ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYCENA BIZNESU W PRAKTYCE.METODY,PRZYKŁADY


RED.PANFIL M.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 51.30 Twoja cena  48,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podręcznik zawiera podstawową wiedzę na temat metod i procedur wyceny całego przedsiębiorstwa, wyodrębnionych jego części i poszczególnych aktywów.

Autorzy przyjęli ciekawą konwencję opisu technik wyceny poprzez analizę konkretnych przykładów firm, w których przeprowadzono te procesy w różnych aspektach ich funkcjonowania. Są to m.in.. Następujące rodzaje spółek: handlowa, odzieżowa, spożywcza, telekomunikacyjna, usługowa wydobywcza (spółka celowa), oraz wybrane aktywa niematerialne – tj. znak towarowy, siła robocza, umowa o niekonkurowaniu w firmie produkującej napoje energetyczne.

Do zaprezentowanych wycen wykorzystane zostały następujące metody: zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF), rynkowe, skorygowanych aktywów netto oraz opcji realnych. Znak towarowy (marka) został wyceniony metodą nadwyżki stopy zwrotu, wartość umowy o niekonkurowaniu – metodą DCF, a siła robocza – metodą kosztu zastąpienia.

Atutem książki jest jej praktyczny charakter, odniesienie teorii do rzeczywistości gospodarczej, co znacznie ułatwia zrozumienie problematyki zarządzania wartością przedsiębiorstwa.


Spis treści:

Wprowadzenie
Wyceny przedsiębiorstw w polskich realiach (Marek Panfil)
1. Przyczyny wycen przedsiębiorstw w polskich warunkach
2. Ustawodawstwo dotyczące wyceny przedsiębiorstw/standardy wartości
3. Metodologia wyceny przedsiębiorstw
3.1. Metody majątkowe
3.1.1. Metoda księgowa
3.1.2. Metoda skorygowanych aktywów netto
3.1.3. Metoda odtworzeniowa
3.1.4. Metoda likwidacyjna
3.2. Metody dochodowe
3.2.1. Metoda zdyskontowanych przepływów pieniężnych
3.2.2. Metoda zdyskontowanych zysków
3.2.3. Metoda zdyskontowanych dywidend
3.2.4. Metoda zdyskontowanych EVA {Economic Value Added)
3.2.5. Metoda skorygowanej wartości bieżącej (APV)
3.3. Metody rynkowe(porównawcze, mnożnikowe)
3.4. Pozostałe metody
3.4.1. Metody mieszane
3.4.2. Metoda opcji realnych
4. Ograniczenia związane z wycenami przedsiębiorstw


Rozdział 1
Wycena metodą skorygowanych aktywów netto (Marcin Pęksyk)
1.1. Wprowadzenie
1.2. Dyskusje nad wyborem metody wyceny zorganizowanej części przedsiębiorstwa
1.2.1. Aspekty ekonomiczne
1.2.2. Wymogi prawne
1.2.3. Skutki podatkowe
1.3. Proces wyceny ZCP BKK metodą skorygowanych aktywów netto
1.3.1. Przegląd raportu z wyceny
1.3.2. Problemy ujęcia rezerw
1.4. Omówienie skutków przyjęcia aportu w postaci ZCP
1.4.1. Ujęcie aportu w postaci ZCP w sprawozdaniach finansowych spółki przyjmującej aport
1.4.2. Omówienie skutków ekonomicznych zastosowanej metody
1.5. Podsumowanie


Rozdział 2
Wycena aktywów niematerialnych producenta napojów energetycznych (Janusz Borkowski)
2.1. Wstęp
2.2. Cel i przedmiot wyceny
2.3. Identyfikacja aktywów niematerialnych
2.3.1. Definicja aktywów niematerialnych
2.3.2. Metody wyceny aktywów niematerialnych
2.3.3. Charakterystyka zidentyfikowanych aktywów niematerialnych
2.3.3.1. Marka
2.3.3.2. Umowa o niekonkurowaniu
2.3.3.3. Siła robocza
2.4. Proces wyceny wybranych aktywów niematerialnych
2.4.1. Wycena marki
2.4.2. Wycena umowy o niekonkurowaniu
2.4.3. Wycena siły roboczej
2.5. Podsumowanie


