadzonych sesji coachingowych dla potrzeb certyfikacji (205)

 

O autorkach (207)
Literatura cytowana i polecana (213)


216 stron, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PODRĘCZNIK COACHINGU SPRAWDZONE TECHNIKI TRENINGU PERSONALNEGO
STARR J.

- COACHING BIZNESOWY PRAKTYCZNY PODRĘCZNIK
WILSON C. / DLA COACHÓW MENEDŻERÓW I SPECJALISTÓW HR /

- 50 NAJLEPSZYCH TECHNIK COACHINGOWYCH
JONES G. GORELL R.

- PODRĘCZNIK COACHINGU
THORPE S. CLIFFORD J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024