Rozdział 3
Wycena spółki metodą rynkową na przykładzie Stokk SA (Przemysław Rączka)
3.1. Wstęp. Metody rynkowe - aspekty teoretyczne
3.2. Opis mnożników
3.3. Dobór mnożników
3.4. Dobór spółek porównywalnych
3.5. Korekty
3.6. Premie i dyskonta
3.7. Analiza przypadku - wycena Stokk SA za pomocą metody porównywalnych spółek publicznych
3.8. Podsumowanie


Rozdział 4
Poszukiwanie maksymalnej wartości transakcji w procesie MBO/LBO (Magdalena Polańska)
4.1. Wstęp
4.2. Specyfika transakcji LBO/MBO
4.3. Analiza spółki w kontekście wykupu
4.4. Prognoza przepływów pieniężnych
4.5. Dług transakcyjny
4.6. Podsumowanie


Rozdział 5
Wycena spółki odzieżowej metodą DCF i z wykorzystaniem opcji realnych (Magdalena Jagodzińska)
5.1. Wstęp
5.2. Wycena spółki odzieżowej metodą DCF
5.2.1. Analiza strategiczna i finansowa
5.2.2. Prognoza wolnych przepływów pieniężnych
5.2.3. Szacowanie kosztu kapitału
5.2.4. Szacowanie wartości rezydualnej
5.2.5. Obliczenie i interpretacja wyników wyceny metodą DCF
5.3. Wykorzystanie teorii opcji realnych w wycenie spółki
5.3.1. Analiza jakościowa projektu drugiej marki
5.3.1.1. Opis projektu inwestycyjnego
5.3.1.2. Analiza ryzyka
5.3.1.3. Identyfikacja części opcjonalnych ,
5.3.2. Analiza ilościowa projektu drugiej marki
5.3.2.1. Wycena projektu drugiej marki metodą NPV
5.3.2.2. Przegrupowanie danych
5.3.2.3. Wycena niepewności
5.3.2.4. Wyodrębnienie opcji
5.3.2.5. Wycena opcji i analiza wyników
5.4. Podsumowanie


Rozdział 6
Wycena inwestycji z wykorzystaniem opcji realnych na przykładzie spółki wydobywczej (Michał Wrzesiński, Artur Zaniewski)
6.1. Wstęp
6.2. Metoda opcji realnych
6.3. Źródła danych do analizy przypadku
6.4. Branża wydobywcza ropy naftowej i gazu
6.5. Analiza przypadku
6.5.1. Kluczowe założenia projektu
6.5.2. Rodzaje ryzyka projektu
6.5.3. Wycena projektu metodą MAD
6.5.3.1. Identyfikacja opcji realnych
6.5.3.2. Wycena inwestycji metodą DCF
6.5.3.3. Symulacja Monte Carlo
6.5.4.1. Modelowanie drzewa dwumianowego inwestycji
6.5.3.1. Wycena opcji realnych oraz całej inwestycji
6.5.3.2. Wycena całkowita inwestycji z uwzględnieniem opcji realnych
6.6. Podsumowanie


Rozdział 7
Wycena kapitałów własnych Service SA trzema metodami (Marek Panfil)
7.1. Wstęp
7.2. Wycena kapitałów własnych Service SA metodą skorygowanych aktywów netto
7.3. Wycena kapitałów własnych Service SA metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF)
7.4. Wycena wartości kapitałów własnych Service SA metodą rynkową
7.4. Podsumowanie wyceny


Bibliografia
Sylwetki autorów


208 stron, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- METODY WYCENY SPÓŁKI. PERSPEKTYWA KLIENTA I INWESTORA
RED. PANFIL M. SZABLEWSKI A.

- WYCENA PRZEDSIĘBIORSTWA METODAMI DOCHODOWYMI
FIERLA A.

- WYCENA PRZEDSIĘBIORSTW W TEORII I PRAKTYCE
ZADORA H.

- WYCENA PRZEDSIĘBIORSTWA OD TEORII DO PRAKTYKI
PANFIL M. SZABLEWSKI A. RED.

- KAPITAŁ W PRZEDSIĘBIORSTWIE I JEGO STRUKTURA
GRZYWACZ J.

- WYCENA I ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ FIRMY
RED. SZABLEWSKI A. TUZIMEK R.

- PROJEKTOWANIE RACHUNKU KOSZTÓW DZIAŁAŃ. ACTIVITY BASED COSTING
PIECHOTA R.

- ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ SPÓŁKI KAPITAŁOWEJ.KONCEPCJE,SYSTEMY,NARZĘDZIA.
CWYNAR A. CWYNAR W.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024